Bu
çalışmada 2018 Türkçe Öğretim Programına göre hazırlanmış 8. sınıf Türkçe ders
kitapları değerlendirilmektedir. Bu çerçevede kitapta yer alan etkinliklerin
okuma, yazma, konuşma ve dinleme ile dil bilgisi alanlarına yönelik dağılımı
ile metinlerin türler açısından kullanım sıklıkları tespit edilmiştir. Ayrıca
kitabı okutan 8 Türkçe öğretmeni ile görüşme yapılarak kitaba yönelik öğretmen
görüşleri alınmıştır. Araştırmada veriler doküman incelemesi ve yarı
yapılandırlmış görüşme formu ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin
analizinde nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi kullanılmıştır.
Veriler araştırma sorularının ortaya koyduğu temalara göre düzenlenmiştir.
Ulaşılan bulgular araştırmanın alt problemlerine göre tanımlanmıştır.
Araştırmada etkinliklerin öğrenme alanlarına göre düzenli bir dağılım
göstermediği, bilgilendirici ve öyküleyici metinlerin şiir türüne göre daha
fazla olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca öğretmenler metin seçimi, şiir seçimi ve tema sözlüğüne yer
vermesi açısından kitabı olumlu bulmakta; öğrencilerin ilgisini çekmemesi,
güncel konuları içermemesi, tema değerlendirmelerinin basit olması ve görsel
içeriklerin zengin olmaması yönünden ise kitabı olumsuz bulmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2019 |
Submission Date | January 23, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 18 Issue: 71 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.