BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2017, , 83 - 104, 25.01.2017
https://doi.org/10.17943/etku.288489

Öz

Kaynakça

  • Alavi, M. ve Mansor, S.M.S. (2011). Categories of problems among international students in Universiti Teknologi Malaysia Procedia - Social and Behavioral Sciences, 30 (2011), 1581–1587
  • Bektaş, D. Y. (2008). Counselling international students in Turkish universities: Current status and recommendations. International Journal for the Advancement of Counselling, 30(4), 268-278.
  • Can, N. (1994). Türkiye’de öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin sorunları ve örgütsel yapı. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7, 503-512.
  • Computer Professionals For Social Responsibility. (2005). What is Participatory Design? http://cpsr.org/issues/pd/ adresinden 11.06.2014 tarihinde indirilmiştir.
  • Çağlar, A. (1999). Türk üniversitelerinde öğrencim gören Türk cumhuriyetleri ve akraba toplulukları öğrencilerinin sorunları. Amme İdaresi Dergisi, 32(4), 133-169.
  • Çankaya, S. (2013). Zihin engellilere özbakım ve ev içi becerilerinin öğretiminde ailelere yönelik beceri öğretimi yazılımının geliştirilmesi ve değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü,
  • Dalglish, C., Haker, C., Lawson, L., Nelson, P. ve Reese, M. (2011). Preparing students for international study - the use of technology. Journal of International Business Education, 6, 163-173.
  • Dzansi, D.Y. ve Mapesela, M.M. (2012). The nature of internatıonal student's adjustment problems in a South African unıversity: implıcations for international students and student administrators. Journal for New Generation Sciences, 10 (3), 28-49.
  • Ersoy, A. (2013). Türk öğretmen adaylarının kültürlerarası deneyimlerinde karşılaştıkları sorunlar: Erasmus değişim programı örneği. Eğitim ve Bilim, 168(38).
  • Gaffney, G. (1999). Participatory Design Workshops. www.infodesign.com.au adresinden 11.06.2014 tarihinde indirilmiştir.
  • Güçlü, N. (1996). Yabancı öğrencilerin uyum problemleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 101-110.
  • Hayes, R. L. ve Lin, H. (1994). Coming to America: developing social support systems for international students. Journal Of Multicultural Counseling & Development, 22(1), 7-16.
  • Hsu, P. (2003). An assessment of counseling needs of international students at university of Wisconsin-Stout. University of Wisconsin-Stout.
  • Kalafat, Ö. ve Göktaş, Y. (2011). Sosyal ağların yükseköğretimde kullanımı: Gümüşhane Üniversitesi, Facebook örneği. International Computer And Instructional Technologies Symposium, 5.
  • Kayri, M. ve Çakır, Ö.(2010). An applied study on educational use of facebook as a Web 2.0 tool: The sample lesson of computer networks and communication, International journal of computer science and information Technology, 2(4) 48-58.
  • Keleş, E. ve Demirel, P. (2011). Bir sosyal ağ olarak Facebook’un formal eğitimde kullanımı. International Computer and Instructional Technologies Symposium, 5.
  • Khoo, P.L.S., Abu-Rasain, M.H. ve Hornby, G. (2002). Counselling foreign students: A review of strategies. In P. Stephen (Ed.), Multicultural counselling: A reader (pp. 98–113). London: Sage Publications.
  • Kılıçlar, A., Sarı, Y. ve Seçilmiş, C. (2012). Türk dünyasından gelen öğrencilerin yaşadıkları sorunların akademik başarılarına etkisi: turizm öğrencileri örneği. Bilig, 62, 157-172.
  • Kıroğlu, K. , Kesten, A. ve Elma, C. (2010). Türkiye’de öğrenim gören yabancı uyruklu lisans öğrencilerinin sosyo-kültürel ve ekonomik sorunları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 26-39.
  • Klein, M. H. (1977). Overview: Adaptation to new cultural environments. http://www.eric.ed.gov/ERICWebPortal/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=ED142650 adresinden 05.10.2010 tarihinde indirilmiştir.
  • Kuzu, A., Çankaya, S. ve Mısırlı, Z. A. (2011). Tasarım tabanlı araştırma ve öğrenme ortamlarının tasarımı ve geliştirilmesinde kullanımı. Anadolu Journal of Educational Sciences International, Temmuz 2011, 1(1).
  • Meloni, C. F. (1986). Adjustment problems of foreign students in U.S. colleges and universities. QandA. ED276296
  • Malaklolunthu, S. ve Selan, P. S. (2011). Adjustment problems among international students in Malaysian private higher education institutions. Procedia Social and Behavioral Sciences, 15, 833-837.
  • McLoughlin, C. ve Lee, M. W. (2007). Social software and participatory learning: Pedagogical choices with technology affordances in the Web 2.0 era. In ICT: Providing choices for learners and learning. Proceedings ascilite Singapore.
  • Mudhovozi, P. (2011). Adjustment experiences of international students at a South African university. Journal of Psychology in Africa, 21(2), 293-296.
  • Murphy, C., Hawkes, L. ve Law, J. (2002). How international students can benefit from a web-based college orientation. New Directıons For Higher Education, 117, 37-43.
  • Özdamar-Keskin, N. ve Kuzu, A. (2015). Development and testing of a m-learning system for the professional development of academics through design-based action research. The International Review of Research in Open and Distributed Learning [Online], 16(1), 193-220.
  • Özoğlu, M., Gür, B. S. ve Coşkun, İ. (2012). Küresel eğilimler ışığında Türkiye’de uluslararası öğrenciler. Ankara: SETA
  • Popadiuk, N. ve Arthur, N. (2004). Counseling international students in canadian schools. International Journal for the Advancement of Counselling, 26 (2), 125-145.
  • Sağırlı, M. (2007). Eğitimin küreselleşmesi. Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, 2007, 53 (1). www.arastirmax.com/system/files/dergiler/51602/makaleler/53/1/arastirmax_9794_pp_423-475.pdf adresinden 11.03.2013 tarihinde indirilmiştir.
  • Sanders, E. B. ve Stappers, P. J. (2008). Co-creation and the new landscapes of design. International Journal of CoCreation in Design and the Arts, 2008, 4 (1).
  • Scheel, M. J., Razzhavaikina, T. I., Allen-Portsche, S., Backhaus, A., Madabhushi, S. ve Rudy, M. (2008). International students’ expectations and knowledge of counseling after viewing a multicultural counseling video. Asian Journal of Counselling, 15 (1), 33-55.
  • Sherry, M., Thomas, P. ve Chui, W. H. (2009). International students: a vulnerable student population. Higher Education, 60(1), 33-46.
  • Walasek, T., Piatkowski, J. ve Morawska-Walasek, D. (2007). Information technologies supporting students’ mobility. Journal of Achievements in Materials and Manufacturing Engineering, 25(1), 83-86.
  • Wang, F. ve Hannafin, M. J. (2005). Design-based research and technology-enhanced learning environments. Educational Technology Research and Development, 53(4), 5-23.
  • Yağcı, E., Çetin, S. ve Turhan, B. (2013). Erasmus programı ile Türkiye’ye gelen öğrencilerin karşılaştıkları akademik güçlükler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44, 341-350.

ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİN KÜLTÜREL UYUM SÜRECİNE YÖNELİK TASARIM TABANLI ARAŞTIRMA YAKLAŞIMINA DAYALI ÇEVRİMİÇİ ORYANTASYON UYGULAMASININ GELİŞTİRİLMESİ

Yıl 2017, , 83 - 104, 25.01.2017
https://doi.org/10.17943/etku.288489

Öz

Araştırma; uluslararası öğrencilerin Türk kültürüne ve çevreye uyum sürecinde yaşadıkları gereksinimlerin belirlenmesi,  bu süreçte kullanılabilecek bir çevrimiçi sistemden içerik beklentilerinin belirlenmesi, bu çevrimiçi sistemin ve içeriğinin tasarlanması ve hazırlanan çevrimiçi sistemin etkililiğinin uluslararası öğrencilerin görüşlerine göre geliştirilmesi olmak üzere dört temel aşamadan oluşmaktadır. Uluslararası öğrencilerin uyum sorunlarının belirlenmesi amacıyla dokuz uluslararası öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bu görüşmelerde öğrencilerin Türk kültürüne ve çevreye uyum süreçlerinde kullanılabilecek bir çevrimiçi sistem hakkındaki içerik beklentileri belirlenmiştir. Daha sonra uluslararası öğrenciler için açılan ERA-191 kodlu “Dijital Teknoloji ve Kültürel Entegrasyon” dersi kapsamında çevrimiçi içerik geliştirme çalışmaları gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bu aşamasında tasarım tabanlı araştırma süreci katılımcı tasarım yaklaşımı çerçevesinde işe koşulmuştur. Çevrimiçi sistemin etkililiğinin incelenmesi amacıyla yapılan çalışmadan elde edilen bulgulara göre çevrimiçi sistemi kullanan uluslararası öğrencilerin içerik beklentilerinin tamamen karşılandığı belirlenmiştir. Bu durum, çevrimiçi sistem ile uluslararası öğrencilere sunulan danışmanlık hizmetinin etkili olduğunu göstermektedir.

