-
Değerlendirme, öğrenme sürecinden ayrılamaz ve öğrenmenin etkili değerlendirilmesi öğretime katkı sağlar. Öğrenme için değerlendirme, öğrenmenin değerlendirilmesinden farklıdır ve bu, öğrencilerin öğrenme seviyesini artırmada mükemmel bir yol olabilir. Araştırmanın amacı, ders öncesinde ve sonrasında quiz uygulamanın öğrencilerin öğrendikleri üzerinde etkilerini araştırmaktır. Araştırmanın metodu deneyseldir. Deney ve kontrol grubu vardır. Bu araştırma fizik ve İngilizce derslerinde 9. sınıflarda yapılmıştır. Araştırma yapılmadan önce, ön-test uygulanmıştır. 9 C sınıfı kontrol grubudur. 9A sınıfı deney grubudur ve bu gruba her ders öncesinde ve sonrasında quiz uygulanmıştır. Uygulama üç hafta sürmüştür. Dördüncü hafta kontrol ve deney grubuna son-test uygulanmıştır. Ön-test ve son-test öncesinde öğrencilere hiçbir bilgi verilmemiştir. Verilerin değerlendirilmesi amacıyla ortalama ve standart sapma hesaplanmıştır. Ön-test ve son-test arasındaki farklılık quiz uygulamasının etkisi olarak kabul edilmiştir. Ön-test ve son-test arasındaki farklılığın anlamlılığı ttesti ile analiz edilmiştir. Araştırma sonunda quiz uygulamasının öğrenme üzerinde önemli derecede etkisinin olduğu bulunmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2009 |
Submission Date | September 10, 2014 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 8 Issue: 27 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.