The aim of
this study is to analyze the educational research on multimedia sharing systematically
to bring an overall perspective on existing literature. For this purpose, content analysis of 48
articles indexed by SCI-Expanded and SSCI was conducted. These studies were
examined in terms of publication year, number of citations, underlying theory
and concepts, research paradigms, research designs, main focus, data collection
instruments, sample number and properties, application period, academic
disciplines, used platforms, journals which articles are published on and
variables/phenomena. Thanks to these comprehensive findings, the current study
will contributes to the field by providing information of alternative usage of
multimedia sharing platforms in education and will guide future research.
Bu çalışmanın amacı, çoklu ortam paylaşımı konusunun ele
alındığı eğitim araştırmalarını sistematik olarak analiz ederek, mevcut
literatür hakkında genel bir bakış açısı oluşturmaktır. Bu amaçla, SCI-Expanded
ve SSCI ile indekslenen 48 makalenin içerik analizi gerçekleştirilmiştir. Bu
çalışmalar, yayın yılı, atıf sayıları, temel alınan teori ve kavramlar,
araştırma paradigmaları, araştırma desenleri, araştırmaların ana odağı, veri
toplama araçları, örneklem sayısı ve özellikleri, uygulama süresi, alanları,
kullanılan ortamlar, çalışmaların yayınlandıkları dergiler ve ele alınan
değişkenler/fenomenler bakımından incelenmiştir. Elde edilen bu kapsamlı
bulgular sayesinde, mevcut çalışmanın, eğitimde multimedya paylaşım
platformlarının alternatif kullanımıyla ilgili bilgi sağlayarak alana katkıda
bulunacağı ve gelecekteki araştırmalara yol gösterici olacağı düşünülmektedir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 2 |