Research Article
BibTex RIS Cite

YAZILI BASIN ABONELİK EĞİLİMLERİ ARAŞTIRMASI

Year 2018, Volume: 17 Issue: 66, 652 - 674, 15.04.2018
https://doi.org/10.17755/esosder.348286

Abstract

Gazete satışlarının yüksek olduğu Avrupa,
Amerika ve Uzakdoğu ülkelerinde abone sistemi yaygın olarak kullanılmaktadır.
Dünyada en fazla tiraja sahip 10 gazetenin 9 tanesi tamamen abone sistemi, bir
tanesi de hem abonelik hem de bayi satış sisteminin birlikte kullanıldığı karma
sistemi uygulamaktadır. Kişi başına en fazla gazetenin satıldığı ilk 13 ülkenin
on ikisinde abone satış sistemi, birinde de karma sistem uygulanmaktadır.



Öte yandan ülkemiz özelinde abonelik sistemi yaygın
değildir. Bu çalışmada bu durumun sebeplerinin yanı sıra okurların abonelik
sistemine bakış açıları tespit edilerek yazılı basın sektöründeki abonelik
sisteminin geleceği konusunda bir görüş ortaya konulmaya çalışılarak bazı
tespitler yapılmıştır.

References

  • Atılgan, S. (1999), Basın İşletmeciliği, İstanbul: Beta Yayınları
  • Cristini, G. (1986), Channel Alternatives in the Press Industry, A Comparative Analysis, Marketing Channels, Ed: Pellegrini, L., Massachusetts: Lexington Books.
  • Newsom, D.E. (1981), The Newspaper: Everything You Need To Know To Make It In The Newspaper Business, New Jersey, Prentice-Hall Inc.
  • Öztürk, S.A., (1988), Basın İşletmelerinde Dağıtım Kanalları ve Türkiye’deki Durum, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Udell, G.J. (1978), The Economics of American Newspaper, New York, Communication Arts Books
  • Yıldırım, H. (2008), Medya İşletmeleri ve Yapısal Sorunları, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Yılmaz, R. (2011) Türk Basınında Abone Sisteminin Gazete Satışına Etkisi ve Zaman Gazetesi Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Konya, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Year 2018, Volume: 17 Issue: 66, 652 - 674, 15.04.2018
https://doi.org/10.17755/esosder.348286

Abstract

References

  • Atılgan, S. (1999), Basın İşletmeciliği, İstanbul: Beta Yayınları
  • Cristini, G. (1986), Channel Alternatives in the Press Industry, A Comparative Analysis, Marketing Channels, Ed: Pellegrini, L., Massachusetts: Lexington Books.
  • Newsom, D.E. (1981), The Newspaper: Everything You Need To Know To Make It In The Newspaper Business, New Jersey, Prentice-Hall Inc.
  • Öztürk, S.A., (1988), Basın İşletmelerinde Dağıtım Kanalları ve Türkiye’deki Durum, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Udell, G.J. (1978), The Economics of American Newspaper, New York, Communication Arts Books
  • Yıldırım, H. (2008), Medya İşletmeleri ve Yapısal Sorunları, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Yılmaz, R. (2011) Türk Basınında Abone Sisteminin Gazete Satışına Etkisi ve Zaman Gazetesi Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Konya, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Murat Öztermiyeci

Ayhan Nuri Yılmaz

Publication Date April 15, 2018
Submission Date October 31, 2017
Published in Issue Year 2018 Volume: 17 Issue: 66

Cite

APA Öztermiyeci, M., & Yılmaz, A. N. (2018). YAZILI BASIN ABONELİK EĞİLİMLERİ ARAŞTIRMASI. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17(66), 652-674. https://doi.org/10.17755/esosder.348286

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.