BibTex RIS Cite

ORTAOKUL 5. SINIF MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR

Year 2016, , 0 - 0, 23.03.2016
https://doi.org/10.17755/esosder.99102

Abstract

Bu çalışmada ortaokul 5. sınıf matematik derslerinde öğrencilerin başarı durumlarının düşük olmasının; müfredat, sınıfın mevcudu, görsel materyallerin kullanımı, matematik sınıflarının olmaması, matematik kaygısı, yardımcı kaynaklar gibi değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırma Malatya ilinde bulunan ortaokullarda görev yapan 57 bayan 43 bay ortaokul matematik öğretmenleri üzerinde yürütülmüştür. Verilerin çözümlenmesi sonucunda ortaokul matematik öğretmenlerinin 5. sınıf matematik öğretiminde karşılaşılan sorunlara ilişkin tutumları arasında anlamlı farklar bulunmuştur. Matematik derslerini yürüten öğretmenlerin, matematik öğretiminde karşılaştığı sorunlara ilişkin tutumlarında cinsiyetleri, mezun olunan yüksek öğretim kurumları, öğrenim düzeyleri ve kıdemleri açısından anlamlı farklılıklar bulunmuştur.

References

  • Mumcu, H. Y., Mumcu, İ. ve Cansız Aktaş, M. (2012). Meslek Lisesi Öğrencileri için Matematik. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 180-195.
  • Soylu, Y. ve Aydın, S. (2006). Matematik Dersinde Kavramsal ve İşlemsel Öğrenmenin Dengelenmesinin Önemi Üzerine Bir Çalışma. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 83–95.
  • Bozkurt, A. ve Şahin, S. (2013). İlköğretim Matematik Öğretiminde Materyal Kullanılırken Karşılaşılan Zorluklar ve Bu Zorlukların Nedenleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 19–37.
  • İlğan, A. (2013). Öğretmenler İçin Etkili Meslek Gelişim Faliyetleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Özel Sayı, 41–56.
  • Işık, A., Ciltaş, A. ve Bekdemir, M. (2008). Matematik Eğitiminin Gerekliliği ve Önemi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 174–184.
  • Yelken, T. ve Balcı, A. (2010). İlköğretim Öğretmenlerinin “Değer” Kavramına Yükledikleri Anlamlar. Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 81–90.
  • Tatar, E. ve Dikici, R. (2008). Matemati̇k Eği̇ti̇mi̇nde Öğrenme Güçlükleri̇. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(9), 184–193.
  • Yenilmez, K. (2010). Ortaöğretim Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Umutsuzluk Düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), 38, 307–317.
  • Yılmaz, K. ve Tepebaş, F. (2011). İlköğretim Düzeyinde Sosyal Bilgiler Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar : Mesleğine Yeni Başlayan Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşleri. ÇankırıKaratekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(1), 157–177.
Year 2016, , 0 - 0, 23.03.2016
https://doi.org/10.17755/esosder.99102

Abstract

References

  • Mumcu, H. Y., Mumcu, İ. ve Cansız Aktaş, M. (2012). Meslek Lisesi Öğrencileri için Matematik. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 180-195.
  • Soylu, Y. ve Aydın, S. (2006). Matematik Dersinde Kavramsal ve İşlemsel Öğrenmenin Dengelenmesinin Önemi Üzerine Bir Çalışma. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 83–95.
  • Bozkurt, A. ve Şahin, S. (2013). İlköğretim Matematik Öğretiminde Materyal Kullanılırken Karşılaşılan Zorluklar ve Bu Zorlukların Nedenleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 19–37.
  • İlğan, A. (2013). Öğretmenler İçin Etkili Meslek Gelişim Faliyetleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Özel Sayı, 41–56.
  • Işık, A., Ciltaş, A. ve Bekdemir, M. (2008). Matematik Eğitiminin Gerekliliği ve Önemi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 174–184.
  • Yelken, T. ve Balcı, A. (2010). İlköğretim Öğretmenlerinin “Değer” Kavramına Yükledikleri Anlamlar. Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 81–90.
  • Tatar, E. ve Dikici, R. (2008). Matemati̇k Eği̇ti̇mi̇nde Öğrenme Güçlükleri̇. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(9), 184–193.
  • Yenilmez, K. (2010). Ortaöğretim Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Umutsuzluk Düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), 38, 307–317.
  • Yılmaz, K. ve Tepebaş, F. (2011). İlköğretim Düzeyinde Sosyal Bilgiler Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar : Mesleğine Yeni Başlayan Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşleri. ÇankırıKaratekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(1), 157–177.
There are 9 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Sedat Özkan This is me

Ahmet Kara

Publication Date March 23, 2016
Submission Date November 12, 2015
Published in Issue Year 2016

Cite

APA Özkan, S., & Kara, A. (2016). ORTAOKUL 5. SINIF MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(57). https://doi.org/10.17755/esosder.99102

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.