Aim: Each newborn infant, born in a specific cultural structure, thus, the family be on perceive and aware of this
concept. Thus, the education, the development on progress and differentiation in inevitable one. The personal
responsibility, at the crime fact, not be reasoned and grounded on this ve increase the penalty. The liberty,
equality and brotherhood or individualized be on cultural view.
Groundings: The references are taken as it is, counter perspectives as noted directly and evaluations are
indicated afterwards. The right to indicate, the right to assess is the rule of this Article.
Introduction: People are varies for each one, thus, at the same species as a genus. The inner, the feelings, Id,
the physical condition and the social-cultural perspectives configurate each of them. The evaluation based on
social-cultural anthropology standpoint. The cultural parameters, specifications and layering and grouping is taken
as for the consideration.
Notion: Nothing directly as true or false, or right or wrong, thus about the perceiving, the negotiating
aspects are specified. The civil liberties, rights of a person, equality and brotherhood is taken in front line.
Results: As a point of view from cultural aspect, the references, the person be decide extensively on these
notions. Though, this Article is like a booklet, all the cultural parameters be as discussed.
Amaç: Her doğan bebek, belirli bir kültürel yapı içinde doğmakta, ailenin buna göre algısı ve farkındalığına göre
gelişmekte, eğitim almakta ve kaçınılmaz olarak değişmektedir. Buna karşın, birey sorumluluğu temel olması, suçta
bireysellik olup, kültürel gerekçeler ağırlaştırıcı faktör oluyorsa, bireyin bağımsızlık, eşitlik ve kardeşlik/kişilik
kazanması açısından kültürel bakışlar yapılmaktadır.
Dayanaklar: Kaynaklar olduğu gibi doğrudan alınmıştır. Karşı çıkılan görüşlerin sunulmasından sonra gerekçeler ve
dayanaklar belirtilmektedir. Kaynakların doğruluğu veya yanlış yapısı değil, her görüşün sunulmasının bir hak olarak
kabul edilmiş, ancak yorumlar da bilirlikte sunulması bu Makalenin ilkesi olmuştur.
Giriş: İnsanlar birbirlerinden farklıdırlar ama aynı türdürler. İnsanların iç yapısı, fiziksel yapısı ile duyguları
yanında sosyal yapısını da ele aldığımızda, kültürel boyut bu açıdan öne çıkmaktadır. Sosyal ve kültürel
Antropolojik Bilim Dalı temelinde olay irdelenmektedir. Kültür parametreleri, öğeleri ve kültürel oluşan
katmanlar kaynaklar temelinde ele alınarak yorumlanmaktadır.
Yaklaşım: Yaklaşım boyutunda, doğru veya yanlış olmadığı, algılara göre, dayanaklara göre gerekçeler
yapılması öne alınmaktadır. Yorumlarda bireyin hakkı, eşitliği ve etik ilkeler temelindeki insanlık, kardeşlik
öne çıkarılmıştır.
Sonuç: Birçok kaynakların belirli kültürel açıdan bakarak yaklaşım yapması ile, bireyin daha geniş düşünmesi
amaçlanmaktadır.
Yorum: Bu Makale bir kitap gibi geniş yapılanmış olsa da kültürün tanımı olarak tüm parametreleri kapsadığı
belirtilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Paediatrics |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 14, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 5 Issue: 1 |