Analytic Hierarchy Process (AHP) is one of the methods applied very often in order to solve the multi critera desicion making problems and choose the best selection. AHP ease to calculate the relative weights of desicion makers by combining qualitative anda quantitive selections. Calculating the weights will allow to choose the best option. It has been easy to make a decision for decision makers as to solve difficult problems.
Academicians provide major supports to eduction quality in universities which is developed day by day. The purpose of the establishment of universities is to meet the labor force and to train young mind by offering a quality approach to education. Because of this aim, there have been many student profiles to meet the wishes and needs of students,and there have also been created forms for academicians for how to build a better learning environment by applying various surveys. Unlike studies, in this study on the basis of students in Uşak University , academicians were asked to evaluate the performance of students in his/her faculty. By benefiting to take views of some 9 of academicians, 14 criteria was determined, later 14 questionnaire was prepared and responded by 90 academicians.
Key Words: Analytic Hierarchy Process, Multi Criteria Decision Making, Student Performance
Karar verme problemlerinin çözümünde ve çok kriterli seçenekler arasından en uygun olanının seçilmesinde sürekli olarak başvurulmakta olan tekniklerden birisi Analitik Hiyerarşi Sürecidir. Analitik Hiyerarşi Süreci (AHS), nicel ve nitel seçenekleri bir araya getirerek karar vericilerin göreceli ağırlıklarını hesaplamasına kolaylık sağlar. Ağırlıkların hesaplanması seçenekler arasından en uygununun seçilmesine olanak sağlayacaktır. Bu yöntem sayesinde karar verme konusunda sıkıntı yaşayan karar vericilerin seçim yapmaları kolaylaşmaya başlamıştır.
Üniversitelerde verilen eğitimin günümüzde gün geçtikçe önemini arttırarak gelişmesi şüphesiz üniversitelerde eğitim veren akademisyenler tarafından da sağlanmaktadır. Üniversitelerin kurulma amacı kaliteli bir eğitim anlayışı sunarak geleceğin genç beyinlerini yetiştirebilmek ve gerekli iş gücünü karşılayabilmektir. Bu yüzden sürekli olarak üniversitelerde öğrenciler için, öğrencilerin isteklerini ve ihtiyaçlarını karşılayabilmek amacıyla öğrenci profilleri hazırlanmış, akademisyenleri değerlendirme formları oluşturulmuş ve daha iyi bir eğitim ortamının nasıl oluşturulabileceğinin araştırılması için çeşitli anketler düzenlenmiştir. Yapılan çalışmalardan farklı olarak bu çalışmada ise Uşak Üniversitesi öğrencileri temel alınarak akademisyenler tarafından kendi fakülte öğrenci profillerinin çıkarılması ve öğrenci performanslarının değerlendirilmesi istenmiştir. Uşak Üniversitesinin tüm fakültelerinde ders veren 9 akademisyenin öğrenci profilleriyle ilgili görüşlerinden faydalanılarak 14 kriter belirlenmiştir ve daha sonra bu 14 kriter ile ilgili anket soruları hazırlanarak fakültelerde derslere giren 90 akademisyenle cevaplandırılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Analitik Hiyerarşi Süreci, Çok Kriterli Karar Verme, Öğrenci Performansı
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2012 |
Submission Date | September 10, 2014 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 11 Issue: 42 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.