BibTex RIS Kaynak Göster

THE USE OF LITERATURE FOR A CONSTRUCTIVE BASIS IN LANGUAGE TEACHING

Yıl 2006, Cilt: 5 Sayı: 16, 68 - 85, 01.08.2006

Öz

-

THE USE OF LITERATURE FOR A CONSTRUCTIVE BASIS IN LANGUAGE TEACHING

Yıl 2006, Cilt: 5 Sayı: 16, 68 - 85, 01.08.2006

Öz

Eğitim herkesin sosyal ve bireysel olarak kimliğini öğrendiği ve seçtiği bir süreçtir. Ancak geleneksel davranışçı teori, bu süreçte öğrencilerin gelişimsel ihtiyaçlarını karşılamak konusunda yetersiz kalmaktadır. Öte yandan yapıcı (constructivist) eğitim felsefesi öğrenci merkezlidir ve demokratik yapısıyla öğrencilere gelişimsel ihtiyaçlarını karşılama olanağı sağlar. Dil kavramı yapıcı felsefede çok önemli bir yere sahip olduğu halde, dil eğitiminde de bilişsel ve yapıcı bir altyapı eksikliğinden söz etmek mümkündür. Bu çalışmada öncelikle mevcut eğitim sisteminde yapıcı felsefeye yönelik bir değişim önerilmektedir ve bu değişimin dil eğitimine etkisi “bütüncü dil” (whole language) yaklaşımıyla incelenmektedir. Bu çerçevede edebiyat metinlerinin öğrenciler ve öğretilen materyal arasında etkileşim oluşmasını sağlayan anlamlı bir öğrenim ortamı oluşturması açısından önemine dikkat çekilmektedir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Öğr.gör Oktem Öz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2006
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 5 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Öz, Ö. O. (2006). THE USE OF LITERATURE FOR A CONSTRUCTIVE BASIS IN LANGUAGE TEACHING. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 5(16), 68-85.

                                                                                                                                                                          21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.