BibTex RIS Cite

THE EFFECTS OF RELIGIOUS LIFE STYLES ON SELECTION HOTEL

Year 2012, Volume: 11 Issue: 39, 193 - 217, 01.04.2012

Abstract

The purpose of this research is to determine whether the religious life styles of domestic tourists have an effect on their buying process or not, to put their reasons of their choice of hotel in order by comparing the religious factors that determine their choice of hotel and to reveal the differences among their purchasing behavior.
The method which is used in research is case study. 600 domestic customers in the "X" Islamic hotel and customers in the "Y" classic hotel were given the questionnaire in 2010.
In this study, firstly, the findings about the religious life styles of the domestic tourists in the sample were given. In addition, the frequency, percentile distribution, average and standard deviation of the factors that could be influential in choice of hotels have been calculated and presented. Consumers surveyed prayer, fasting, Hajj and Zakat religious orders such as the expression of their attitude towards the variables (independent variables) and hotel preference variable (dependent variable) investigating the relationships between developed and tested hypotheses
The research showed that there is a meaningful correlation between the religious believes and the choice of hotel of domestic tourists. Research findings revealed that people who are religious and follow the religious orders choose or purchase the touristic product accordingly. Touristic product selection and buying behavior of local tourists and changes depending on the intensity of people's efforts to act in accordance with religious orders.
Key Words: Hotel Establishments, Islamic Hotel, Choice Hotels, Consumer Behavior, Religious Orders

References

  • Akat, Ö. (2008). Pazarlama Ağırlıklı Turizm İşletmeciliği. (4. Baskı). Bursa: Ekin Yayıncılık.
  • Arpacı, T., Ayhan, D. Y., Böge, E., Tuncer, D. ve Üner, M. M. (1992). Pazarlama. (1. Baskı). Ankara: Gazi Yayınları.
  • Assael, H. (1992). Consumer Behaviour&Marketing Action. (Fourth Edition). Boston: Pws- Kent Publishing Company.
  • Avcıkurt, C. (2003). Turizm Sosyolojisi Turist-Yerel Halk Etkileşimi. Balıkesir: Detay Yayıncılık. Çalhan. H. (2010). Tüketici Odaklı Yaklaşımla Destinasyon Performansının
  • Değerlendirilmesi: Kapadokya Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Mustafa Kemal
  • Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Davis, D. and Cosenza, R. M. (1998). Business Research for Decision Making. Boston: Pws- Kent Publishing Company.
  • Gegez, E. A. (2008). Kültürel Çevre., A. Yalçın ve G. Yolaç. (Editörler). Küresel Pazarlama Yönetimi. (1.Baskı). İstanbul: Beta Yayınları, 123-160.
  • Hawkins, D. I., Best, R. J. and Coney, K. A. (2004). Consumer Behaviour: Building Market Strategy. (Ninth Edition). United States Of America: Irwın-Mcgraw-Hill.
  • İçöz, O. (1996). Turizm İşletmelerinde Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar. (2. Baskı). Ankara: Anatolia Yayıncılık.
  • Jobber, D. (2005). Principles and Practice of Marketing. (Fourth Edition). London: The Mcgraw-Hill Company.
  • Konya, Ü. (1996). Tüketici Davranışlarında Kültür ve Alt Kültürlerin Etkisi ve Satın Almaya Yansımasına Yönelik Bir Uygulama, Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kotler, P., Bowen, J., Makens. J. (2003). Marketing for Hospitality and Tourism. (Third Edition). Usa: Prentice Hall.
  • Mucuk, İ. (2009). Pazarlama İlkeleri. (17. Baskı). İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Nykiel, R. A. (2003). Marketing Your Business: A Guide To Developing A Strategic Marketing Plan. New York-USA: Best Business Books, An İmprint of The Haworth Press Inc.
  • Odabaşı, Y ve Barış, G. (2010). Tüketici Davranışı. (9. Baskı). İstanbul: Mediacat Akademi.
  • Pekyaman, A. (2008). Turistik Satın Alma Davranışında Destinasyon İmajının Rolü Afyonkarahisar Bölgesinde Bir Araştırma. Doktora Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Ryan, C. (1995). Researching Tourist Satisfaction Issues, Concepts, Problems. London: Routledge.
  • Sekaran, U. (2003). Research Methods for Business. New York: John Wiley.
  • Sırakaya, E. and Woodside, G. A. (2005). Building and Testing Theories of Decision Making by Travellers. Tourism Management, 26. 815-832.
  • Solomon, M. R. (2004). Consumer Behaviour Buying, Having and Being. (Sixth Edition). New Jersey: Pearson Prentice Hall.
  • Şimşek, T. A. (2008). Turizm Pazarlamasında Turistik Tüketici Davranışları Açısından Tatil Satın Alma Sürecinin Özellikleri ve Alanya Üzerinde Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Tokol, T. (1995). Pazarlama Yönetimi. Bursa: Uludağ Üniversitesi Basımevi.
  • Türedi, Ö. (2009). Turizm Pazarlaması Açısından Tatil Yeri Seçiminde Etkili Olan Faktörler. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Uygur, S. M. (2007). Turizm Pazarlaması. (1. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yamane, T. (2001). Temel Örnekleme Yöntemleri. (1. Baskı). (Çev. A. Esin, M. A. Bakır, C. Aydın ve E. Gürbüzsel). İstanbul: Literatür Yayıncılık.
  • Yılmaz, A. (2007). Aile Turizmine Yönelik Hizmet Veren Otel İşletmelerinde Hizmet Kalitesi: Antalya Bölgesinde Türk ve Alman Turistlere Yönelik Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Zalatan, A. (1998). “Wives’ Involvement in Tourism Decision Processes, Annals of Tourism Research, 25(4), 890-903. Elektronik Kaynakça
  • http://www.alternatifislamitatil.com/. (Erişim Tarihi: 10.01.2011).
  • http://news.bbc.co.uk/1/hi/programmes/fast_track/8901976.stm. (Erişim Tarihi: 01.01.2011).
  • http://www.turizmgazetesi.com/news/news.aspx?id=39978.(Erişim Tarihi: 01.01.2011).
  • http://www.konda.com.tr/html/dosyalar/ghdl&t.pdf. (Erişim Tarihi: 01.02.2011).
  • http://www.islamansiklopedisi.org/index.php/D%C3%BCnyadaki_M%C3%BCsl%C3%BCm an_N%C3%BCfus. (Erişim Tarihi: 01.01.2011).
  • http://www.ktbyatirimisletmeler.gov.tr/belge/1-63767/sinir-giris-cikis-istatistikleri.html. (Erişim Tarihi: 01.03.2011).
  • http://www.turob.com/istatistikler.aspx. (Erişim Tarihi: 01.03.2011).
  • http://www.unwto.org/media/news/en/press_det.php?id=5361. (Erişim Tarihi: 10.08.2010).
  • http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/40/491/5792.pdf. (Erişim Tarihi: 21.05.2011).
  • http://www.egitim.aku.edu.tr/metod02.htm. (Erişim Tarihi: 21.05.2011).
  • http://www.islamictourism.com/index_E.php?b. (Erişim Tarihi: 12.05.2011).
  • http://www.crescentrating.com/en/halal-hotels.html. (Erişim Tarihi: 12.05.2011).
  • http://halalfocus.net/category/related-topics/travel-hospitality/. (Erişim Tarihi: 12.05.2011).

