Fasting is a religious experience, which is performed by many
religious people around the world. There are many reasons to perform fasting like
to establish the idea of community, to make sacrifice for religion or creator, to
achieve personal development etc. This research aims to investigate fasting
practises and the educational effects of fasting on followers in First Nation
Spirituality. This research is conducted in Mi’kmaq-Wolostoqey Centre at
University of New Brunswick Fredericton New Brunswick Canada. Research data
has been collected be literature review, observation and interviews. The findings
of research is as follows; in First Nation Spirituality fasting is a tool that shows followers the main teaching of First Nation Spirituality which is the harmony of
people and the nature. Fasting is a personal experience which an individual can
learn about self and this experience give an opportunity to see whole creation in
a positive way.
Oruç ibadeti, çeşitli şekillerde ve farklı amaçlarla dünya üzerindeki din
mensupları tarafından sürdürülen ibadet türlerinden bir tanesidir. Orucun
toplum bilincinin pekiştirilmesinden kişisel gelişimi desteklemeye kadar geniş
kapsamlı eğitimsel yönleri bulunmaktadır. Bu araştırma, Kanada’nın New
Brunswick Eyaleti’nin Fredericton şehrinde yaşayan Amerika Yerli kabilesi
Mi’kmaq’ların, Amerika Yerli İnancına (First Nation Spirituality) göre
sürdürdükleri oruç ibadetini ve bu ibadetin dini eğitim açısından önemini konu
almaktadır. Araştırma kapsamında New Brunswick Üniversitesi Mi’qmak-Wolostoqey
enstitüsünde literatür taraması, gözlem ve mülakatlar yapılmıştır.
Elde edilen verilerin analizi sonucunda Amerika Yerlilerinin oruç ibadetini;
Amerika Yerli inancının temel öğretisi olan doğa ile insanın bütünlüğünün
önemini inanırlara aktarmak için bir yöntem olarak değerlendirdikleri
görülmüştür. Ayrıca araştırma sonucunda oruç ibadetinin bireyin olgunluğa
erişmesi için bir adım olarak görüldüğü, oruç ibadeti sırasında deneyimlenen
görülerin bireyin bedeni ve ruhu arasındaki engeli kaldırarak doğanın ruhani
yapısıyla iletişim kurabileceği boyutun başlangıcı olarak algılandığı görülmüştür.
Other ID | JA95ZC59EY |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2015 |
Submission Date | March 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 2 Issue: 3 |
Journal of Eskisehir Osmangazi University Faculty of Theology (ESOGUIFD) is licensed under a Creative Commons Attribution Non-Commercial 4.0 International license.