-
Turizm sektörünün en önemli iş kollarından biri olan yiyecek-içecek işletmeleri, oldukça geniş bir alanı kapsamaktadır. Bu alanda hızlı ve sade bir anlayışla tüketicilerin yeme-içme talebini karşılayan fastfoodlar önemli bir yere sahiptir. Türk usulü fastfoodlar ise, bu özellikleri Türklerin yeme-içme kültürü ile birleştirerek tüketicilere sunmaktadır. Bu çalışmada Türk usulü hizmet veren fastfoodlara olan talebin sebepleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu amaçla Ankara’da faaliyet gösteren Türk usulü fastfood işletmelerinden hizmet satın alan müşterilere anket uygulanmış ve elde edilen bilgiler istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Analiz neticesinde tüketicilerin Türk usulü fastfood işletmelerini tercih etme sebeplerinin başında “menülerin doyurucu olması”, damak tadına uygunluk” ve “hizmetlerin zamanında sunulması” bulunmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2007 |
Submission Date | September 10, 2014 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 6 Issue: 22 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.