Örgütler varlıklarını sürdürebilmek için dış dünyaya ihtiyaç duymaktadır. Dış dünyaya yansıttıkları olumlu sinyaller örgütlerin tercih edilmeleri açısından önemli görülmektedir. Bu sebeple dış görünüşlerine dikkat etmektedirler. Bu dış görünüşleri ile alakalı literatürde karşımıza örgütsel saygınlık, örgütsel imaj, örgütsel kimlik ve örgütsel itibar kavramları çıkmaktadır. Ancak, örgütsel literatürde yer alan örgütsel saygınlık, örgütsel imaj, örgütsel kimlik ve örgütsel itibar kavramlarının araştırmalarda kullanımlarında teorik olarak bir tutarlılık olmadı, birbirinin yerine veya eş anlamlı olarak kullanımları dikkat çekmektedir. Bu sebeple bu çalışmanın amacı, örgüt literatüründe kullanılan bu kavramların teorik çerçevesinin oluşturulması ve bu kavramların tanımlarında veya kullanımındaki yanlışlıkların düzeltilmesi için araştırmacılara yol göstermek olarak belirlenmiştir. Bu araştırmada; örgütsel saygınlık, örgütsel imaj, örgütsel kimlik ve örgütsel itibar kavramları hakkında terminolojik tanımlara, yapılmış olan çalışmaları sentezleyerek aktarımlarına yer verilmektedir. Böylelikle literatürde yer alan yanlış veya yerine kullanımların önüne geçilmesi hedeflenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Derleme |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2021 |
Submission Date | November 7, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 20 Issue: 79 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.