Öğretmenlerin eğitim ortamlarıyla teknolojiyi
bütünleştirebilmelerinde üniversitede aldıkları eğitimin rolü büyüktür. Üniversite eğitimi onların gelecekteki dersleriyle teknolojiyi nasıl
bütünleştireceklerini iyi bir şekilde öğrenmelerini sağlayacak nitelikte olmalıdır.
Bu doğrultuda üniversitelerdeki eğitim teknolojileri öğretimiyle öğretmen
adaylarının gelecekte gerçekleştirecekleri uygulamalar arasında bağlantılar
kurulması gerekmektedir. Bu çalışmada da gerçek hayat durumlarıyla eğitim
arasındaki bağlantının kurulmasına dayalı olan öğretim yöntemlerinden durumlu
öğrenme yaklaşımına odaklanılmıştır. Bu yaklaşım birçok eğitim alanında ve
öğretmen eğitiminde kullanılmış olup etkili bir öğretim modeli olarak kabul
görmüştür. Çalışmada fen bilgisi öğretmen adaylarının eğitim teknolojilerini
gelecekteki sınıflarıyla etkili bir şekilde bütünleştirmelerini sağlamaya
yönelik olarak durumlu öğrenme yaklaşımına dayalı öğretim tasarımı yapılmıştır.
Bu kapsamda 2015-2016 güz ve bahar dönemlerinde 65 fen bilgisi öğretmen adayına
eğitim teknolojileri öğretimi gerçekleştirilmiştir. Öğretim tasarım süreci öğrenen, öğretim
programı ve uygulama süreci başlıkları altında detaylıca açıklanmıştır. Çalışma,
öğretim sürecini detaylı olarak sunması ve durum temelli yaklaşımın alan
yazında belirtilen bileşenlerinin eğitim teknolojileri öğretimine nasıl dayanak
oluşturabileceğini göstermesi açısından önemlidir. Çalışmanın gelecekteki uygulamalar
için yol gösterici olabileceği düşünülmektedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |