Dijital liderlik günümüzde kurumsal
başarı için vazgeçilmez niteliklerden birisi olarak görülmektedir. Yapılan bu
araştırmada kamu okullarında görev yapan öğretmen ve yöneticilerin dijital
liderlik algılarını metaforlar yoluyla ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmaya 2015-2016 öğretim yılında Şırnak
il merkezindeki ilk ve ortaokullarda görev yapan 42 öğretmen ve 12 yönetici (N=
54) katılmıştır. Çalışma grubu tesadüfi örneklem yöntemi ile belirlenmiştir.
Veriler, yarı yapılandırılmış formlar ile toplanmıştır. Verilerin analizinde
kodlama ve ayıklama, örnek metafor imgesi derleme, kategori geliştirme,
geçerlilik ve güvenilirliği sağlama ve metaforları aktarma aşamaları takip
edilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların, dijital liderliğin; değişimsel
yönü, idari yönü, hizmetkârlık yönü, sistemselliği, çok yönlülüğü ve soyutluk özelliğine
vurgu yaptıkları ortaya çıkmıştır. Elde edilen
veriler değerlendirildiğinde katılımcılar tarafından üretilen metaforların
tamamının dijital liderliğin farklı yönleriyle ilgili olduğu tespit edilmiştir.
Dijital liderin idari kadroda görünen bir kişi olmaktan çok dijitalleşen
dünyada; düşünceleri ve becerileri ile yönlendirici olma özelliğiyle öne
çıkmasının ve değişime öncülük etmesinin gerekliliği ortaya konmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 26, 2020 |
Submission Date | March 4, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 19 Issue: 73 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.