In our current ceramics education history, creative interpretations and construction techniques etc. are being taught. In addition to these techniques using critical pedagogy is crucial as well. In this paper a red figured Attica kylix, an antic Greek vase from Late Archaic Period (480-490 BC) drawn by painter Macron and done by potter Hieron, is analyzed through critical pedagogy. Applying this technique the study intends to highlight both history and ceramics art education.
Keywords: Ceramic, ceramic education, art criticism, theories of criticism, Hieron, Macron, Attica kylix
Günümüz seramik eğitiminde tarih, yapım teknikleri, yaratıcı yorumlar vb. öğretilmektedir. Bunların yanı sıra bir seramik esere pedagojik eleştirinin nasıl yapılması gerektiği de önemli bir öğreti olarak karşımıza çıkmaktadır. Çünkü çağdaş eğitimin en önemli amaçlarından biri öğrencilerin iyi karar verebilmeleri için eleştirel düşünceyi geliştirmektir. Sanat eğitiminde bu gelişim bir sanat yapıtını, sorular sorarak ve tartışmalar yaparak olumlu bir biçimde araştırma yöntemidir.
Bu makalede, antik Yunan vazolarından, Geç Arkaik Dönem'e ait (M.Ö. 480-490), çömlekçi Hieron tarafından yapılmış, ressam Makron tarafından resimlenmiş, kırmızı figürlü Attika kylix ele alınacaktır. Bu kylix, pedagojik eleştiri ile incelenecektir. Bu tip eleştiri yöntemiyle hem seramik sanat eğitimine, hem de tarihe ışık tutmaya çalışılacaktır.
Anahtar Kelimeler: Seramik, seramik eğitimi, sanat eleştirisi, pedagojik eleştiri, Hieron, Makron, Attika kylix
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2013 |
Submission Date | September 10, 2014 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 12 Issue: 46 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.