BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM OKULLARINDA MATEMATİK DERSLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIM DÜZEYİNİ BELİRLEME ÖLÇEĞİ GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI

Yıl 2010, Cilt: 9 Sayı: 32, 372 - 383, 01.06.2010

Öz

Öz
Bu araştırmada, öğretmen adaylarının/öğretmenlerin ilköğretim matematik derslerinde teknoloji kullanım düzeylerinin belirlenmesinde kullanılabilecek bir ölçme aracının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Ölçeğin ön deneme formu olarak hazırlanan 28 madde, 300'ünü sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının ve 25'ini sınıf öğretmenlerinin oluşturduğu toplam 325 kişiye uygulanmıştır. Verilerin faktör analizine uygunluğu değerlendirmek amacıyla Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) ve Bartlett testi yapılmıştır. Bu testin sonucunda KMO değeri .96 ve Bartlett testi anlamlı bulunmuştur (χ2=7427.08, df=378, p

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. (2002). Öğretmenlerin internet kullanımı ve bu konudaki öğretmen görüşleri üzerine bir çalışma.Hacettepe Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, 22, 1 - 8.
  • Akkoyunlu, B., Orhan, F., Umay, A. (2005). Bilgisayar öğretmenleri için "Bilgisayar Öğretmenliği Özyeterlik Ölçegi" geliştirme çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 1-8.
  • Andris, M. E. (1995). An examination of computing styles among teachers in elementary schools. Educational Technology Research and Development, 43(2), 15-31.
  • Arslan, B. (2003). Bilgisayar Destekli Eğitime Tabi Tutulan Ortaöğretim Öğrencileriyle Bu Süreçte Eğitici Olarak Rol Alan Öğretmenlerin BDE‟e İlişkin Görüşleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology(TOJET), 2(4), 10.
  • Balcı, A. (2005). Sosyal Bilimlerde Arastırma. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Balkı, E. ve Saban, A. (2009). Öğretmenlerin Bilişim Teknolojilerine İlişkin Algıları ve Uygulamaları: Özel Esentepe İlköğretim Okulu Örneği. İlköğretim Online, 8(3), 771- 781.
  • Brush, T., Glazewski, K., Rutowski, K., Stromfors, C., Van-Nest, M.H., Stock, L., Sutton, J. (2003) Educational Technology Research and Development, Vol. 51(1), 57–72
  • Brush, T., & Saye, J. (2002). A summary of research exploring hard and soft scaffolding for teachers and students using a multimedia supported learning environment. The Journal of http://www.ncolr.org/jiol/issues/PDF/1.2.3.pdf adresinden 12 Ağustos 2010 tarihinde indirilmiştir Online Learning, 1(2), 1-2.
  • Büyüköztürk, S. (2005). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El kitabi, Ankara: Pegema Yayincilik.
  • Çakır, R. ve Yıldırım, S. (2009). Bilgisayar Öğretmenleri Okullardaki Teknoloji Entegrasyonu Hakkında Ne Düşünürler? İlköğretim Online, 8(3), 953-964
  • Çağıltay,K., Çakıroğlu, J., Çağıltay, N. ve Çakıroğlu, E. (2001). Öğretimde Bilgisayar Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,21, 19-28.
  • Geuens, M. ve Pelsmacker, P. D. (2002). Validity and Reliability of Scores on the Reduced Emotional Intensity Scale. Educational and Psychological Measurement, 62(2), 299- 315.
  • Jonassen, D., ve Reeves, T. (1996). Learning with technology: Using computers as cognitive tools. In D. H. Jonassen (Ed.), Handbook of research on educational communications and technology (pp. 693-719). New York: Macmillan.
  • Kersaint, G., Horton, B., Stohl, H., ve Garofalo, J. (2003). Technology beliefs and practices of mathematics education faculty. Journal of Technology and Teacher Education, 11(4), 567-595.
  • Koehler, M. J. ve Mishra P. (2005). What happens when teachers design educational technology? The development of technological pedagogical content knowledge. J. Educational Computing Research, 32(2), 131-152.
