Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarını çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırma, 2016 yılında Ankara’nın farklı sosyoekonomik düzeylere sahip ilçelerindeki ortaokullarda öğrenim gören 208 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Veriler araştırmacılar tarafından Türkçeye uyarlanan iki faktörlü Çevresel Değerler Modeli (2-ÇDM) tutum ölçeği ile toplanmıştır. Ölçeğin tamamına ait güvenirlik ,88 olarak hesaplanmıştır. Ölçek, 5’li likert tipte olup iki faktör ve 20 maddeden oluşmaktadır. Veriler, t-testi, tek yönlü varyans analizi ve scheffe tekniği ile analiz edilmiştir. Sonuç olarak, öğrencilerin çevre tutum puanları ile cinsiyet, fen bilimleri dersi not ortalaması, anne ve babanın eğitim durumu ile mesleği, ailenin gelir durumu ve çevre kuruluşuna üyelik durumu arasında anlamlı farkılıklar bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2019 |
Submission Date | March 4, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 2 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International