Research Article
BibTex RIS Cite

MASS COMMUNICATION TOOLS IN AGRICULTURAL PUBLISHING AND ATTITUDES OF AGRICULTURAL FACULTY ACADEMIC STAFF TOWARDS AGRICULTURAL THEMED TELEVISION CHANNELS

Year 2020, Volume: 19 Issue: 73, 425 - 435, 26.01.2020
https://doi.org/10.17755/esosder.585091

Abstract

The
aim of this study was to reveal the attitudes of the faculty members working in
agriculture faculties towards agriculture-themed television channels. The main
material of this research is primary data obtained through the survey method from
 academic staff in the faculty of
agriculture in Turkey. According to the Council of Higher Education academy
records, there are 4728 faculty members in Turkey in the field. The
questionnaire was sent to all faculty members by electronic mail method and 312
were returned. This sample size; 95% confidence level and ± 5.36% error margin.
Factor analysis was applied to 16 likert scale questions which were asked to
the participants, expressions are grouped under four factors. According to the
participants, agriculture-themed TVs make a positive contribution to
agricultural interest and development, although they are not very high (general
average 3.55) but communication with stakeholders is not sufficient (general
average 2.85). Participants stated that the technical competence of
agricultural-themed TV channels was not very high (general average 2.97) and
therefore academics should be more benefited (general average 4.05). Agriculture-themed
TV channels play an important role in agricultural publishing and development.
While fulfilling this important responsibility, the technical contents of the
programs should be prepared or supervised by expert staff and especially by
academicians who are specialized in their field. Competitions and success stories
for increasing the motivation of producers should be given more place in these
programs.

References

  • Alam, M.K. and Md. A. Haqua. Contribution of television channels in Disseminating agricultural information for the agricultural development of Bangladesh: a case study. Library Philosophy and Practice (e-journal), Paper 1048.
  • Baytar, O. 2013. Teorik ve Pratik Açıdan Medya Ekonomisine Bakış (1. Baskı). Çizgi Kitabevi, 336 s.
  • Büyüköztürk, Ş., Bökeoğlu, Ç.Ö. ve Şekercioğlu, G. 2012. Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik SPSS ve Lisrel Uygulamaları (2. Baskı). Pegem Akademi Yayıncılık, 424 s.
  • Chhachhar A.R., M.S. Hassan, S.Z. Omar and B. Soomro. 2012. The role of television in dissemination of agriculture information among farmers. Journal of Applied Environmental and Biological Science, 2(11): 586-591.
  • Cinemre, H.A. ve K. Demiryürek. 2005. Tarımsal Yayım ve Haberleşme (5. Baskı). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Ders Kitabı No: 17, 157 s.
  • Çukur, T. ve B. Karaturhan. 2011. Çoğulcu tarımsal yayım sistemi ve Türkiye açısından bir değerlendirme. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 48(2): 151-158.
  • Demiryürek, K. 2014. Tarımsal Yayım ve Danışmanlık Kavramları ve Felsefesi. https://www.researchgate.net/publication/270271094_Tarimsal_Yayim_ve_Danismanlik_Kavramlari_ve_Felsefesi Erişim: Nisan, 2019.
  • Kuyucu, M. 2012. Türkiye'de Medya Ekonomisi (1. Baskı). Esen Kitap, 685 s.
  • Kuyucu, M. 2015. Türkiye’de tematik tv yayıncılığı: gençlerin tematik televizyon izleme alışkanlıklarının televizyon yayıncılığına olan yansımaları. The Journal of Academic Social Science Studies (JASSS), 32: 249-265.
  • Opara, U.N. 2008. Agricultural information sources used by farmers in Imo State, Nigeria. Information Development SAGE Publications, 24(4): 289-295.
  • Resmi Gazete. 2006. Tarımsal Yayım ve Danışmanlık Hizmetlerinin Düzenlenmesine Dair Yönetmelik. 8 Eylül 2006 Cuma, Sayı: 26283 http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2006/09/20060908-3.htm Erişim: Nisan,2019.
  • Resmi Gazete. 2011. Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayın Hizmetleri Hakkında Kanun. 3 Mart 2011 Perşembe, Sayı: 27863, Kanun No: 6112 http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2011/03/20110303-1.htm Erişim: Nisan, 2019.
  • Sayılgan, E. 2010. Medya İşletmelerinde Pazarlama Yönetimi (1. Baskı). Beta Basım Yayım, 237 s.
  • Sayılgan, E. 2015. Medya sektöründe bir uzmanlaşma olgusu olarak tematik kanallar ve izleyici çeşitliliğinin tematik kanal oluşumundaki rolü. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 2(3): 1-15.
  • Ünlüer, A.O. 2000. Türkiye’de televizyon yayıncılığı tarihine analitik bir yaklaşım. Kurgu Dergisi, 17: 45-54.
  • http://www.koytv.tv/index.php Erişim: Nisan, 2019.

