BibTex RIS Cite

THE USE OF LITERATURE FOR A CONSTRUCTIVE BASIS IN LANGUAGE TEACHING

Year 2006, Volume: 5 Issue: 16, 68 - 85, 01.08.2006

Abstract

-

THE USE OF LITERATURE FOR A CONSTRUCTIVE BASIS IN LANGUAGE TEACHING

Year 2006, Volume: 5 Issue: 16, 68 - 85, 01.08.2006

Abstract

Eğitim herkesin sosyal ve bireysel olarak kimliğini öğrendiği ve seçtiği bir süreçtir. Ancak geleneksel davranışçı teori, bu süreçte öğrencilerin gelişimsel ihtiyaçlarını karşılamak konusunda yetersiz kalmaktadır. Öte yandan yapıcı (constructivist) eğitim felsefesi öğrenci merkezlidir ve demokratik yapısıyla öğrencilere gelişimsel ihtiyaçlarını karşılama olanağı sağlar. Dil kavramı yapıcı felsefede çok önemli bir yere sahip olduğu halde, dil eğitiminde de bilişsel ve yapıcı bir altyapı eksikliğinden söz etmek mümkündür. Bu çalışmada öncelikle mevcut eğitim sisteminde yapıcı felsefeye yönelik bir değişim önerilmektedir ve bu değişimin dil eğitimine etkisi “bütüncü dil” (whole language) yaklaşımıyla incelenmektedir. Bu çerçevede edebiyat metinlerinin öğrenciler ve öğretilen materyal arasında etkileşim oluşmasını sağlayan anlamlı bir öğrenim ortamı oluşturması açısından önemine dikkat çekilmektedir

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Öğr.gör Oktem Öz This is me

Publication Date August 1, 2006
Submission Date September 10, 2014
Published in Issue Year 2006 Volume: 5 Issue: 16

Cite

APA Öz, Ö. O. (2006). THE USE OF LITERATURE FOR A CONSTRUCTIVE BASIS IN LANGUAGE TEACHING. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 5(16), 68-85.

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.