Bu çalışmada ortaokul 5. sınıf matematik derslerinde öğrencilerin başarı durumlarının düşük olmasının; müfredat, sınıfın mevcudu, görsel materyallerin kullanımı, matematik sınıflarının olmaması, matematik kaygısı, yardımcı kaynaklar gibi değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırma Malatya ilinde bulunan ortaokullarda görev yapan 57 bayan 43 bay ortaokul matematik öğretmenleri üzerinde yürütülmüştür. Verilerin çözümlenmesi sonucunda ortaokul matematik öğretmenlerinin 5. sınıf matematik öğretiminde karşılaşılan sorunlara ilişkin tutumları arasında anlamlı farklar bulunmuştur. Matematik derslerini yürüten öğretmenlerin, matematik öğretiminde karşılaştığı sorunlara ilişkin tutumlarında cinsiyetleri, mezun olunan yüksek öğretim kurumları, öğrenim düzeyleri ve kıdemleri açısından anlamlı farklılıklar bulunmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Mart 2016 |
Gönderilme Tarihi | 12 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.