Bu çalışmanın amacı e-öğrenme ortamlarında algılanan
karmaşık görev performansını belirlemeye yönelik bir ölçme aracı
geliştirmektir. Geliştirilmesi hedeflenen ölçek Mazman ve Altun (2012)
tarafından ortaya konulan “Karmaşık Görev Sürecindeki Bilişsel Stratejiler”
modeli temelinde hazırlanmıştır. Modeldeki stratejiler temel alınarak madde
havuzu hazırlanmış, uzman görüşleri ve küçük grupla pilot uygulama sonucunda
ölçek formu düzenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu öğrenim görmekte olan
232 lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada yapı geçerliliği için öncelikle
açımlayıcı faktör analizi uygulanmış ve iki faktör (“bilgi toplama”,
“çözüm-kontrol”) altında 10 maddeden oluşan bir yapı elde edilmiştir. Ardından
doğrulayıcı faktör analizi uygulanarak elde edilen yapının iyi uyum gösterdiği
ortaya konulmuştur. Yakınsama ve ayırt edici geçerlilik için ise açıklanan
ortalama varyanslar incelenmiştir. Ölçeğin güvenirlik çalışmaları için iç tutarlık
katsayısı ve yapı güvenirliği hesaplanmış, ayrıca madde toplam korelasyonları
raporlanmıştır. Analizler sonucunda ölçeğin geçerli ve güvenilir olduğu
bulunmuştur. Uygulanan ölçeğe ilişkin toplam puanlar incelendiğinde kadınların
erkeklerden anlamlı derecede performans algılarının yüksek olduğu bulunurken,
sınıf düzeyine göre algılanan performansın değişmediği ortaya konulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 9 Issue: 1 |