BibTex RIS Cite

AVRUPA BİRLİĞİ SÜRECİNDE YÜKSELEN AĞ TOPLUMU VE EĞİTİM YÖNETİCİLERİ

Year 2008, Volume: 7 Issue: 24, 1 - 19, 01.07.2008

Abstract

-

References

  • Anderson R. E & Dexter, S. (2005). School Technology Leadership: An Empirical Investigation of Prevalence and Effect. Educational Administration Quarterly, 41(1), 49–82.
  • Benedetto, R. (2006). How Do Independent School Leaders Build the Educational Technology Leadership Capacity of the School? Unpublished Doctoral Dissertation, Drexel University, the United States.
  • Bilimoria, D. (1999). Emerging Information Technologies and Management Education. Journal of Management Education, 23 (3), 229–232.
  • Castells, M. (2000). Materials for an exploratory theory of the network society. British Journal of Sociology, 51(1), 5–24.
  • Castells, M. (2005). Ağ Toplumunun Yükselişi, (Çeviren: Ebru Kılıç), İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • Dewett, T. & Jones, R. (2001). The Role of Information Technology in the Organization: A Review, Model, and Assessment. Journal of Management, 27, 313-346
  • Gizir, C.A.(2005). Stratejik Planlama: Orta Doğu Teknik Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Merkezi Örneği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 11(43), 309-325.
  • Kelly, P. ve Kenway, J. (2001). Managing Youth Transitions in the Network Society. British Journal of Sociology of Education Vol. 22(1), 19-33.
  • Kozloski, K.C. (2006). Principal Leadership for Technology Integration: A Study of Principal Technology Leadersip. Unpublished Doctoral Dissertation, Drexel University, the United States.
  • Langran, E. (2006). Technology Leadership: How Principals, Technology Coordinators, and Technology Interact in K-12 Schools. Unpublished Doctoral Dissertation. University of Virginia, the United States.
  • Mainstone, L. E. & Schroeder, D. M. (1999).Management Education in the Information Age. Journal of Management Education, 23(6), 630-634
  • Persaud, B. (2006). School of Education. Unpublished Doctoral Dissertation. Walden University, the United States.
  • Scott, G. (2005). Educator Perceptions of Principal Technology Leadership Competencies. Unpublished Doctoral Dissertation, University Of Oklahoma, the United States.
  • Stoer S.R. ve Magalhães A.M. (2004). Education, knowledge and the network society. Globalisation, Societies and Education, 2(3), 319-335.
  • Turan, S. (2002). Teknolojinin Okul Yönetiminde Etkin Kullanımında Okul Yöneticisinin Rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 8(30),271-281.
  • Turan, S. (2006). Avrupa Birliği Sürecinde Eğitim ve Okulun İşlevini Yeniden Düşünme. Eğitime Bakış Dergisi, 2(7), 3-9.
  • Türkoğlu, T. (2006). Bilim ve Ağ Toplumu. http://www.tanolturkoglu.com/Article.aspx?ArticleID=72 ET:25.12.2006.
  • Weber, M. J. (2006). A Study of Computer Technology Use and Technology Leadership of Texas Elementary
  • Public School Principals. Unpublished Doctoral Dissertation. University of North Texas, the United States.
  • Yu, C. & Durrington, V.A. (2006). Technology Standards for School Administrators: An Analysis of Practicing and
  • Aspiring Administrators' Perceived Ability to Perform the Standards. NASSP Bulletin, 90 (4), 301-317.
  • Avrupa Birliği Genel Sekreterliği, (2007). Avrupa Birliği. www.abgs.gov.tr ET:18.08.2007
  • MEB, (2007). İlsis Hakkında. http://ilsis.meb.gov.tr/content/ilsis.pasp ET: 08.08.2007