Kaynakça

  • Alavi, M. ve Mansor, S.M.S. (2011). Categories of problems among international students in Universiti Teknologi Malaysia Procedia - Social and Behavioral Sciences, 30 (2011), 1581–1587
  • Bektaş, D. Y. (2008). Counselling international students in Turkish universities: Current status and recommendations. International Journal for the Advancement of Counselling, 30(4), 268-278.
  • Can, N. (1994). Türkiye’de öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin sorunları ve örgütsel yapı. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7, 503-512.
  • Computer Professionals For Social Responsibility. (2005). What is Participatory Design? http://cpsr.org/issues/pd/ adresinden 11.06.2014 tarihinde indirilmiştir.
  • Çağlar, A. (1999). Türk üniversitelerinde öğrencim gören Türk cumhuriyetleri ve akraba toplulukları öğrencilerinin sorunları. Amme İdaresi Dergisi, 32(4), 133-169.
  • Çankaya, S. (2013). Zihin engellilere özbakım ve ev içi becerilerinin öğretiminde ailelere yönelik beceri öğretimi yazılımının geliştirilmesi ve değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü,
  • Dalglish, C., Haker, C., Lawson, L., Nelson, P. ve Reese, M. (2011). Preparing students for international study - the use of technology. Journal of International Business Education, 6, 163-173.
  • Dzansi, D.Y. ve Mapesela, M.M. (2012). The nature of internatıonal student's adjustment problems in a South African unıversity: implıcations for international students and student administrators. Journal for New Generation Sciences, 10 (3), 28-49.
  • Ersoy, A. (2013). Türk öğretmen adaylarının kültürlerarası deneyimlerinde karşılaştıkları sorunlar: Erasmus değişim programı örneği. Eğitim ve Bilim, 168(38).
  • Gaffney, G. (1999). Participatory Design Workshops. www.infodesign.com.au adresinden 11.06.2014 tarihinde indirilmiştir.
  • Güçlü, N. (1996). Yabancı öğrencilerin uyum problemleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 101-110.
  • Hayes, R. L. ve Lin, H. (1994). Coming to America: developing social support systems for international students. Journal Of Multicultural Counseling & Development, 22(1), 7-16.
  • Hsu, P. (2003). An assessment of counseling needs of international students at university of Wisconsin-Stout. University of Wisconsin-Stout.
  • Kalafat, Ö. ve Göktaş, Y. (2011). Sosyal ağların yükseköğretimde kullanımı: Gümüşhane Üniversitesi, Facebook örneği. International Computer And Instructional Technologies Symposium, 5.
  • Kayri, M. ve Çakır, Ö.(2010). An applied study on educational use of facebook as a Web 2.0 tool: The sample lesson of computer networks and communication, International journal of computer science and information Technology, 2(4) 48-58.
  • Keleş, E. ve Demirel, P. (2011). Bir sosyal ağ olarak Facebook’un formal eğitimde kullanımı. International Computer and Instructional Technologies Symposium, 5.
  • Khoo, P.L.S., Abu-Rasain, M.H. ve Hornby, G. (2002). Counselling foreign students: A review of strategies. In P. Stephen (Ed.), Multicultural counselling: A reader (pp. 98–113). London: Sage Publications.
  • Kılıçlar, A., Sarı, Y. ve Seçilmiş, C. (2012). Türk dünyasından gelen öğrencilerin yaşadıkları sorunların akademik başarılarına etkisi: turizm öğrencileri örneği. Bilig, 62, 157-172.
  • Kıroğlu, K. , Kesten, A. ve Elma, C. (2010). Türkiye’de öğrenim gören yabancı uyruklu lisans öğrencilerinin sosyo-kültürel ve ekonomik sorunları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 26-39.
  • Klein, M. H. (1977). Overview: Adaptation to new cultural environments. http://www.eric.ed.gov/ERICWebPortal/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=ED142650 adresinden 05.10.2010 tarihinde indirilmiştir.