  • Kurtdede-Fidan, N. (2008). İlköğretimde Araç Gereç Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim, 1 (1), 48–61.
  • Lynch, J.(2006). “Constituency Feedback Theories and the Welfare State in Western Europe.” APSA European Politics and Society Newsletter 5:2 (Spring/Summer 2006), 6-8.
  • MacArthur, C. A., ve Malouf, D. B. (1991). Teachers' beliefs, plans and decisions about computer-based instruction. The Journal of Special Education, 25(5), 44-72.
  • Marcinkiewicz, H. R. (1993). Computers and teachers: Factors influencing computer use in the classroom. Journal of Research on Computing in Education, 26(2), 220-237.
  • Means, B. (1994). Using technology to advance educational goals. In B. Means (Ed.), Technology and education reform: The reality behind the promise (pp. 1-22). San Fransisco: Jossey-Bass Publishers.
  • Moursund, D. (1979). Microcomputers will not solve the computers in education problem. AEDS Journal (Association for Educational Data Systems), 13(1), 31-40.
  • OECD. (2002). http://www.oecd.org adresinden 14 Eylül 2010 tarihinde indirilmiştir.
  • Seferoğlu, S. S. (2001). Öğretmenlerin bilişim teknolojilerinin kullanımıyla ilgili görüşleri. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu ve Fuarı, 28-30 Kasım 2001, Sakarya Üniversitesi, Adapazarı.
  • Stevens, D. (1980). How Educators Perceive Computers in Classroom. AEDS Journal, 13, 221-232.
  • Tabachnick,B.G., ve Fidell, L.S. (1996). Using multivariate statistics (3rd edition). Washington: American Psychological Association
  • Willis, J., Thompson, A. & Sadera, W. (1999). Research on technology and teacher education: Current status and future directions. Educational Technology Research and Development, 47(4), 29-45.
  • Yaghi, H. (1996). The role of the computer in the school as perceived by computer using teachers and school administrators. Journal of Educational Computer Research, 15(2), 137-155.
  • Yenilmez, K., Sarıer, Y. (2007) “Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimine İlişkin Düşünceleri”, I. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 16-18 Mayıs 2007, Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Yeşilyurt, S. ve Gül, Ş. (2007). Bilgisayar kullanma becerileri ve bilgisayarlara yönelik tutum ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 79-88 EK
  • Öğretmenlerin/Öğretmen Adaylarının İlköğretim Matematik Derslerinde
  • Teknoloji Kullanma Düzeyi Ölçeği
  • İlköğretim Matematik Derslerinde, Her S B Nadi Hi
  • Aşağıdaki Teknolojileri Kullanıyorum; Bilgisayar 02. Video oynatıcılar (Cd, Dvd, Vcd oynatıcı) Televizyon Opak projektör 05. Data projektörü 06. Tepegöz 07. Ses kayıt/dinleme cihazları Kamera 09. Akıllı tahta 10. İnternet
  • Aşağıdaki Yazılımları Kullanıyorum; Kelime İşlemci (Word vb.) 12. Elektronik Tablo (Excel vb.) 13. Veri Sunumu (Power Point vb.) 14. Çizim ve Boyama (Paint vb.) 15. Matematik alanına özgü uygulama yazılımları (Sketchpad, Cabri vb.) 16. Matematik alanına özgü çeşitli eğitim yazılımları (Sayıları
  • öğreniyorum, Vitamin, Skoool vb.)
  • İlköğretim Matematik Derslerinde; Her S B Nadi Hi
  • Teknolojiyi aşağıdaki amaçlar için kullanıyorum; 17. Bilginin sunumu 18. Bireysel farklılıklara uygun öğretim yapma 19. Öğrenilenlerin pekiştirilmesi Öğrencinin matematiği günlük yaşamla daha kolay
  • ilişkilendirmesi Öğrencinin oyun yoluyla öğrenmesi Öğrencinin araştırma yapmaya yöneltilmesi 23. Öğrencinin problem çözme becerisini geliştirme 24. Öğrencinin mantık ve muhakeme becerisini geliştirme Öğrencinin ilişkisel düşünme becerisini geliştirme 26. Öğrencinin derse ilgisini çekme 27. Öğrencinin motivasyonunu artırma Öğrencinin dersten zevk alması

