Bu araştırmanın amacı Türkiye’de zihinsel yetersizlikten etkilenmiş
öğrencilere hizmet veren Özel Eğitim Okullarında görev yapan müzik
öğretmenlerinin sayıları, okul türü, bu okullardaki müzik sınıfı sayısı ve teknolojik
donanımlarını belirlemektir. Araştırmada betimsel araştırma yöntemlerinden tarama
modeli kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analiz sonuçları tablo ve grafikle
gösterilmiştir. Zihinsel
yetersizlikten etkilenmiş öğrenciler için varolan eğitim kurumlarında 2016-217
yılı itibariyle bulunan müzik odası sayısı ve bu kurumlarda çalışan müzik
öğretmeni sayısına yönelik veriler Milli Eğitim Bakanlığı İstatistik Daire
Başkanlığından temin edilmiştir. Elde edilen verilerden Türkiye genelinde toplam 1219
özel eğitim kurumu olduğu, bu kurumlarda çalışan 560 müzik öğretmeni ve
233 müzik odasının olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca, Türkiye’de
yedi coğrafi bölgedeki zihinsel yetersizlikten etkilenmiş öğrenciler için eğitim
veren Özel Eğitim Okullarında görev yapan müzik öğretmeni ve müzik
sınıflarının teknolojik donanımlarının olup olmadığını belirlemek
için zihinsel
yetersizlikten etkilenmiş öğrencilerin okullarında çalışan
44 öğretmenle görüşme yapılmıştır. Öğretmenler, müzik sınıflarının çok azında
teknolojik müzik aleti olduğu ve teknolojik müzik aleti olan sınıflarda
ise çoğunlukla elektronik org, dijital piyano, elektronik bateri
kullandıklarını belirtmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2019 |
Submission Date | May 23, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.