TARIMSAL YAYIMDA KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI VE ZİRAAT FAKÜLTESİ ÖĞRETİM ELEMANLARININ TARIM TEMALI TELEVİZYON KANALLARINA KARŞI TUTUMLARI

Year 2020, Volume: 19 Issue: 73, 425 - 435, 26.01.2020
https://doi.org/10.17755/esosder.585091

Abstract

Bu
çalışma, ziraat fakültelerinde görev yapan öğretim elemanlarının, tarım temalı
televizyon kanallarına karşı tutumlarını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Bu
araştırmanın ana materyalini; Türkiye’de ki ziraat fakültelerinde görev yapan öğretim
elemanlarından anket yöntemi ile elde edilen birincil veriler oluşturmaktadır.
YÖK akademi kayıtlarına göre ilgili alanda Türkiye’de toplam 4728 öğretim
elemanı bulunmaktadır. Anket formu elektronik posta yöntemi ile tüm öğretim elemanlarına
gönderilmiş olup, 312 geri dönüş olmuştur. Bu örneklem büyüklüğü; %95 güven
seviyesi ve ±%5,36 hata payına karşılık gelmektedir. Katılımcılara sorulan 16
likert ölçekli soruya faktör analizi uygulanmış, ifadeler dört faktör başlığı
altında toplanmıştır. Katılımcılara göre tarım temalı TV ler çok yüksek düzeyde
olmasa da tarımsal ilgi ve gelişime olumlu bir katkı sağlamaktadır (genel
ortalama 3.55) ancak paydaşlarla iletişimi yeterli düzeyde değildir (genel
ortalama 2.85). Katılımcılar tarım temalı TV kanallarının program içeriklerinin
teknik yeterliliğinin çok yüksek düzeyde olmadığını (genel ortalama 2.97) bu
nedenle akademisyenlerden daha çok yararlanılması gerektiğini belirtmiştir (genel
ortalama 4.05). Tarım temalı TV kanalları tarımsal yayım ve gelişimde önemli
bir rol üstlenmektedir. Bu önemli sorumluluk yerine getirilirken, hazırlanan
programların teknik içerikleri uzman kadrolarca ve özellikle alanında uzman
akademisyenlerce hazırlanmalı ya da denetlenmelidir. Üreticilerde motivasyonun
arttırılmasına yönelik yarışmalara ve başarı öykülerine daha çok yer
verilmelidir.

References

  • Alam, M.K. and Md. A. Haqua. Contribution of television channels in Disseminating agricultural information for the agricultural development of Bangladesh: a case study. Library Philosophy and Practice (e-journal), Paper 1048.
  • Baytar, O. 2013. Teorik ve Pratik Açıdan Medya Ekonomisine Bakış (1. Baskı). Çizgi Kitabevi, 336 s.
  • Büyüköztürk, Ş., Bökeoğlu, Ç.Ö. ve Şekercioğlu, G. 2012. Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik SPSS ve Lisrel Uygulamaları (2. Baskı). Pegem Akademi Yayıncılık, 424 s.
  • Chhachhar A.R., M.S. Hassan, S.Z. Omar and B. Soomro. 2012. The role of television in dissemination of agriculture information among farmers. Journal of Applied Environmental and Biological Science, 2(11): 586-591.
  • Cinemre, H.A. ve K. Demiryürek. 2005. Tarımsal Yayım ve Haberleşme (5. Baskı). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Ders Kitabı No: 17, 157 s.
  • Çukur, T. ve B. Karaturhan. 2011. Çoğulcu tarımsal yayım sistemi ve Türkiye açısından bir değerlendirme. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 48(2): 151-158.
  • Demiryürek, K. 2014. Tarımsal Yayım ve Danışmanlık Kavramları ve Felsefesi. https://www.researchgate.net/publication/270271094_Tarimsal_Yayim_ve_Danismanlik_Kavramlari_ve_Felsefesi Erişim: Nisan, 2019.
  • Kuyucu, M. 2012. Türkiye'de Medya Ekonomisi (1. Baskı). Esen Kitap, 685 s.
  • Kuyucu, M. 2015. Türkiye’de tematik tv yayıncılığı: gençlerin tematik televizyon izleme alışkanlıklarının televizyon yayıncılığına olan yansımaları. The Journal of Academic Social Science Studies (JASSS), 32: 249-265.
  • Opara, U.N. 2008. Agricultural information sources used by farmers in Imo State, Nigeria. Information Development SAGE Publications, 24(4): 289-295.
  • Resmi Gazete. 2006. Tarımsal Yayım ve Danışmanlık Hizmetlerinin Düzenlenmesine Dair Yönetmelik. 8 Eylül 2006 Cuma, Sayı: 26283 http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2006/09/20060908-3.htm Erişim: Nisan,2019.
  • Resmi Gazete. 2011. Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayın Hizmetleri Hakkında Kanun. 3 Mart 2011 Perşembe, Sayı: 27863, Kanun No: 6112 http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2011/03/20110303-1.htm Erişim: Nisan, 2019.
  • Sayılgan, E. 2010. Medya İşletmelerinde Pazarlama Yönetimi (1. Baskı). Beta Basım Yayım, 237 s.
  • Sayılgan, E. 2015. Medya sektöründe bir uzmanlaşma olgusu olarak tematik kanallar ve izleyici çeşitliliğinin tematik kanal oluşumundaki rolü. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 2(3): 1-15.
  • Ünlüer, A.O. 2000. Türkiye’de televizyon yayıncılığı tarihine analitik bir yaklaşım. Kurgu Dergisi, 17: 45-54.
  • http://www.koytv.tv/index.php Erişim: Nisan, 2019.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies, Sociology (Other)
Journal Section Articles
Authors

Mustafa Sert 0000-0003-0508-9852

Mehmet Reşit Sevinç 0000-0002-0617-7822

Mehmet Cançelik 0000-0001-8158-4455

Mustafa Hakki Aydoğdu 0000-0002-4945-5239

Publication Date January 26, 2020
Submission Date July 1, 2019
Published in Issue Year 2020 Volume: 19 Issue: 73

Cite

APA Sert, M., Sevinç, M. R., Cançelik, M., Aydoğdu, M. H. (2020). TARIMSAL YAYIMDA KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI VE ZİRAAT FAKÜLTESİ ÖĞRETİM ELEMANLARININ TARIM TEMALI TELEVİZYON KANALLARINA KARŞI TUTUMLARI. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 19(73), 425-435. https://doi.org/10.17755/esosder.585091

                                                                                                                                                                          21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.