  • Kuzu, A., Çankaya, S. ve Mısırlı, Z. A. (2011). Tasarım tabanlı araştırma ve öğrenme ortamlarının tasarımı ve geliştirilmesinde kullanımı. Anadolu Journal of Educational Sciences International, Temmuz 2011, 1(1).
  • Meloni, C. F. (1986). Adjustment problems of foreign students in U.S. colleges and universities. QandA. ED276296
  • Malaklolunthu, S. ve Selan, P. S. (2011). Adjustment problems among international students in Malaysian private higher education institutions. Procedia Social and Behavioral Sciences, 15, 833-837.
  • McLoughlin, C. ve Lee, M. W. (2007). Social software and participatory learning: Pedagogical choices with technology affordances in the Web 2.0 era. In ICT: Providing choices for learners and learning. Proceedings ascilite Singapore.
  • Mudhovozi, P. (2011). Adjustment experiences of international students at a South African university. Journal of Psychology in Africa, 21(2), 293-296.
  • Murphy, C., Hawkes, L. ve Law, J. (2002). How international students can benefit from a web-based college orientation. New Directıons For Higher Education, 117, 37-43.
  • Özdamar-Keskin, N. ve Kuzu, A. (2015). Development and testing of a m-learning system for the professional development of academics through design-based action research. The International Review of Research in Open and Distributed Learning [Online], 16(1), 193-220.
  • Özoğlu, M., Gür, B. S. ve Coşkun, İ. (2012). Küresel eğilimler ışığında Türkiye’de uluslararası öğrenciler. Ankara: SETA
  • Popadiuk, N. ve Arthur, N. (2004). Counseling international students in canadian schools. International Journal for the Advancement of Counselling, 26 (2), 125-145.
  • Sağırlı, M. (2007). Eğitimin küreselleşmesi. Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, 2007, 53 (1). www.arastirmax.com/system/files/dergiler/51602/makaleler/53/1/arastirmax_9794_pp_423-475.pdf adresinden 11.03.2013 tarihinde indirilmiştir.
  • Sanders, E. B. ve Stappers, P. J. (2008). Co-creation and the new landscapes of design. International Journal of CoCreation in Design and the Arts, 2008, 4 (1).
  • Scheel, M. J., Razzhavaikina, T. I., Allen-Portsche, S., Backhaus, A., Madabhushi, S. ve Rudy, M. (2008). International students’ expectations and knowledge of counseling after viewing a multicultural counseling video. Asian Journal of Counselling, 15 (1), 33-55.
  • Sherry, M., Thomas, P. ve Chui, W. H. (2009). International students: a vulnerable student population. Higher Education, 60(1), 33-46.
  • Walasek, T., Piatkowski, J. ve Morawska-Walasek, D. (2007). Information technologies supporting students’ mobility. Journal of Achievements in Materials and Manufacturing Engineering, 25(1), 83-86.
  • Wang, F. ve Hannafin, M. J. (2005). Design-based research and technology-enhanced learning environments. Educational Technology Research and Development, 53(4), 5-23.
  • Yağcı, E., Çetin, S. ve Turhan, B. (2013). Erasmus programı ile Türkiye’ye gelen öğrencilerin karşılaştıkları akademik güçlükler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44, 341-350.
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Suzan Duygu Bedir Erişti

Ozan Coşkunserçe

Yayımlanma Tarihi 25 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Bedir Erişti, S. D., & Coşkunserçe, O. (2017). ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİN KÜLTÜREL UYUM SÜRECİNE YÖNELİK TASARIM TABANLI ARAŞTIRMA YAKLAŞIMINA DAYALI ÇEVRİMİÇİ ORYANTASYON UYGULAMASININ GELİŞTİRİLMESİ. Eğitim Teknolojisi Kuram Ve Uygulama, 7(1), 83-104. https://doi.org/10.17943/etku.288489