-
Yirmibirinci yüzyılda bilgi toplumu olabilmenin gereği olarak yaşam boyu gelişen bilgi ve iletişim teknolojilerini takip edilebilmesi için toplumu oluşturan bireylerin bilgi okuryazarlığı becerilerine sahip olabilmesi hayati önem taşımaktadır. Bu bağlamda günümüz eğitim sisteminde yapılandırmacı yaklaşım temelinde tasarlanan eğitim programları öğrenmeyi öğrenme yaklaşımını merkeze almaktadır. Bu durum sadece öğrenciler için değil öğretmenler içinde bilgiyi arama, ulaşma, değerlendirme becerilerinin geliştirilmesi gerekliliğini ortaya çıkarmıştır. Bu çalışma kapsamında mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında görev yapmakta olan teknik öğretmenlerin, bilgi gereksinimlerini karşılarken hangi kaynakları ne sıklıkla kullandıklarının nicel araştırma deseni kullanılarak değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda öğretmenlerin bilgi gereksinimlerini karşılamada yararlandıkları kaynaklar üzerine bir anket formu düzenlenmiş ve teknik öğretmenlerin görüşlerine sunulmuştur. Araştırma sonuçları teknik öğretmenlerin bilgi gereksinimlerini karşılarken kitaplarla birlikle ağırlıklı olarak alana ait internet kaynaklarını kullandıklarını gösterirken, bilişim teknolojileri ve elektrik ve elektronik teknolojileri alan öğretmenleri başta olmak üzere, öğretmenlik mesleğine yeni başlayan öğretmenlerin bilgi gereksinimlerini karşılamak için internet kaynaklarını daha fazla tercih ettiklerini ortaya koymuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2009 |
Submission Date | September 10, 2014 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 8 Issue: 29 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.