BibTex RIS Cite

ORTAÖĞRETİM MATEMATİK DERSİNDE ÖĞRENME NESNELERİ KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ: DENEYSEL BİR ÇALIŞMA

Year 2016, Volume: 6 Issue: 2, 134 - 153, 27.07.2016
https://doi.org/10.17943/etku.80290

Abstract

Bazı öğrenciler matematiğin anlaşılması zor konuları içerdiği düşüncesi ile çoğu zaman matematik dersine yönelik olumsuz tutumlar geliştirmektedirler. Bu çalışmada 9. sınıf matematik dersinde öğrenme nesnelerinin sınıf içi ve sınıf dışı kullanıldığı ve hiç kullanılmadığı üç farklı grupta öğrencilerin derse yönelik tutumları karşılaştırılmaktadır. Yarı deneysel olarak yürütülen çalışmaya üç grupta (n1=24, n2=26, n3=26) toplam 76 öğrenci katılmıştır. Çalışma yarı deneysel model ile desenlenmiş olduğundan öğrencilerin derse yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla ön test son test olarak matematik dersi tutum ölçeği kullanılmıştır ve ayrıca mülakatlar ile daha detaylı bilgi edinilmeye çalışılmıştır. Bu çerçevede öğrenme nesnelerinin kullanıldığı iki sınıftan dörder öğrenci ile mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak, öğrenme nesnelerinin sınıf içinde veya sınıf dışındaki etkinliklerdeki kullanımlarının ve hiç kullanılmamasının öğrencilerin tutumlarında farklı bir etkisi görülmemiştir. Ayrıca öğrenme nesnelerinin sadece sınıf içerisinde ders işlenirken kullanıldığı grupta derse yönelik tutumlarında anlamlı bir değişim yaşanmış diğer gruplarda öğrencilerin derse yönelik tutumlarında farklılık olmamıştır. Öğrencilerin derse yönelik tutumlarında derse yönelik ilgi ve nesnelerin özellikleri gibi unsurların öne çıktığı görülmüştür. Sonuç olarak, çalışmada öğrenme nesnelerinin matematik dersinde farklı şekillerde kullanılabileceği belirlenmiş olmakla birlikte, öğrenme nesnelerinin özellikle sınıf içi uygulamalarda kullanıldığında matematik dersine yönelik olumlu tutum geliştirebileceğine yönelik ipuçları sunulmaktadır.

