This review aims to analyze the book entitled “Hadith and Hadith Didactics” by Prof. Yaşar Sarıkaya. The book fills a big gap in sensitizing people to evaluate and analyze hadiths. The book is divided into two major chapters: hadith science and hadith didactics. In his book, the author sets out the following didactic criteria for working with the hadiths: simplification, discursiveness, contextuality, correlation or reference to everyday reality and orientation aid versus normativity. In summary, the book can offer new impulses for Islamic didactics and motivate scientists and teachers to explore "new shores" both in the theoretical and especially in the (teaching) practical area in order to achieve sustainable professionalism - in the sense of a breadth of content and theological depth.
Diese Rezension zielt darauf ab, das Buch Hadith und Hadithdidaktik von Prof. Yaşar Sarıkaya zu analysieren. Das Buch füllt eine große Lücke, um Menschen für die Arbeit mit Ahadith zu sensibilisieren. Das Buch ist in zwei große Kapitel unterteilt: Hadithwissenschaft und Hadithdidaktik. In Seinem Buch stellt Der Autor folgende didaktische Kriterien für die Arbeit mit den Hadithen auf: Elementarisierung, Diskursivität, Kontextbezogenheit, Korrelation oder Bezug zur Lebenswirklichkeit und Orientierungshilfe versus Normativität. Zusammenfassend kann das Buch neue Impulse für die islamische Fachdidaktik anbieten und Wissenschaftler und Lehrkräfte motivieren sowohl im theoretischen und besonders im (unterrichts-)praktischen Bereich „neue Ufer“ zu erkunden, um eine nachhaltige Fachlichkeit - im Sinne einer inhaltlichen Breite und theologischen Tiefe- zu fördern.
Bu çalışma, Yaşar Sarıkaya'nın Hadis ve Hadis Didaktiği isimli kitabını ele almayı hedeflemektedir. Kitap, hadislerle nasıl çalışılacağı konusunda insanlarda duyarlılık oluşturmak açısından büyük bir boşluğu doldurmaktadır. Kitap iki ana bölüme ayrılmıştır: hadis bilimi ve hadis didaktiği. Yazar, kitabında hadislerle çalışmak için şu öğretimsel ölçütleri ortaya koymaktadır: Basitleştirme, söylemsellik, bağlamsallık, hayatla ilişkilendirme ve normatifliğe karşı rehberlik etme. Özetle, kitap İslam din eğitimi açısından yeni açılımlar sunabilir, bu alanda çalışan bilim insanlarını ve öğretmenleri -içerik yoğunluğu ve teolojik derinlik anlamında- sürdürülebilir bir profesyonelliği teşvik etmek için kuramsal ve özellikle öğretimsel uygulamalar noktasında yeni ufukları keşfetmeye motive edebilir.
Primary Language | German |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | Book Review |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2022 |
Submission Date | June 15, 2022 |
Acceptance Date | September 13, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 9 Issue: 2 |
Journal of Eskisehir Osmangazi University Faculty of Theology (ESOGUIFD) is licensed under a Creative Commons Attribution Non-Commercial 4.0 International license.