Bu
araştırma, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuma motivasyonları ile okuduğunu
anlama becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve bu konuya ilişkin
öğretmen görüşlerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Nicel ve nitel
araştırma yaklaşımlarının bir arada kullanıldığı karma yöntem ile yürütülen
araştırmanın çalışma grubunu, Yozgat il merkezinde yer alan üç ilkokulda
bulunan 216 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi ile bu okullarda görev yapan 10
sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın katılımcıları belirlenirken kolay
ulaşılabilir durum örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri,
Yıldız (2010) tarafından yapılan “Okuma Motivasyonu Ölçeği”, Batmaz (2017)
tarafından hazırlanan “Okuduğunu Anlama Başarı Testi” ve araştırmacılar
tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Elde
edilen veriler SPSS 21.00 programı ve betimsel analiz ile analiz edilmiştir.
Araştırmanın sonucunda, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma
motivasyonlarının yüksek ve okuduğunu anlama becerilerinin ise orta düzeyde
olduğu bulunmuştur. Ayrıca ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerin okuma motivasyonları
ile okuduğunu anlama becerileri arasında pozitif yönde çok yüksek düzeyde
anlamlı bir ilişkinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2019 |
Submission Date | February 19, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 18 Issue: 71 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.