Bu çalışmada öğretmenlerin sesliliğinin belirlenmesi
amaçlanmıştır. Çalışma nitel araştırma yönteminin olgu bilim deseniyle
gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, amaçlı örnekleme
yöntemlerinden maksimum çeşitlilik ve ölçüt örneklemeye göre belirlenmiştir.
Araştırmaya 2018-2019 öğretim yılı bahar döneminde İstanbul ilinde çeşitli
eğitim kurumlarında görev yapan 10 öğretmen katılmıştır. Araştırmanın verileri
yapılandırılmış yazılı görüşme formu ile toplanmıştır. Toplanan veriler
betimsel olarak analiz edilmiş ve temalandırılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin
çalıştıkları kurumu ilgilendiren konularda görüşlerini açıkça ifade
edebildikleri bulgularına ulaşılmıştır. Fakat bir kısım öğretmen okul
müdürleriyle çatışmaya girmekten kaçındıklarından ve ayrı ideolojik görüşlere
sahip olduklarından dolayı sessizliği tercih etmektedirler. Öğretmenler
seslilik davranışımı okulda birlik ve beraberlik duygusu oluşturmak için
sergilemektedir. Okul niteliğinin arttırılmasına yönelik olarak yenilikçi, iyi
örnekleri içeren fikirler sunulmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Arşiv |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 4 Issue: 2 |
ISSN: 2548-0375