A VALIDITY AND RELIABILITY STUDY OF THE LEVEL OF TECHNOLOGY USE SCALE IN MATHEMATICS LESSONS AT ELEMENTARY SCHOOL LEVEL

Yıl 2010, Cilt: 9 Sayı: 32, 372 - 383, 01.06.2010

Öz

Abstract
This study aimed at developing a scale to assess teachers' level of technology use in the teaching of mathematics at elementary school level. The scale included 32 Five-point Likert-type items and data was collected from a total of 325 participants. 300 pre-service teachers and 25 in-service teachers were included in this study. KMO (Kaiser-Mayer-Olkin) was calculated as .96 and Bartlett test was found significant (χ2=7427.08, df=378, p

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. (2002). Öğretmenlerin internet kullanımı ve bu konudaki öğretmen görüşleri üzerine bir çalışma.Hacettepe Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, 22, 1 - 8.
  • Akkoyunlu, B., Orhan, F., Umay, A. (2005). Bilgisayar öğretmenleri için "Bilgisayar Öğretmenliği Özyeterlik Ölçegi" geliştirme çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 1-8.
  • Andris, M. E. (1995). An examination of computing styles among teachers in elementary schools. Educational Technology Research and Development, 43(2), 15-31.
  • Arslan, B. (2003). Bilgisayar Destekli Eğitime Tabi Tutulan Ortaöğretim Öğrencileriyle Bu Süreçte Eğitici Olarak Rol Alan Öğretmenlerin BDE‟e İlişkin Görüşleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology(TOJET), 2(4), 10.
  • Balcı, A. (2005). Sosyal Bilimlerde Arastırma. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Balkı, E. ve Saban, A. (2009). Öğretmenlerin Bilişim Teknolojilerine İlişkin Algıları ve Uygulamaları: Özel Esentepe İlköğretim Okulu Örneği. İlköğretim Online, 8(3), 771- 781.
  • Brush, T., Glazewski, K., Rutowski, K., Stromfors, C., Van-Nest, M.H., Stock, L., Sutton, J. (2003) Educational Technology Research and Development, Vol. 51(1), 57–72
  • Brush, T., & Saye, J. (2002). A summary of research exploring hard and soft scaffolding for teachers and students using a multimedia supported learning environment. The Journal of http://www.ncolr.org/jiol/issues/PDF/1.2.3.pdf adresinden 12 Ağustos 2010 tarihinde indirilmiştir Online Learning, 1(2), 1-2.
  • Büyüköztürk, S. (2005). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El kitabi, Ankara: Pegema Yayincilik.
  • Çakır, R. ve Yıldırım, S. (2009). Bilgisayar Öğretmenleri Okullardaki Teknoloji Entegrasyonu Hakkında Ne Düşünürler? İlköğretim Online, 8(3), 953-964
  • Çağıltay,K., Çakıroğlu, J., Çağıltay, N. ve Çakıroğlu, E. (2001). Öğretimde Bilgisayar Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,21, 19-28.
  • Geuens, M. ve Pelsmacker, P. D. (2002). Validity and Reliability of Scores on the Reduced Emotional Intensity Scale. Educational and Psychological Measurement, 62(2), 299- 315.
  • Jonassen, D., ve Reeves, T. (1996). Learning with technology: Using computers as cognitive tools. In D. H. Jonassen (Ed.), Handbook of research on educational communications and technology (pp. 693-719). New York: Macmillan.
  • Kersaint, G., Horton, B., Stohl, H., ve Garofalo, J. (2003). Technology beliefs and practices of mathematics education faculty. Journal of Technology and Teacher Education, 11(4), 567-595.
  • Koehler, M. J. ve Mishra P. (2005). What happens when teachers design educational technology? The development of technological pedagogical content knowledge. J. Educational Computing Research, 32(2), 131-152.
  • Kurtdede-Fidan, N. (2008). İlköğretimde Araç Gereç Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim, 1 (1), 48–61.
  • Lynch, J.(2006). “Constituency Feedback Theories and the Welfare State in Western Europe.” APSA European Politics and Society Newsletter 5:2 (Spring/Summer 2006), 6-8.
  • MacArthur, C. A., ve Malouf, D. B. (1991). Teachers' beliefs, plans and decisions about computer-based instruction. The Journal of Special Education, 25(5), 44-72.
