BibTex RIS Cite

ÇOK ALANLI SANAT EĞİTİMİ YÖNTEMİYLE SANAT ESERLERİNİ İNCELEME DERSİNİ İŞLEMENİN ÖĞRENCİLERİN SANATA VE SANAT ELEŞTİRİSİNE YÖNELİK YAKLAŞIMLARI

Year 2009, Volume: 8 Issue: 29, 282 - 302, 01.03.2009

Abstract

-

ÇOK ALANLI SANAT EĞİTİMİ YÖNTEMİYLE SANAT ESERLERİNİ İNCELEME DERSİNİ İŞLEMENİN ÖĞRENCİLERİN SANATA VE SANAT ELEŞTİRİSİNE YÖNELİK YAKLAŞIMLARI

Year 2009, Volume: 8 Issue: 29, 282 - 302, 01.03.2009

Abstract

Bu araştırmanın amacı; Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi 12. sınıf Sanat Eserlerini İnceleme dersinde
Sanat Eleştirisi konularının, dersin öğretim programında yer alan “Sanat Eseri ve Analizi” ünitesinin Çok Alanlı
Sanat Eğitimi Yöntemine (ÇASEY) göre işlenmesinin öğretime ve öğrenciye olan katkısına ilişkin verileri nitel
olarak araştırmaktır.
Araştırmada, Diyarbakır Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi 12. sınıf Sanat Eserlerini İnceleme dersine
ilişkin sanat eleştirisi konuları, iki farklı yöntem kullanılarak öğretilmiştir. Seçkisiz örneklemle seçilen
gruplardan birisi deney, diğeri ise kontrol grubu olarak atanmıştır. Deney grubunda ÇASEY, kontrol grubunda
ise geleneksel öğretim yöntemi uygulanarak, öğrencilerin başarıları kullanılan yöntemler açısından
incelenmiştir. Yöntemlerin etkisini belirlemek amacıyla deneysel desenlerden ön test-son test kontrol gruplu
desen modeli kullanılmıştır.
Araştırmada deney ve kontrol gruplarına, uygulama öncesi ve sonrasında yapılan nitel analizler
sonucunda deney grubu lehine olumlu sonuçlar elde edilmiştir. Böylece deney grubuna uygulanan ÇASEY’nin
olumlu düzeyde katkısının olduğu belirlenmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Derya Şahin This is me

Ali Osman Alakuş This is me

Publication Date March 1, 2009
Submission Date September 10, 2014
Published in Issue Year 2009 Volume: 8 Issue: 29

Cite

APA Şahin, D., & Alakuş, A. O. (2009). ÇOK ALANLI SANAT EĞİTİMİ YÖNTEMİYLE SANAT ESERLERİNİ İNCELEME DERSİNİ İŞLEMENİN ÖĞRENCİLERİN SANATA VE SANAT ELEŞTİRİSİNE YÖNELİK YAKLAŞIMLARI. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(29), 282-302.

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.