Nitelikli insan yetiştirmek nitelikli insanların işidir. Öğretmen adaylarının mesleki uygulamaları onların öğretmenlik becerileri için oldukça önemli bir yer tutmaktadır. Araştırmanın amacı; uzaktan İnternet tabanlı öğretmenlik uygulamalarının etkililiğini ortaya koymaktır. Araştırma, adayların uzaktan internet tabanlı olarak sürdürdükleri öğretmenlik uygulamaları değerlendirmelerini kapsamaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-20 akademik yılında sınıf eğitimi bölümünde öğrenim gören 45 son sınıf öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada uzaktan öğretmenlik uygulamaları derinlik odaklı incelendiği için nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Veri toplama aracı, araştırmacı tarafından geliştirilen açık uçlu sorulardan oluşmuş yarı yapılandırılmış görüşme formudur. Araştırma sonuçlarına göre, adaylar öğretmenlik uygulamalarının temel belirleyicisi olarak uygulama öğretmeni ve öğretim elemanını görmektedir. Uzaktan öğretmenlik uygulamaları sırasında en çok sıkıntı yaşadıkları alan teknik zorluklar ve dijital okuryazarlıktır. Adaylar öğretmenlik uygulamalarının yüz yüze ve mikro öğretimle telafi edilmesi gerektiğini düşünmektedirler. Araştırma sonuçlarına göre, adaylara internet tabanlı (uzaktan) öğretim becerilerinin kazandırılması ve eksik kalan öğretmenlik uygulama becerilerinin okul ve fakülte işbirliği ile telafi edilmesi önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Education, Scientific Disciplines |
Journal Section | Arşiv |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021, Volume 6, Issue 1 |
Bibtex | @research article { estudamegitim875192, journal = {Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi}, issn = {2548-0375}, eissn = {2548-0375}, address = {ESOGÜ}, publisher = {Eskişehir Osmangazi University}, year = {2021}, volume = {6}, pages = {1 - 11}, doi = {}, title = {Adayların Uzaktan Web Tabanlı Öğretmenlik Uygulamalarına İlişkin Değerlendirmeleri}, key = {cite}, author = {Bayındır, Nida} } |
APA | Bayındır, N. (2021). Adayların Uzaktan Web Tabanlı Öğretmenlik Uygulamalarına İlişkin Değerlendirmeleri . Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi , 6 (1) , 1-11 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/estudamegitim/issue/62308/875192 |
MLA | Bayındır, N. "Adayların Uzaktan Web Tabanlı Öğretmenlik Uygulamalarına İlişkin Değerlendirmeleri" . Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi 6 (2021 ): 1-11 <https://dergipark.org.tr/en/pub/estudamegitim/issue/62308/875192> |
Chicago | Bayındır, N. "Adayların Uzaktan Web Tabanlı Öğretmenlik Uygulamalarına İlişkin Değerlendirmeleri". Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi 6 (2021 ): 1-11 |
RIS | TY - JOUR T1 - Adayların Uzaktan Web Tabanlı Öğretmenlik Uygulamalarına İlişkin Değerlendirmeleri AU - Nida Bayındır Y1 - 2021 PY - 2021 N1 - DO - T2 - Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1 EP - 11 VL - 6 IS - 1 SN - 2548-0375-2548-0375 M3 - UR - Y2 - 2021 ER - |
EndNote | %0 Journal of Education in Eskisehir Osmangazi University Turkic World Apply and Research Center Adayların Uzaktan Web Tabanlı Öğretmenlik Uygulamalarına İlişkin Değerlendirmeleri %A Nida Bayındır %T Adayların Uzaktan Web Tabanlı Öğretmenlik Uygulamalarına İlişkin Değerlendirmeleri %D 2021 %J Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi %P 2548-0375-2548-0375 %V 6 %N 1 %R %U |
ISNAD | Bayındır, Nida . "Adayların Uzaktan Web Tabanlı Öğretmenlik Uygulamalarına İlişkin Değerlendirmeleri". Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi 6 / 1 (March 2021): 1-11 . |
AMA | Bayındır N. Adayların Uzaktan Web Tabanlı Öğretmenlik Uygulamalarına İlişkin Değerlendirmeleri. ESTUDAM Journal of Education. 2021; 6(1): 1-11. |
Vancouver | Bayındır N. Adayların Uzaktan Web Tabanlı Öğretmenlik Uygulamalarına İlişkin Değerlendirmeleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi. 2021; 6(1): 1-11. |
IEEE | N. Bayındır , "Adayların Uzaktan Web Tabanlı Öğretmenlik Uygulamalarına İlişkin Değerlendirmeleri", Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi, vol. 6, no. 1, pp. 1-11, Mar. 2021 |
ISSN: 2548-0375