Bu araştırmanın
amacı Türkiye’deki üniversitelerde duygusal emek konularında yapılan lisansüstü
tezlerinin mevcut durumlarını ve genel profillerini belirlemektir. Bu araştırma,
Türkiye’de 2007-2018 yılları arasında duygusal emek konularında hazırlanmış
lisansüstü tezlerinin genel eğilimlerini belirlemek amacıyla belirli koşullar
çerçevesinde kategorilere ayrılarak sınıflandırılmış ve konu ile ilgili
tezlerin toplu bir şekilde görülmesine imkân sağlamaya çalışmıştır. Çalışmada
YÖK Ulusal Tez Merkezi’nden elde edilen, Türkiye’de duygusal emek konusunda
2007-2018 yılları arasında erişime açık (izinli) durumunda olan lisansüstü
tezler, içerik analizi yöntemi ile yorumlanmıştır. Çalışmada tezler; yazılan
lisansüstü düzeyleri, yazıldıkları dil, yıllara göre dağılımı, yazıldığı
enstitü, üniversite, ait oldukları anabilim dalı, araştırmacıların
cinsiyetleri, tez danışmanlarının unvanları, tezlerin araştırma yöntemleri,
tezlerin araştırma teknikleri ile tezlerin yazıldıkları sektörler ve uygulama
alanları kapsamında sınıflandırılarak ele alınmıştır. Duygusal emek
alanında yazılmış lisansüstü tezlerin içerik analizi yöntemi ile incelenerek bu
alanda yapılmış mevcut lisansüstü tezlerin durumunun ortaya koymaya çalışıldığı
bu araştırma ile gelecekte duygusal emek konularında çalışma yapacak olan
araştırmacılara yol gösterici olması beklenmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2019 |
Submission Date | September 11, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 18 Issue: 70 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.