References

  • Artzt, A. F., ve Newman, C. M. (1997). How to Use Cooperative Learning in The Mathematics Class. National Council of Teachers of Mathematics, 1906 Association Drive, Reston, VA 20191-1593.
  • Baki,A. ve Çakıroğlu, Ü. (2010). Learning Objects in High School Mathematics Classrooms: Implementation and Evaluation. Computers and Education, 55(4), 1459-1469.
  • Blake, H.(2010).Computer-Based Learning Objects in Healthcare: The Student Experience. International Journal of Nursing Education Scholarship, 7(1), 1-15.
  • Bonaveri, P. D., Blanco, L. S., Calvo, M. J., ve Cepeda, G. (2015). The Use of Computers and Technology Increase Student Achievement and Improve Attitude. Escenarios, 13(2), 114-134.
  • Bradley, C., ve Boyle, T.(2004). The Design, Development and Use of Multimedia Learning Objects. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia, Special Edition on Learning Objects, 13(4), 371–389.
  • Bramald, R., Hardman, F. ve Leat, D. (1995). Initial Teacher Trainees and their Views of Teaching and Learning. Teaching and Teacher Education, 11(1), 23–31.
  • Concannon, F., Flynn, A., ve Campbell, M. (2005). What Campus-Based Students Think About the Quality and Benefits of E-Learning. British
  • Journal of Educational Technology, 36(3), 501-512.
  • Çakiroğlu Ü., Baki A., ve Akkan Y. (2012). The Effects of Using Learning Objects In Two Different Settings. The Turkish Online Journal Of Educational Technology, 11, 81-191.
  • Docherty, C., Hoy, D., Topp, H. ve Trinder, K. (2005). E-Learning Techniques Supporting Problem-Based Learning in Clinical Simulation. International Journal of Medical Informatics,74, 527–533.
  • Duatepe, A. ve Çilesiz, Ş. (1999). Matematik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 45–52.
  • Durmuş, S., ve Karakırık, E. (2006). Virtual Manipulatives in Mathematics Education: A Theoretical Framework. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 5(1)
  • Ekici, G. (2008). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Meslek Bilgisi Derslerine Yönelik Tutumları ile Öğrenme Biçimlerinin Değerlendirilmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1).
  • Esat, A, Coşkuntuncel, O., ve İnandı, Y. (2011). Ortaöğretim Onikinci Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Karşı Tutumları. Mersin University Journal of The Faculty of Education, 7(1), 50-58.
  • Haughey, M. ve Muirhead, B. (2005). The Pedagogical and Multimedia Designs of Learning Objects for Schools. Australasian Journal of Educational Technology, 21(4), 470-490.
  • Inbal, T.S. , Dayan, J. ve Kali,Y. (2009). Assimilating Online Technologies into School Culture. Interdisciplinary Journal of E-Learning and Learning Objects, (5), 307-334.
  • Jalal, A. A., Ayub, A. F. M., Tarmizi, R. A., ve Bakar, K. A. (2015). Assessing Teachers' Attitude and Use of Laptops for Teaching and Learning Among Primary School Mathematics Teachers. In Research and Education in Mathematics (ICREM7).
  • Karaman, S. (2005). Öğrenme Nesnelerine Dayalı Bir İçerik Geliştirme Sisteminin Hazırlanması ve Öğretmen Adaylarının Nesne Yaklaşımı ile İçerik Geliştirme Profillerinin Belirlenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi; Kavramlar, İlkeler, Teknikler ( 16.baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kay, R. ve Knaack, L. (2008). A Formative Analysis of Individual Differences in the Effectiveness of Learning Objects in Secondary School. Computers and Education, 51(3),1304-1320.
  • Kay, R. H., ve Knaack, L. (2009a). Assessing learning, quality and engagement in learning objects: the Learning Object Evaluation Scale for Students (LOES-S). Educational Technology Research and Development, 57(2), 147-168.
  • Kay, R., ve Knaack, L. (2009b). Investigating the Use of Learning Objects for Secondary School Mathematics. International Journal of Doctoral Studies, 4, 269-289.
  • Lau, S., H. ve Woods, P. C. (2008). An Investigation of User Perceptions and Attitudes Towards Learning Objects. British Journal of Educational Technology, 39 (3), 685-699.
  • Lopez, M. G., Lopez G., 2007. Computer Support For Learning Mathematics: A Learning Environment Based on Recreational Learning Objects. Computers and Education, 48, 4, 618-641.
  • Monea, N.M. (2007). Learning Objects Environment Instructional System Design: Design Based Study About Teachers Developing Learner-Centered Digital Content, Phd. Dissertation Thesis, New Mexico State University, Las Cruces, New Mexico
  • Muller, E., Buteau, C., Ralph, B. ve Mgombelo, J. (2009). Learning Mathematics Through the Design and Implementation of Exploratory and Learning Objects. International Journal for Technology in Mathematics Education, 16 (2), 63-74.
  • NCTM, 2000. Principles And Standarts for School Mathematics, VA: NCTM, Reston.
  • Nurmi, S. ve Jaakkola, T. (2006). Promises and Pitfalls of Learning objects, Learning, Media and Technology, 31(3), 269-285.
  • Orbeyi, S., ve Güven, B. (2008). Yeni İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı'nın Değerlendirme Öğesine İlişkin Öğretmen Görüşleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 4(1), 133-147.
  • Özgün-Koca, S. A., ve Şen, A. İ. (2006). Orta Öğretim Öğrencilerinin Matematik ve Fen Derslerine Yönelik Olumsuz Tutumlarının Nedenleri. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), (23).
  • Pata, K., Pedaste, M. ve Sarapuu, T. (2009). The Formation Of Learners' Semiosphere By Authentic Inquiry with an Integrated Learning Object "Young Scientist", Computer and Education, 49 (4),1357-1371.
  • Pilli, O., ve Aksu, M. (2013). The Effects of Computer-Assisted Instruction on the Chievement, Attitudes and Retention of Fourth Grade Mathematics Students in North Cyprus. Computers and Education, 62, 62-71.
  • Sedig, K ve Liang, H. (2006). Interactivity of Visual Mathematical Representations: Factors Affecting Learning and Cognitive Processes. Journal of Interactive Learning Research, 17 (2), 179–212.
  • Shih, J. L., Chu, H. C., ve Hwang, G. J. (2011). An Investigation of Attitudes of Students and Teachers About Participating in a Context-Aware Ubiquitous Learning Activity. British Journal of Educational Technology, 42(3), 373-394.
  • Stamey, J.W., Saunders, B.T. ve Deluca, W.V. (2005). Design of Intelligent Learning Objects, 5th Annual IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, ICALT 2005, Taiwan.
  • Tarım, K., ve Akdeniz, F. (2003). İlköğretim Matematik Derslerinde Kubaşık Öğrenme Yönteminin Kullanılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(24).
  • Van Zeele, E., Vandaele, P., Botteldooren, D. ve Lenaerts, J. (2003). Implementation and Evaluation of a Course Concept Based on Reusable Learning Objects. Journal of Educational Computing and Research, 28 (4), 355-372.
Year 2016, Volume: 6 Issue: 2, 134 - 153, 27.07.2016
https://doi.org/10.17943/etku.80290