OTEL SEÇİMİNDE DİNİ HAYAT TARZLARININ ETKİSİ

Year 2012, Volume: 11 Issue: 39, 193 - 217, 01.04.2012

Abstract

Bu araştırmanın amacı, yerli turistlerin satın alma süreçlerinde dini hayat tarzlarının otel seçimi üzerinde etkisi olup olmadığını tespit etmek ve otel seçiminde etkili olan dini faktörler hakkındaki değerlendirmelerini karşılaştırarak, yerli turistlerin otel tercihlerini etkileme sıralamasının yapılması ve satın alma davranışları üzerindeki farklılıkların ortaya çıkarılmasıdır.
Araştırmada uygulanan yöntem örnek olay çalışmasıdır. 2010 yılında "X" İslami otel işletmesi ile "Y" klasik otel işletmesinde konaklayan 600 yerli tüketiciye anket uygulanmıştır. Araştırmada, öncelikle örneklemde yer alan yerli turistlerin dini hayat tarzları ile ilgili bulgulara yer verilmiş bununla birlikte otel seçimlerinde etkili olabilecek faktörlerin frekans ve yüzde dağılımlarının yanı sıra aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri hesaplanarak betimlenmiştir. Araştırmaya katılan tüketicilerin Namaz, Oruç, Hac ve Zekât gibi dini emirler karşısındaki tutumlarını ifade eden değişkenler (Bağımsız değişkenler) ve otel tercihi değişkeni (Bağımlı değişken) arasındaki ilişkileri de araştıran hipotezler geliştirilmiş ve test edilmiştir.
Araştırmada, yerli turistlerin dini emirler hakkındaki tutumları ile otel seçimleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Araştırma bulguları, dini emirlerin yerli turistlerin, turistik ürünü seçme ve satın alma davranışları üzerinde etkisi olduğunu ve bu etkinin, insanların dini emirlere uyma çabalarına bağlı olarak şiddetinin değiştiğini göstermektedir.
Anahtar Kelimeler: Otel İşletmeleri, İslami Otel, Otel Seçimi, Tüketici Davranışı, Dini Emirler.

