Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin sosyal medya
bağımlılıkları, motivasyon ve öz-yeterlikleri arasındaki ilişkiyi incelemektir.
Çalışma 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında Adıyaman ili Besni ilçe merkezinde
resmi eğitim kurumlarında görev yapmakta olan 289 öğretmenle
gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde t-Test, ANOVA, Pearson Korelasyonu testleri kullanıldı. Araştırma
sonucunda; i) öğretmenlerin sosyal medya bağımlığı ile öz-yeterlik puanları
arasında negatif ve düşük düzeyde, ii) sosyal medya bağımlılığı ile motivasyon
puanları arasında yine negatif ve düşük düzeyde ve iii) öz-yeterlik puanları
ile motivasyon puanları arasında pozitif ve orta düzeyde ilişki olduğu tespit
edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2019 |
Submission Date | January 29, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 18 Issue: 71 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.