Abstract

References

  • Artzt, A. F., ve Newman, C. M. (1997). How to Use Cooperative Learning in The Mathematics Class. National Council of Teachers of Mathematics, 1906 Association Drive, Reston, VA 20191-1593.
  • Baki,A. ve Çakıroğlu, Ü. (2010). Learning Objects in High School Mathematics Classrooms: Implementation and Evaluation. Computers and Education, 55(4), 1459-1469.
  • Blake, H.(2010).Computer-Based Learning Objects in Healthcare: The Student Experience. International Journal of Nursing Education Scholarship, 7(1), 1-15.
  • Bonaveri, P. D., Blanco, L. S., Calvo, M. J., ve Cepeda, G. (2015). The Use of Computers and Technology Increase Student Achievement and Improve Attitude. Escenarios, 13(2), 114-134.
  • Bradley, C., ve Boyle, T.(2004). The Design, Development and Use of Multimedia Learning Objects. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia, Special Edition on Learning Objects, 13(4), 371–389.
  • Bramald, R., Hardman, F. ve Leat, D. (1995). Initial Teacher Trainees and their Views of Teaching and Learning. Teaching and Teacher Education, 11(1), 23–31.
  • Concannon, F., Flynn, A., ve Campbell, M. (2005). What Campus-Based Students Think About the Quality and Benefits of E-Learning. British
  • Journal of Educational Technology, 36(3), 501-512.
  • Çakiroğlu Ü., Baki A., ve Akkan Y. (2012). The Effects of Using Learning Objects In Two Different Settings. The Turkish Online Journal Of Educational Technology, 11, 81-191.
  • Docherty, C., Hoy, D., Topp, H. ve Trinder, K. (2005). E-Learning Techniques Supporting Problem-Based Learning in Clinical Simulation. International Journal of Medical Informatics,74, 527–533.
  • Duatepe, A. ve Çilesiz, Ş. (1999). Matematik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 45–52.
  • Durmuş, S., ve Karakırık, E. (2006). Virtual Manipulatives in Mathematics Education: A Theoretical Framework. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 5(1)
  • Ekici, G. (2008). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Meslek Bilgisi Derslerine Yönelik Tutumları ile Öğrenme Biçimlerinin Değerlendirilmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1).
  • Esat, A, Coşkuntuncel, O., ve İnandı, Y. (2011). Ortaöğretim Onikinci Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Karşı Tutumları. Mersin University Journal of The Faculty of Education, 7(1), 50-58.
  • Haughey, M. ve Muirhead, B. (2005). The Pedagogical and Multimedia Designs of Learning Objects for Schools. Australasian Journal of Educational Technology, 21(4), 470-490.
  • Inbal, T.S. , Dayan, J. ve Kali,Y. (2009). Assimilating Online Technologies into School Culture. Interdisciplinary Journal of E-Learning and Learning Objects, (5), 307-334.
  • Jalal, A. A., Ayub, A. F. M., Tarmizi, R. A., ve Bakar, K. A. (2015). Assessing Teachers' Attitude and Use of Laptops for Teaching and Learning Among Primary School Mathematics Teachers. In Research and Education in Mathematics (ICREM7).
  • Karaman, S. (2005). Öğrenme Nesnelerine Dayalı Bir İçerik Geliştirme Sisteminin Hazırlanması ve Öğretmen Adaylarının Nesne Yaklaşımı ile İçerik Geliştirme Profillerinin Belirlenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi; Kavramlar, İlkeler, Teknikler ( 16.baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kay, R. ve Knaack, L. (2008). A Formative Analysis of Individual Differences in the Effectiveness of Learning Objects in Secondary School. Computers and Education, 51(3),1304-1320.
