Bu çalışmanın amacı Bilişim Teknolojileri
öğretmen adaylarının bakış açısından 21. yüzyıl öğrenenlerinin ve
öğretmenlerinin özelliklerini irdelemek ve farkındalıklarını belirlemektir. Bu
amaçla 63 öğretmen adayının öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında ağ
günlüklerine “21. yüzyıl öğrencisinin ve öğretmeninin özellikleri” başlığı
altında yazdıkları yazılar doküman analizi ile çözümlenmiştir. Analiz sonucunda
öğretmen adaylarının 21. yüzyıl öğrenen ve öğretmen özellikleri olarak
belirttikleri niteliklere ilişkin öğrenen özellikleri bağlamında 8 tema altında
57 farklı koda, öğretmen özellikleri bağlamında ise 7 tema altında 38 farklı
koda ulaşılmıştır. Buna göre 21. yüzyıl öğrenen özelliklerine ait temalar bilgi
okuryazarlığı, bilişsel beceriler, sosyal özellikler, kişisel özellikler,
dijital vatandaş olma, ahlaki özellikler, öğrenme tercihi ve medya okuryazarı
olma şeklindedir. Öğretmen özellikleri ise öğretim yaklaşımı, öğretim tasarımı,
bilgi ve iletişim teknolojileri okuryazarlığı, bilgi okuryazarlığı ile kişisel,
mesleki ve sosyal özellikler temaları altında toplanmıştır. Araştırma bulgularının
ilgili alan yazınla benzer olduğu, öğretmen adaylarının 21. yüzyıl öğrenen ve
öğretmen yeterlikleri açısından farkındalığa sahip oldukları görülmüştür.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 11, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |