The aim of this study is to determine 4th and 5th grade Classroom teachers' views on the realization level of learning attainments aimed at Free Activities Course. Data for the study was collected with 28 item five-point Likert style scale that was developed by the researchers. Population of the study included 28 primary schools in Mardin city center. There are totally 4th and 5th grade 137 classroom teachers in these schools. The research survey was handed all the teachers in the sample but 104 teachers delivered the survey. Of these surveys 18 were omitted as they were not filled suitably and 86 surveys were evaluated. The findings revealed statistically significant differences among teachers' views on the realization level of Free Activities Course in terms of gender variable. Teachers emphasized positive views toward the realization level of the subjects of Free Activities Course
Bu çalışmanın amacı, serbest etkinlikler dersi konularının gerçekleşme düzeyine ilişkin 4 ve 5. sınıf öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen 28 maddelik beşli Likert tipi bir ölçek aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın evrenin Mardin il merkezindeki 28 İlköğretim Okulu oluşturmaktadır. Bu okullardaki 4 ve 5. sınıf öğretmeni sayısı 137'dir. Araştırma ölçeği bütün öğretmenlere dağıtılmış, ancak 104 öğretmenden geri dönüşüm olmuştur. Bunlardan 86 ölçek değerlendirmeye alınmıştır. Elde edilen bulgulara göre, serbest etkinlikler dersi konularının gerçekleşme düzeyine ilişkin öğretmenleri görüşleri arasında cinsiyet açısından anlamlı fark tespit edilmiştir. Öğretmenler, serbest etkinlikler dersi konularının gerçekleşme düzeyine ilişkin olumlu görüş belirtmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2013 |
Submission Date | September 10, 2014 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 12 Issue: 44 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.