  • Kay, R. H., ve Knaack, L. (2009a). Assessing learning, quality and engagement in learning objects: the Learning Object Evaluation Scale for Students (LOES-S). Educational Technology Research and Development, 57(2), 147-168.
  • Kay, R., ve Knaack, L. (2009b). Investigating the Use of Learning Objects for Secondary School Mathematics. International Journal of Doctoral Studies, 4, 269-289.
  • Lau, S., H. ve Woods, P. C. (2008). An Investigation of User Perceptions and Attitudes Towards Learning Objects. British Journal of Educational Technology, 39 (3), 685-699.
  • Lopez, M. G., Lopez G., 2007. Computer Support For Learning Mathematics: A Learning Environment Based on Recreational Learning Objects. Computers and Education, 48, 4, 618-641.
  • Monea, N.M. (2007). Learning Objects Environment Instructional System Design: Design Based Study About Teachers Developing Learner-Centered Digital Content, Phd. Dissertation Thesis, New Mexico State University, Las Cruces, New Mexico
  • Muller, E., Buteau, C., Ralph, B. ve Mgombelo, J. (2009). Learning Mathematics Through the Design and Implementation of Exploratory and Learning Objects. International Journal for Technology in Mathematics Education, 16 (2), 63-74.
  • NCTM, 2000. Principles And Standarts for School Mathematics, VA: NCTM, Reston.
  • Nurmi, S. ve Jaakkola, T. (2006). Promises and Pitfalls of Learning objects, Learning, Media and Technology, 31(3), 269-285.
  • Orbeyi, S., ve Güven, B. (2008). Yeni İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı'nın Değerlendirme Öğesine İlişkin Öğretmen Görüşleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 4(1), 133-147.
  • Özgün-Koca, S. A., ve Şen, A. İ. (2006). Orta Öğretim Öğrencilerinin Matematik ve Fen Derslerine Yönelik Olumsuz Tutumlarının Nedenleri. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), (23).
  • Pata, K., Pedaste, M. ve Sarapuu, T. (2009). The Formation Of Learners' Semiosphere By Authentic Inquiry with an Integrated Learning Object "Young Scientist", Computer and Education, 49 (4),1357-1371.
  • Pilli, O., ve Aksu, M. (2013). The Effects of Computer-Assisted Instruction on the Chievement, Attitudes and Retention of Fourth Grade Mathematics Students in North Cyprus. Computers and Education, 62, 62-71.
  • Sedig, K ve Liang, H. (2006). Interactivity of Visual Mathematical Representations: Factors Affecting Learning and Cognitive Processes. Journal of Interactive Learning Research, 17 (2), 179–212.
  • Shih, J. L., Chu, H. C., ve Hwang, G. J. (2011). An Investigation of Attitudes of Students and Teachers About Participating in a Context-Aware Ubiquitous Learning Activity. British Journal of Educational Technology, 42(3), 373-394.
  • Stamey, J.W., Saunders, B.T. ve Deluca, W.V. (2005). Design of Intelligent Learning Objects, 5th Annual IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, ICALT 2005, Taiwan.
  • Tarım, K., ve Akdeniz, F. (2003). İlköğretim Matematik Derslerinde Kubaşık Öğrenme Yönteminin Kullanılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(24).
  • Van Zeele, E., Vandaele, P., Botteldooren, D. ve Lenaerts, J. (2003). Implementation and Evaluation of a Course Concept Based on Reusable Learning Objects. Journal of Educational Computing and Research, 28 (4), 355-372.
There are 37 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Ünal Çakıroğlu

Adnan Baki

Publication Date July 27, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Çakıroğlu, Ü., & Baki, A. (2016). ORTAÖĞRETİM MATEMATİK DERSİNDE ÖĞRENME NESNELERİ KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ: DENEYSEL BİR ÇALIŞMA. Eğitim Teknolojisi Kuram Ve Uygulama, 6(2), 134-153. https://doi.org/10.17943/etku.80290