  • Marcinkiewicz, H. R. (1993). Computers and teachers: Factors influencing computer use in the classroom. Journal of Research on Computing in Education, 26(2), 220-237.
  • Means, B. (1994). Using technology to advance educational goals. In B. Means (Ed.), Technology and education reform: The reality behind the promise (pp. 1-22). San Fransisco: Jossey-Bass Publishers.
  • Moursund, D. (1979). Microcomputers will not solve the computers in education problem. AEDS Journal (Association for Educational Data Systems), 13(1), 31-40.
  • OECD. (2002). http://www.oecd.org adresinden 14 Eylül 2010 tarihinde indirilmiştir.
  • Seferoğlu, S. S. (2001). Öğretmenlerin bilişim teknolojilerinin kullanımıyla ilgili görüşleri. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu ve Fuarı, 28-30 Kasım 2001, Sakarya Üniversitesi, Adapazarı.
  • Stevens, D. (1980). How Educators Perceive Computers in Classroom. AEDS Journal, 13, 221-232.
  • Tabachnick,B.G., ve Fidell, L.S. (1996). Using multivariate statistics (3rd edition). Washington: American Psychological Association
  • Willis, J., Thompson, A. & Sadera, W. (1999). Research on technology and teacher education: Current status and future directions. Educational Technology Research and Development, 47(4), 29-45.
  • Yaghi, H. (1996). The role of the computer in the school as perceived by computer using teachers and school administrators. Journal of Educational Computer Research, 15(2), 137-155.
  • Yenilmez, K., Sarıer, Y. (2007) “Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimine İlişkin Düşünceleri”, I. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 16-18 Mayıs 2007, Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Yeşilyurt, S. ve Gül, Ş. (2007). Bilgisayar kullanma becerileri ve bilgisayarlara yönelik tutum ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 79-88 EK
  • Öğretmenlerin/Öğretmen Adaylarının İlköğretim Matematik Derslerinde
  • Teknoloji Kullanma Düzeyi Ölçeği
  • İlköğretim Matematik Derslerinde, Her S B Nadi Hi
  • Aşağıdaki Teknolojileri Kullanıyorum; Bilgisayar 02. Video oynatıcılar (Cd, Dvd, Vcd oynatıcı) Televizyon Opak projektör 05. Data projektörü 06. Tepegöz 07. Ses kayıt/dinleme cihazları Kamera 09. Akıllı tahta 10. İnternet
  • Aşağıdaki Yazılımları Kullanıyorum; Kelime İşlemci (Word vb.) 12. Elektronik Tablo (Excel vb.) 13. Veri Sunumu (Power Point vb.) 14. Çizim ve Boyama (Paint vb.) 15. Matematik alanına özgü uygulama yazılımları (Sketchpad, Cabri vb.) 16. Matematik alanına özgü çeşitli eğitim yazılımları (Sayıları
  • öğreniyorum, Vitamin, Skoool vb.)
  • İlköğretim Matematik Derslerinde; Her S B Nadi Hi
  • Teknolojiyi aşağıdaki amaçlar için kullanıyorum; 17. Bilginin sunumu 18. Bireysel farklılıklara uygun öğretim yapma 19. Öğrenilenlerin pekiştirilmesi Öğrencinin matematiği günlük yaşamla daha kolay
  • ilişkilendirmesi Öğrencinin oyun yoluyla öğrenmesi Öğrencinin araştırma yapmaya yöneltilmesi 23. Öğrencinin problem çözme becerisini geliştirme 24. Öğrencinin mantık ve muhakeme becerisini geliştirme Öğrencinin ilişkisel düşünme becerisini geliştirme 26. Öğrencinin derse ilgisini çekme 27. Öğrencinin motivasyonunu artırma Öğrencinin dersten zevk alması
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cumali Öksüz Bu kişi benim

Şerife Ak Karakoç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 32

Kaynak Göster

APA Öksüz, C., & Karakoç, Ş. A. (2010). İLKÖĞRETİM OKULLARINDA MATEMATİK DERSLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIM DÜZEYİNİ BELİRLEME ÖLÇEĞİ GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(32), 372-383.

                                                                                                                                                                          21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.