Eğitim herkesin sosyal ve bireysel olarak kimliğini öğrendiği ve seçtiği bir süreçtir. Ancak geleneksel davranışçı teori, bu süreçte öğrencilerin gelişimsel ihtiyaçlarını karşılamak konusunda yetersiz kalmaktadır. Öte yandan yapıcı (constructivist) eğitim felsefesi öğrenci merkezlidir ve demokratik yapısıyla öğrencilere gelişimsel ihtiyaçlarını karşılama olanağı sağlar. Dil kavramı yapıcı felsefede çok önemli bir yere sahip olduğu halde, dil eğitiminde de bilişsel ve yapıcı bir altyapı eksikliğinden söz etmek mümkündür. Bu çalışmada öncelikle mevcut eğitim sisteminde yapıcı felsefeye yönelik bir değişim önerilmektedir ve bu değişimin dil eğitimine etkisi “bütüncü dil” (whole language) yaklaşımıyla incelenmektedir. Bu çerçevede edebiyat metinlerinin öğrenciler ve öğretilen materyal arasında etkileşim oluşmasını sağlayan anlamlı bir öğrenim ortamı oluşturması açısından önemine dikkat çekilmektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2006 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 5 Sayı: 16 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.