-
Bu araştırmanın amacı; Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi 12. sınıf Sanat Eserlerini İnceleme dersinde
Sanat Eleştirisi konularının, dersin öğretim programında yer alan “Sanat Eseri ve Analizi” ünitesinin Çok Alanlı
Sanat Eğitimi Yöntemine (ÇASEY) göre işlenmesinin öğretime ve öğrenciye olan katkısına ilişkin verileri nitel
olarak araştırmaktır.
Araştırmada, Diyarbakır Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi 12. sınıf Sanat Eserlerini İnceleme dersine
ilişkin sanat eleştirisi konuları, iki farklı yöntem kullanılarak öğretilmiştir. Seçkisiz örneklemle seçilen
gruplardan birisi deney, diğeri ise kontrol grubu olarak atanmıştır. Deney grubunda ÇASEY, kontrol grubunda
ise geleneksel öğretim yöntemi uygulanarak, öğrencilerin başarıları kullanılan yöntemler açısından
incelenmiştir. Yöntemlerin etkisini belirlemek amacıyla deneysel desenlerden ön test-son test kontrol gruplu
desen modeli kullanılmıştır.
Araştırmada deney ve kontrol gruplarına, uygulama öncesi ve sonrasında yapılan nitel analizler
sonucunda deney grubu lehine olumlu sonuçlar elde edilmiştir. Böylece deney grubuna uygulanan ÇASEY’nin
olumlu düzeyde katkısının olduğu belirlenmiştir.
Çok Alanlı Sanat Eğitimi Yöntemi Eleştiri Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2009 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 29 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.