BibTex RIS Kaynak Göster

ÇOK ALANLI SANAT EĞİTİMİ YÖNTEMİYLE SANAT ESERLERİNİ İNCELEME DERSİNİ İŞLEMENİN ÖĞRENCİLERİN SANATA VE SANAT ELEŞTİRİSİNE YÖNELİK YAKLAŞIMLARI

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 29, 282 - 302, 01.03.2009

Öz

-

ÇOK ALANLI SANAT EĞİTİMİ YÖNTEMİYLE SANAT ESERLERİNİ İNCELEME DERSİNİ İŞLEMENİN ÖĞRENCİLERİN SANATA VE SANAT ELEŞTİRİSİNE YÖNELİK YAKLAŞIMLARI

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 29, 282 - 302, 01.03.2009

Öz

Bu araştırmanın amacı; Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi 12. sınıf Sanat Eserlerini İnceleme dersinde
Sanat Eleştirisi konularının, dersin öğretim programında yer alan “Sanat Eseri ve Analizi” ünitesinin Çok Alanlı
Sanat Eğitimi Yöntemine (ÇASEY) göre işlenmesinin öğretime ve öğrenciye olan katkısına ilişkin verileri nitel
olarak araştırmaktır.
Araştırmada, Diyarbakır Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi 12. sınıf Sanat Eserlerini İnceleme dersine
ilişkin sanat eleştirisi konuları, iki farklı yöntem kullanılarak öğretilmiştir. Seçkisiz örneklemle seçilen
gruplardan birisi deney, diğeri ise kontrol grubu olarak atanmıştır. Deney grubunda ÇASEY, kontrol grubunda
ise geleneksel öğretim yöntemi uygulanarak, öğrencilerin başarıları kullanılan yöntemler açısından
incelenmiştir. Yöntemlerin etkisini belirlemek amacıyla deneysel desenlerden ön test-son test kontrol gruplu
desen modeli kullanılmıştır.
Araştırmada deney ve kontrol gruplarına, uygulama öncesi ve sonrasında yapılan nitel analizler
sonucunda deney grubu lehine olumlu sonuçlar elde edilmiştir. Böylece deney grubuna uygulanan ÇASEY’nin
olumlu düzeyde katkısının olduğu belirlenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Derya Şahin Bu kişi benim

Ali Osman Alakuş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2009
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 29

Kaynak Göster

APA Şahin, D., & Alakuş, A. O. (2009). ÇOK ALANLI SANAT EĞİTİMİ YÖNTEMİYLE SANAT ESERLERİNİ İNCELEME DERSİNİ İŞLEMENİN ÖĞRENCİLERİN SANATA VE SANAT ELEŞTİRİSİNE YÖNELİK YAKLAŞIMLARI. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(29), 282-302.

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.