AVRUPA BİRLİĞİ SÜRECİNDE YÜKSELEN AĞ TOPLUMU VE EĞİTİM YÖNETİCİLERİ

Year 2008, Volume: 7 Issue: 24, 1 - 19, 01.07.2008

Abstract

Bu makalenin amacı, yükselen ağ toplumunun ışığında, eğitim yöneticilerinin liderlik ettikleri eğitim
kurumlarını, bu ağın merkezine yerleştirebilmelerinin önemine dikkat çekmek ve bu konuda bir farkındalık
yaratmaktır. Küreselleşen dünyada hızla yükselen ağ toplumu, ekonomide olduğu gibi eğitimde de sınırların
kaldırılmasına, birleşmelere ve doğal olarak yeniliklerin yapılmasına olanak sağlamaktadır. Gelişen enformasyon
teknolojilerinin oluşturduğu bir ağ şemsiyesi altında Türkiye’de eğitim politikaları ulusal ve küresel analizler
yapılarak geliştirilmeli, Avrupa Birliği sürecinde hızlı adımlarla ilerlemek isteyen Türkiye’nin, bu vizyonun gereği
olarak eğitim yöneticisi profilindeki değişime ivme kazandırılmalıdır.
Bu nedenle okullar, okul yöneticileri, öğretmenler ve öğrenciler ağ toplumu ışığında rollerini yeniden
tanımlamak durumundadırlar. Konuya eğitim yöneticileri açısından bakıldığında, çok yakın bir gelecekte,
“Teknoloji Liderliği” eğitim yöneticilerinin en önemli rollerinden biri olacaktır.
Avrupa Birliği süreci dikkate alındığında, farklı ülkelerden, farklı dillerde eğitim veren eğitim kurumları ile
zorunlu bir etkileşim, hatta bilgi paylaşımı ve insan gücü hareketliliği söz konusu olacaktır. İşte bu noktada eğitim
yöneticisi, doğru düğümlerle doğru bağlantıları kurarak, en sağlam ağı örebiliyorsa “ağ toplumunun eğitim
yöneticisi” olabilecektir.

References

  • Anderson R. E & Dexter, S. (2005). School Technology Leadership: An Empirical Investigation of Prevalence and Effect. Educational Administration Quarterly, 41(1), 49–82.
  • Benedetto, R. (2006). How Do Independent School Leaders Build the Educational Technology Leadership Capacity of the School? Unpublished Doctoral Dissertation, Drexel University, the United States.
  • Bilimoria, D. (1999). Emerging Information Technologies and Management Education. Journal of Management Education, 23 (3), 229–232.
  • Castells, M. (2000). Materials for an exploratory theory of the network society. British Journal of Sociology, 51(1), 5–24.
  • Castells, M. (2005). Ağ Toplumunun Yükselişi, (Çeviren: Ebru Kılıç), İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • Dewett, T. & Jones, R. (2001). The Role of Information Technology in the Organization: A Review, Model, and Assessment. Journal of Management, 27, 313-346
  • Gizir, C.A.(2005). Stratejik Planlama: Orta Doğu Teknik Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Merkezi Örneği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 11(43), 309-325.
  • Kelly, P. ve Kenway, J. (2001). Managing Youth Transitions in the Network Society. British Journal of Sociology of Education Vol. 22(1), 19-33.
  • Kozloski, K.C. (2006). Principal Leadership for Technology Integration: A Study of Principal Technology Leadersip. Unpublished Doctoral Dissertation, Drexel University, the United States.
  • Langran, E. (2006). Technology Leadership: How Principals, Technology Coordinators, and Technology Interact in K-12 Schools. Unpublished Doctoral Dissertation. University of Virginia, the United States.
  • Mainstone, L. E. & Schroeder, D. M. (1999).Management Education in the Information Age. Journal of Management Education, 23(6), 630-634
  • Persaud, B. (2006). School of Education. Unpublished Doctoral Dissertation. Walden University, the United States.
  • Scott, G. (2005). Educator Perceptions of Principal Technology Leadership Competencies. Unpublished Doctoral Dissertation, University Of Oklahoma, the United States.
  • Stoer S.R. ve Magalhães A.M. (2004). Education, knowledge and the network society. Globalisation, Societies and Education, 2(3), 319-335.
  • Turan, S. (2002). Teknolojinin Okul Yönetiminde Etkin Kullanımında Okul Yöneticisinin Rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 8(30),271-281.
  • Turan, S. (2006). Avrupa Birliği Sürecinde Eğitim ve Okulun İşlevini Yeniden Düşünme. Eğitime Bakış Dergisi, 2(7), 3-9.
  • Türkoğlu, T. (2006). Bilim ve Ağ Toplumu. http://www.tanolturkoglu.com/Article.aspx?ArticleID=72 ET:25.12.2006.
  • Weber, M. J. (2006). A Study of Computer Technology Use and Technology Leadership of Texas Elementary
  • Public School Principals. Unpublished Doctoral Dissertation. University of North Texas, the United States.
  • Yu, C. & Durrington, V.A. (2006). Technology Standards for School Administrators: An Analysis of Practicing and
  • Aspiring Administrators' Perceived Ability to Perform the Standards. NASSP Bulletin, 90 (4), 301-317.
  • Avrupa Birliği Genel Sekreterliği, (2007). Avrupa Birliği. www.abgs.gov.tr ET:18.08.2007
  • MEB, (2007). İlsis Hakkında. http://ilsis.meb.gov.tr/content/ilsis.pasp ET: 08.08.2007
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Burhanettin Dönmez This is me

Mehmet Sincar This is me

Publication Date July 1, 2008
Submission Date September 10, 2014
Published in Issue Year 2008 Volume: 7 Issue: 24

Cite

APA Dönmez, B., & Sincar, M. (2008). AVRUPA BİRLİĞİ SÜRECİNDE YÜKSELEN AĞ TOPLUMU VE EĞİTİM YÖNETİCİLERİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(24), 1-19.

                                                                                                                                                                          21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.