The purpose of this research is to determine whether the religious life styles of domestic tourists have an effect on their buying process or not, to put their reasons of their choice of hotel in order by comparing the religious factors that determine their choice of hotel and to reveal the differences among their purchasing behavior.
The method which is used in research is case study. 600 domestic customers in the "X" Islamic hotel and customers in the "Y" classic hotel were given the questionnaire in 2010.
In this study, firstly, the findings about the religious life styles of the domestic tourists in the sample were given. In addition, the frequency, percentile distribution, average and standard deviation of the factors that could be influential in choice of hotels have been calculated and presented. Consumers surveyed prayer, fasting, Hajj and Zakat religious orders such as the expression of their attitude towards the variables (independent variables) and hotel preference variable (dependent variable) investigating the relationships between developed and tested hypotheses
The research showed that there is a meaningful correlation between the religious believes and the choice of hotel of domestic tourists. Research findings revealed that people who are religious and follow the religious orders choose or purchase the touristic product accordingly. Touristic product selection and buying behavior of local tourists and changes depending on the intensity of people's efforts to act in accordance with religious orders.
Key Words: Hotel Establishments, Islamic Hotel, Choice Hotels, Consumer Behavior, Religious Orders
Bu araştırmanın amacı, yerli turistlerin satın alma süreçlerinde dini hayat tarzlarının otel seçimi üzerinde etkisi olup olmadığını tespit etmek ve otel seçiminde etkili olan dini faktörler hakkındaki değerlendirmelerini karşılaştırarak, yerli turistlerin otel tercihlerini etkileme sıralamasının yapılması ve satın alma davranışları üzerindeki farklılıkların ortaya çıkarılmasıdır.
Araştırmada uygulanan yöntem örnek olay çalışmasıdır. 2010 yılında "X" İslami otel işletmesi ile "Y" klasik otel işletmesinde konaklayan 600 yerli tüketiciye anket uygulanmıştır. Araştırmada, öncelikle örneklemde yer alan yerli turistlerin dini hayat tarzları ile ilgili bulgulara yer verilmiş bununla birlikte otel seçimlerinde etkili olabilecek faktörlerin frekans ve yüzde dağılımlarının yanı sıra aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri hesaplanarak betimlenmiştir. Araştırmaya katılan tüketicilerin Namaz, Oruç, Hac ve Zekât gibi dini emirler karşısındaki tutumlarını ifade eden değişkenler (Bağımsız değişkenler) ve otel tercihi değişkeni (Bağımlı değişken) arasındaki ilişkileri de araştıran hipotezler geliştirilmiş ve test edilmiştir.
Araştırmada, yerli turistlerin dini emirler hakkındaki tutumları ile otel seçimleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Araştırma bulguları, dini emirlerin yerli turistlerin, turistik ürünü seçme ve satın alma davranışları üzerinde etkisi olduğunu ve bu etkinin, insanların dini emirlere uyma çabalarına bağlı olarak şiddetinin değiştiğini göstermektedir.
Anahtar Kelimeler: Otel İşletmeleri, İslami Otel, Otel Seçimi, Tüketici Davranışı, Dini Emirler.
Otel İşletmeleri İslami Otel Otel Seçimi Tüketici Davranışı Dini Emirler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2012 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 11 Sayı: 39 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.