Prensky; günümüz çocuklarının gerçek dünya
problemleriyle yüzleştikleri takdirde, sahip oldukları becerilerle bu sorunlara
çözüm üretebileceklerini ifade eden bir yaklaşım ortaya atmıştır (Prensky ve
Kuzu Demir, 2017). Çocukların Dünyalarını Geliştirme Eğitimi (ÇDGE) adındaki bu
yaklaşım henüz Türkiye’de çok fazla bilinmemekle birlikte bu konuda son
zamanlarda bir araştırmanın yapılmadığı görülmektedir. Bu çalışmada ÇDGE’nin
Türkiye’de uygulanması sürecinde katkı sağlayabilecek potansiyellerin
fırsatları ve engelleri incelenmiştir. Bu yaklaşıma katkı sağlayacağına
inanılan Türkiye’deki potansiyeller belirlenmiş ve bu potansiyellerin verimini
düşüren problemler tespit edilmiştir. ÇDGE’nin Türkiye’de uygulanabilmesi
konusunda katkı sağlayacak kurumlar; Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Türkiye
Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) ve Yükseköğretim Kurulu (YÖK)
olarak belirlenmiştir. MEB kapsamında; Değerler Eğitimi, Bilim ve Sanat
Merkezleri, Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi, Teknoloji ve Tasarım Dersi,
Fatih Projesi ve STEM uygulamaları incelenmiştir. TÜBİTAK kapsamında; TÜBİTAK
Araştırma Projeleri ve Bilim Fuarları incelenmiştir. YÖK kapsamında ise Çocuk
Üniversiteleri projesinin artı ve eksi yönleri ele alınmıştır. Elde edilen
veriler doğrultusunda, ÇDGE’nin Türkiye’de uygulanabilirliği konusunda önemli
potansiyellerin olduğu ancak bu potansiyellerin değerlendirilmesinde çeşitli
engellerin de bulunduğu, bilgisine ulaşılmıştır. Elde edilen bilgiler
doğrultusunda öneriler getirilmiştir.
Çocuklar Çocukların Dünyalarını Geliştirme Eğitimi Prensky Türkiye Potansiyeller
Prensky
has introduced a proposal saying that if today's children confront real-world
problems, they will be able to solve these problems with the skills they have
(Prensky & Kuzu Demir, 2017). This proposal, Education to Better Their
World (Çocukların Dünyasını Geliştirme Eğitimi, ÇDGE ), is not widely known in
Turkey yet, and no research has been done. This study examines the
opportunities and obstacles of the potentials that could contribute to the
process of implementing the ÇDGE proposal in Turkey. The potentials that could
contribute to this proposal in Turkey have been identified, and problems that
reduce the efficiency of these potentials have been identified. The Ministry of
National Education (MEB), the Scientific and Technological Research Council of
Turkey (TUBITAK) and the Council of Higher Education (YÖK) are institutions
that will contribute to the implementation of this proposal in Turkey. Within
the scope of MEB; Values Education, Science and Art Centers, Information
Technologies and Software Course, Technology and Design Course, Fatih Project,
and STEM applications were examined. Within the scope of TUBİTAK; TUBITAK
Research Projects and Science Fairs were examined. Within the scope of YOK, the
positive and negative aspects of the Projects of the Children's Universities
are discussed. The obtained data shows that the ÇDGE proposal has significant
potentials on applicability in Turkey, but there are various obstacles in the
evaluation of these potentials. Suggestions have been made based on the information obtained.
Children Education to Better their World Prensky Turkey Potentials
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 1 |