BibTex RIS Kaynak Göster

MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM ALAN ÖĞRETMENLERİNİN BİLGİ GEREKSİNİMLERİNİ KARŞILAMA KAYNAKLARI

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 29, 64 - 75, 01.03.2009

Öz

-

Kaynakça

  • American Library Association (t.y.). Introduction to information literacy. http://www.ala.org/ala/mgrps/divs/acrl/issues/infolit/infolitoverview/introtoinfolit/introinfolit .cfm (erişim tarihi: 7 Ekim 2008).
  • Bent, M., Gannon-Leary, P. and Webb, J. (2007). Information literacy in a researcher's learning life: the seven ages of research. New Review of Information Networking, 13:2, 81 -99.
  • Breivik, P.S. (2000). “Information literacy for the sceptical library director.” B. Akkoyunlu (Ed.), Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme Uluslararası Eğitim TeknolojileriKonferansı (ss. 11-16). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Erişti B. (2008). “Öğretim hizmetinin niteliği.” K. Selvi (Ed.), Öğretim ilke ve yöntemleri içinde (ss.44-64). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını.
  • Guven, M. (2008). “Information Literacy: Learning to Learn and Teacher Training.” Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi(www.e-sosder.org) 7:24, 20-36.
  • İşman, A. (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kurbanoğlu, S. (2002). www bilgi kaynaklarının değerlendirilmesi. C. Polat, (Ed.), Bilgi Okuryazarlığı ve Üniversiteler Prof. Dr. Nilüfer Tuncer'e Armağan (ss.261-277) içinde Türk Kütüphaneciler Derneği.
  • Kurbanoğlu S. ve Akkoyunlu B. (2001). “Öğrencilere Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Kazandırılması Üzerine Bir Çalışma.” Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21: 81-88.
  • National Council for Accreditation of Teacher Education (2002). Professional standards for the accreditation of schools, colleges, and departments of education. F. Crouse, Warren and E. Kasbohm, Kristine (Eds.), Information Literacy in Teacher Education 69:1, (pp. 44-52), Washington DC: NCATE.
  • Owusu-Ansah, E. K. (2003). Information literacy and the academic library: A critical look at a concept and the controversies surrounding. C. Polat ve H. Odabaş (Eds.) Küreselleşme, Demokratikleşme ve Türkiye Uluslararası Sempozyumu, ss. 596-606. Antalya: Akdeniz Üniversitesi
  • Pinto, M., Doucet, A.V. (2007). “An educational resource for information literacy in higher education: Functional and users analyses of the e-COMS academic portal.” Scientometrics, 72:2, 225– 252.
  • Polat C. (2005). Bilgi okuryazarlığı ve üniversiteler. Prof. Dr. Nilüfer Tuncer'e Armağan Türk Kütüphaneciler Derneği 261-277.
  • Rubin, R. (1998). Foundations of library and information science. Ö. Saatçioğlu., Ö. Özmen ve P. Özer (Eds.), Bilgi dünyası 4(1) (ss. 45-63) içinde, Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği'nin (ÜNAK).
  • Saatçioğlu Ö., Özmen Ö. ve Özer P. (2003). “Bilgi okuryazarlığı becerilerinin geliştirilmesinde kütüphanelerin rolü ve Dokuz Eylül üniversitesi uygulaması.” Bilgi dünyası 4:1, 45-63.
  • Snavely, L. ve Cooper N. (1997). The information literacy debate. C. Polat ve H. Odabaş (Eds.), Küreselleşme, Demokratikleşme ve Türkiye Uluslararası Sempozyumu, Antalya: Akdeniz Üniversitesi.

MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM ALAN ÖĞRETMENLERİNİN BİLGİ GEREKSİNİMLERİNİ KARŞILAMA KAYNAKLARI

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 29, 64 - 75, 01.03.2009

Öz

Yirmibirinci yüzyılda bilgi toplumu olabilmenin gereği olarak yaşam boyu gelişen bilgi ve iletişim teknolojilerini takip edilebilmesi için toplumu oluşturan bireylerin bilgi okuryazarlığı becerilerine sahip olabilmesi hayati önem taşımaktadır. Bu bağlamda günümüz eğitim sisteminde yapılandırmacı yaklaşım temelinde tasarlanan eğitim programları öğrenmeyi öğrenme yaklaşımını merkeze almaktadır. Bu durum sadece öğrenciler için değil öğretmenler içinde bilgiyi arama, ulaşma, değerlendirme becerilerinin geliştirilmesi gerekliliğini ortaya çıkarmıştır. Bu çalışma kapsamında mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında görev yapmakta olan teknik öğretmenlerin, bilgi gereksinimlerini karşılarken hangi kaynakları ne sıklıkla kullandıklarının nicel araştırma deseni kullanılarak değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda öğretmenlerin bilgi gereksinimlerini karşılamada yararlandıkları kaynaklar üzerine bir anket formu düzenlenmiş ve teknik öğretmenlerin görüşlerine sunulmuştur. Araştırma sonuçları teknik öğretmenlerin bilgi gereksinimlerini karşılarken kitaplarla birlikle ağırlıklı olarak alana ait internet kaynaklarını kullandıklarını gösterirken, bilişim teknolojileri ve elektrik ve elektronik teknolojileri alan öğretmenleri başta olmak üzere, öğretmenlik mesleğine yeni başlayan öğretmenlerin bilgi gereksinimlerini karşılamak için internet kaynaklarını daha fazla tercih ettiklerini ortaya koymuştur

Kaynakça

  • American Library Association (t.y.). Introduction to information literacy. http://www.ala.org/ala/mgrps/divs/acrl/issues/infolit/infolitoverview/introtoinfolit/introinfolit .cfm (erişim tarihi: 7 Ekim 2008).
  • Bent, M., Gannon-Leary, P. and Webb, J. (2007). Information literacy in a researcher's learning life: the seven ages of research. New Review of Information Networking, 13:2, 81 -99.
  • Breivik, P.S. (2000). “Information literacy for the sceptical library director.” B. Akkoyunlu (Ed.), Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme Uluslararası Eğitim TeknolojileriKonferansı (ss. 11-16). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Erişti B. (2008). “Öğretim hizmetinin niteliği.” K. Selvi (Ed.), Öğretim ilke ve yöntemleri içinde (ss.44-64). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını.
  • Guven, M. (2008). “Information Literacy: Learning to Learn and Teacher Training.” Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi(www.e-sosder.org) 7:24, 20-36.
  • İşman, A. (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kurbanoğlu, S. (2002). www bilgi kaynaklarının değerlendirilmesi. C. Polat, (Ed.), Bilgi Okuryazarlığı ve Üniversiteler Prof. Dr. Nilüfer Tuncer'e Armağan (ss.261-277) içinde Türk Kütüphaneciler Derneği.
  • Kurbanoğlu S. ve Akkoyunlu B. (2001). “Öğrencilere Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Kazandırılması Üzerine Bir Çalışma.” Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21: 81-88.
  • National Council for Accreditation of Teacher Education (2002). Professional standards for the accreditation of schools, colleges, and departments of education. F. Crouse, Warren and E. Kasbohm, Kristine (Eds.), Information Literacy in Teacher Education 69:1, (pp. 44-52), Washington DC: NCATE.
  • Owusu-Ansah, E. K. (2003). Information literacy and the academic library: A critical look at a concept and the controversies surrounding. C. Polat ve H. Odabaş (Eds.) Küreselleşme, Demokratikleşme ve Türkiye Uluslararası Sempozyumu, ss. 596-606. Antalya: Akdeniz Üniversitesi
  • Pinto, M., Doucet, A.V. (2007). “An educational resource for information literacy in higher education: Functional and users analyses of the e-COMS academic portal.” Scientometrics, 72:2, 225– 252.
  • Polat C. (2005). Bilgi okuryazarlığı ve üniversiteler. Prof. Dr. Nilüfer Tuncer'e Armağan Türk Kütüphaneciler Derneği 261-277.
  • Rubin, R. (1998). Foundations of library and information science. Ö. Saatçioğlu., Ö. Özmen ve P. Özer (Eds.), Bilgi dünyası 4(1) (ss. 45-63) içinde, Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği'nin (ÜNAK).
  • Saatçioğlu Ö., Özmen Ö. ve Özer P. (2003). “Bilgi okuryazarlığı becerilerinin geliştirilmesinde kütüphanelerin rolü ve Dokuz Eylül üniversitesi uygulaması.” Bilgi dünyası 4:1, 45-63.
  • Snavely, L. ve Cooper N. (1997). The information literacy debate. C. Polat ve H. Odabaş (Eds.), Küreselleşme, Demokratikleşme ve Türkiye Uluslararası Sempozyumu, Antalya: Akdeniz Üniversitesi.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Oktay Cem Adıgüzel Bu kişi benim

Şaban Berk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2009
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 29

Kaynak Göster

APA Adıgüzel, O. C., & Berk, Ş. (2009). MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM ALAN ÖĞRETMENLERİNİN BİLGİ GEREKSİNİMLERİNİ KARŞILAMA KAYNAKLARI. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(29), 64-75.

                                                                                                                                                                          21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.