The study's objective is to gauge 11th and 12th grade secondary school students' opinions about their school. The case study design was used, and the study group consists of 30 students in public and private secondary education institutions in Ankara province in the 2024-2025 academic year. Data were collected using a semi-structured interview form and analyzed with a content analysis method. Most students said education was futile but also a socializing environment. Most students said education and schooling are indispensable but that curricula should align with individuals' interests and career aspirations. Metaphors students used to describe education included a torment, horse race, drinking water, war, investment, development, self-confidence, building the future, and play. The most prevalent metaphors were prison and home, followed by harbour, tree, madhouse, and world mine. The study's findings have yielded recommendations, including updating secondary school curricula to align with students' interests and abilities, giving school administrations more authority to prevent bullying and similar behaviors, and updating school hours in line with students' needs.
Bu çalışmanın temel amacı okul hakkında ortaöğretim 12.sınıf öğrencilerinin görüşlerinin neler olduğunun saptanmasıdır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni tercih edilmiştir. Çalışma grubu 2024-2025 eğitim öğretim yılında Ankara il merkezinde resmi ve özel ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören toplamda 30 öğrenciden oluşmaktadır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları kapsamında öğrencilerin büyük çoğunluğu okulun bir zaman kaybı olduğunu bununla beraber okulu bir sosyalleşme ortamı olarak gördüklerini belirtmişlerdir. Öte yandan öğrencilerin tamamına yakını eğitimin ve okulun gerekli olduğunu dile getirmekle beraber mevcut öğretim programlarının da bireylerin ilgi alanlarına ve meslek seçimine yönelik olarak güncellenmesi gerektiğini ifade etmişlerdir. Eğitim almaya yönelik metaforik algılarda öğrencilerin büyük kısmı eğitim almayı bir eziyet, at yarışı, su içmek, savaş, yatırım, gelişim, özgüven, geleceği inşa, oyun gibi metaforlarla betimlemişlerdir. Bununla beraber öğrenciler okulu metafor olarak liman, ağaç, tımarhane, dünya maden ocağı gibi bir çok şeyle betimlese de bunların içinde öne çıkanlar hapishane ve ev metaforudur. Çalışmanın sonuçları doğrultusunda ortaöğretim müfredatlarının öğrencilerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda güncellenmesi, öğrencilerin okulu bir ev ve yuva gibi gördüklerinden öğrencilerin okulda zorbalık ve benzeri davranışlara uğramalarını önlemeye yönelik okul yönetimlerinin yetkilerinin artırılması gerektiği ve okul sürelerinin öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda güncellenmesi gerektiği çalışmanın önerileri arasında yer almaktadır.
Bu çalışmanın hazırlanma sürecinde bilimsel ve etik ilkelere uyulduğu ve yararlanılan tüm çalışmaların kaynakçada belirtildiği beyan olunur. It is hereby declared that scientific and ethical principles were adhered to during the preparation of this study and that all studies used as references are listed in the bibliography.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Educational Administration, Supervision, Planning and Economics (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | October 19, 2025 |
Publication Date | October 24, 2025 |
Submission Date | August 9, 2025 |
Acceptance Date | October 1, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 24 Issue: 4 |