Bu
çalışmanın amacı Yalova Üniversitesi Yabancı diller Yüksekokulu’nda yürütülen
A1 seviyesi İngilizce yazma dersi öğretim programının okutman görüşleri
doğrultusunda incelenmesi ve ihtiyaçların belirlenmesidir. Araştırmada nitel
araştırma yöntemi içerisinde yer alan durum çalışması deseni kullanılmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu Yalova Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu’nda
görev yapan ve A1 seviyesi yazma dersini yürütmüş olan 7 İngilizce Okutmanı
oluşturmaktadır. Çalışma 2017-2018 eğitim- öğretim yılı güz döneminde yürütülmüştür.
Araştırma anket tekniği ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak okutmanlara
yönelik hazırlanan bir soru formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik
analizi yöntemi kullanılmıştır. Bulgulara göre, okutmanlar derse ayrılan
sürenin yeterli olduğu, kullanılan materyallerin program açısından uygun olduğu
ve programın yazma becerisi açısından değerlendirildiğinde oldukça etkin olduğu
görüşündedirler. Programın öğrencilerin yazma becerisini geliştirdiğini ve
belirli strateji ve teknikleri öğrendiklerini belirtmişlerdir. Buna karşılık
okutmanlar programın bazı öğrenciler için zor olduğunu, öğrencileri ezberciliğe
yönelttiğini ve yaratıcılıklarını geliştiremediği ifade etmişlerdir. Programın
hedeflerinin net olarak ifade edilmediği, yazma becerisi ile birlikte
dilbilgisi ve kelime bilgisinin de programda yoğun bir şekilde yer aldığı, programda
yer alan konuların öğrencilerin ilgisini yeteri kadar çekmediği, kullanılan
materyallerde eksikliklerin olduğu ve daha fazla etkinliğe gerek duyulduğu vurgulanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2019 |
Submission Date | May 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.