Öz
Bu araştırmada, öğretmen adaylarının/öğretmenlerin ilköğretim matematik derslerinde teknoloji kullanım düzeylerinin belirlenmesinde kullanılabilecek bir ölçme aracının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Ölçeğin ön deneme formu olarak hazırlanan 28 madde, 300'ünü sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının ve 25'ini sınıf öğretmenlerinin oluşturduğu toplam 325 kişiye uygulanmıştır. Verilerin faktör analizine uygunluğu değerlendirmek amacıyla Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) ve Bartlett testi yapılmıştır. Bu testin sonucunda KMO değeri .96 ve Bartlett testi anlamlı bulunmuştur (χ2=7427.08, df=378, p
Abstract
This study aimed at developing a scale to assess teachers' level of technology use in the teaching of mathematics at elementary school level. The scale included 32 Five-point Likert-type items and data was collected from a total of 325 participants. 300 pre-service teachers and 25 in-service teachers were included in this study. KMO (Kaiser-Mayer-Olkin) was calculated as .96 and Bartlett test was found significant (χ2=7427.08, df=378, p
Level of Technology Use Mathematics Teaching Scale Development ValidityReliability Technology integration
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2010 |
Submission Date | September 10, 2014 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 9 Issue: 32 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.