Öğretmenler,
öğrencilerin daha iyi öğrenmesini sağlamak amacıyla farklı yöntem, teknik,
sunum, ölçme ve değerlendirme etkinliklerine yererek öğretimsel süreci etkili
bir şekilde yönetmek durumundadırlar. Ölçme değerlendirme yöntem ve
tekniklerinin farklılaşması öğretmene yardımı gerekli kılmaktadır. Bu yardımı
sağlayan mekanizmalardan biri de denetim mekanizmasıdır. Denetim süreci var
olan durumu tespit ederken aynı zamanda da düzeltme ve önlem alma işlevini de
üstlenir. Bu yanı ile denetim, öğretmenlerin hesap verebilir olmalarını denetim
sürecini de dikkate alarak ölçme ve değerlendirme etkinliklerinin denetimini
gerçekleştirilmesini sağlamalıdır. Tüm bunlar göz önünde bulundurulduğunda bu
araştırma kapsamında amaçlanan öğretmenlerin sınıf içi etkinlikler kapsamında
hangi ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ne amaçla kullandıklarını ortaya
koymak, bunun yanında denetmenlerin öğretmenlere düzeltme ve önlem alma
sürecinde ne kadar etkili yardım edebildiklerini betimlemektir. Bu amaç
doğrultusunda olasılıklı olmayan örnekleme yöntemlerinden tesadüfi amaçsal
örnekleme yöntemi ile 18 öğretmen ve 18 denetmenin görüşleri alınmıştır. Ulaşılan sonuçlar: sınıf içerisinde öğretmen
tarafından kullanılan ve denetmenler tarafından gözlenen değerlendirme
yöntemlerinin bilişsel alana yönelik geleneksel değerlendirme yaklaşımlarıdır.
Ayrıca verilen dönütler müfettiş görüşlerine göre geleneksel ve tamamlayıcı
değerlendirme yaklaşımlarına yönelik iken öğretmen görüşlerine göre çok genel
ve yetersiz olduğu yönündedir. Bunun yanında her iki katılımcı grubun
görüşlerine göre denetimler yazılı evraklar üzerinde yapılmaktadır. Bu gözlemler
doğrultusunda denetmen ve öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme etkinliklerinin
denetlenmesine yönelik önerileri objektif olunması yönündedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 20, 2018 |
Submission Date | August 4, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.