References

  • Akat, Ö. (2008). Pazarlama Ağırlıklı Turizm İşletmeciliği. (4. Baskı). Bursa: Ekin Yayıncılık.
  • Arpacı, T., Ayhan, D. Y., Böge, E., Tuncer, D. ve Üner, M. M. (1992). Pazarlama. (1. Baskı). Ankara: Gazi Yayınları.
  • Assael, H. (1992). Consumer Behaviour&Marketing Action. (Fourth Edition). Boston: Pws- Kent Publishing Company.
  • Avcıkurt, C. (2003). Turizm Sosyolojisi Turist-Yerel Halk Etkileşimi. Balıkesir: Detay Yayıncılık. Çalhan. H. (2010). Tüketici Odaklı Yaklaşımla Destinasyon Performansının
  • Değerlendirilmesi: Kapadokya Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Mustafa Kemal
  • Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Davis, D. and Cosenza, R. M. (1998). Business Research for Decision Making. Boston: Pws- Kent Publishing Company.
  • Gegez, E. A. (2008). Kültürel Çevre., A. Yalçın ve G. Yolaç. (Editörler). Küresel Pazarlama Yönetimi. (1.Baskı). İstanbul: Beta Yayınları, 123-160.
  • Hawkins, D. I., Best, R. J. and Coney, K. A. (2004). Consumer Behaviour: Building Market Strategy. (Ninth Edition). United States Of America: Irwın-Mcgraw-Hill.
  • İçöz, O. (1996). Turizm İşletmelerinde Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar. (2. Baskı). Ankara: Anatolia Yayıncılık.
  • Jobber, D. (2005). Principles and Practice of Marketing. (Fourth Edition). London: The Mcgraw-Hill Company.
  • Konya, Ü. (1996). Tüketici Davranışlarında Kültür ve Alt Kültürlerin Etkisi ve Satın Almaya Yansımasına Yönelik Bir Uygulama, Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kotler, P., Bowen, J., Makens. J. (2003). Marketing for Hospitality and Tourism. (Third Edition). Usa: Prentice Hall.
  • Mucuk, İ. (2009). Pazarlama İlkeleri. (17. Baskı). İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Nykiel, R. A. (2003). Marketing Your Business: A Guide To Developing A Strategic Marketing Plan. New York-USA: Best Business Books, An İmprint of The Haworth Press Inc.
  • Odabaşı, Y ve Barış, G. (2010). Tüketici Davranışı. (9. Baskı). İstanbul: Mediacat Akademi.
  • Pekyaman, A. (2008). Turistik Satın Alma Davranışında Destinasyon İmajının Rolü Afyonkarahisar Bölgesinde Bir Araştırma. Doktora Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Ryan, C. (1995). Researching Tourist Satisfaction Issues, Concepts, Problems. London: Routledge.
  • Sekaran, U. (2003). Research Methods for Business. New York: John Wiley.
  • Sırakaya, E. and Woodside, G. A. (2005). Building and Testing Theories of Decision Making by Travellers. Tourism Management, 26. 815-832.
  • Solomon, M. R. (2004). Consumer Behaviour Buying, Having and Being. (Sixth Edition). New Jersey: Pearson Prentice Hall.
  • Şimşek, T. A. (2008). Turizm Pazarlamasında Turistik Tüketici Davranışları Açısından Tatil Satın Alma Sürecinin Özellikleri ve Alanya Üzerinde Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Tokol, T. (1995). Pazarlama Yönetimi. Bursa: Uludağ Üniversitesi Basımevi.
  • Türedi, Ö. (2009). Turizm Pazarlaması Açısından Tatil Yeri Seçiminde Etkili Olan Faktörler. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Uygur, S. M. (2007). Turizm Pazarlaması. (1. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yamane, T. (2001). Temel Örnekleme Yöntemleri. (1. Baskı). (Çev. A. Esin, M. A. Bakır, C. Aydın ve E. Gürbüzsel). İstanbul: Literatür Yayıncılık.
  • Yılmaz, A. (2007). Aile Turizmine Yönelik Hizmet Veren Otel İşletmelerinde Hizmet Kalitesi: Antalya Bölgesinde Türk ve Alman Turistlere Yönelik Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Zalatan, A. (1998). “Wives’ Involvement in Tourism Decision Processes, Annals of Tourism Research, 25(4), 890-903. Elektronik Kaynakça
  • http://www.alternatifislamitatil.com/. (Erişim Tarihi: 10.01.2011).
  • http://news.bbc.co.uk/1/hi/programmes/fast_track/8901976.stm. (Erişim Tarihi: 01.01.2011).
  • http://www.turizmgazetesi.com/news/news.aspx?id=39978.(Erişim Tarihi: 01.01.2011).
  • http://www.konda.com.tr/html/dosyalar/ghdl&t.pdf. (Erişim Tarihi: 01.02.2011).
  • http://www.islamansiklopedisi.org/index.php/D%C3%BCnyadaki_M%C3%BCsl%C3%BCm an_N%C3%BCfus. (Erişim Tarihi: 01.01.2011).
  • http://www.ktbyatirimisletmeler.gov.tr/belge/1-63767/sinir-giris-cikis-istatistikleri.html. (Erişim Tarihi: 01.03.2011).
  • http://www.turob.com/istatistikler.aspx. (Erişim Tarihi: 01.03.2011).
  • http://www.unwto.org/media/news/en/press_det.php?id=5361. (Erişim Tarihi: 10.08.2010).
  • http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/40/491/5792.pdf. (Erişim Tarihi: 21.05.2011).
  • http://www.egitim.aku.edu.tr/metod02.htm. (Erişim Tarihi: 21.05.2011).
  • http://www.islamictourism.com/index_E.php?b. (Erişim Tarihi: 12.05.2011).
  • http://www.crescentrating.com/en/halal-hotels.html. (Erişim Tarihi: 12.05.2011).
  • http://halalfocus.net/category/related-topics/travel-hospitality/. (Erişim Tarihi: 12.05.2011).
There are 41 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Yeşiltaş This is me

Duran Cankül This is me

Rahman Temizkan This is me

Publication Date April 1, 2012
Submission Date September 10, 2014
Published in Issue Year 2012 Volume: 11 Issue: 39

Cite

APA Yeşiltaş, M., Cankül, D., & Temizkan, R. (2012). OTEL SEÇİMİNDE DİNİ HAYAT TARZLARININ ETKİSİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(39), 193-217.

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.