The purpose of this study is to compare the high school physics curricula applied in Canada and Singapore with the 2013 physics curriculum of Turkey according to Bloom’s Taxonomy in terms of the content and objectives. The survey method based on the document analysis was used for this study. The study results reveal that while the content of the 2013 physics curriculum of Turkey is quite similar to the contents of the physics curricula of Canada and Singapore, the objectives of the 2013 physics curriculum of Turkey at the comprehension and analysis levels of Bloom’s taxonomy outnumber those of the other two curricula. In addition, the physics curriculum of Canada has been found to show a more balanced distribution in terms of grade levels.
Bu araştırmanın amacı, Kanada ve Singapur’da kullanılmakta olan Lise Fizik Öğretim programları ile 2013 Türkiye Fizik Öğretim Programını içerik ve kazanımlar açısından Bloom Taksonomisi’ne göre karşılaştırmaktır. Çalışma, doküman incelemesine dayalı, tarama modeline göre yürütülmüştür. Araştırma sonucunda; 2013 Türkiye Fizik Öğretim Programının içerik bakımından, Kanada ve Singapur Fizik Öğretim Programlarına benzerken, 2013 Türkiye Fizik Öğretim Programının Bloom Taksonomisi’ne göre kavrama ve analiz düzeyindeki kazanım sayılarının, diğer iki programa göre fazlalık gösterdiği, ayrıca Kanada Fizik Öğretim Programının sınıf düzeylerine göre daha dengeli bir dağılıma sahip olduğu ortaya konulmuştur.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2016 |
Submission Date | January 20, 2017 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 3 Issue: 2 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International