Bu
çalışmasının amacı, meslek yüksekokulu öğrencilerinin programlama başarılarını
etkileyen faktörleri ortaya çıkarmak ve öğrencilerin programlama başarıları ile
demografik bilgileri (cinsiyet, mezun oldukları okul türü, programlamayla
ilgili geçmiş deneyimleri, genel akademik not ortalamaları), problem çözme ve
analitik düşünme becerisi, kişisel öz yeterlilik ve motivasyonları arasında
anlamlı bir ilişki bulunup bulunmadığını incelemektir. Araştırmada ilişkisel
tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın bağımlı değişkeni öğrencilerin
programlama dersindeki akademik başarısı; bağımsız değişkenleri ise demografik
bilgiler, problem çözme ve analitik düşünme becerisi, motivasyon, öz yeterliliktir.
Araştırmada veri toplama aracı olarak demografik bilgi anketi, problem çözme
envanteri, öz düzenleyici öğrenme stratejileri ölçeği, genel öz yeterlilik
ölçeği, programlama başarı testi kullanılmıştır. Araştırma, 3 farklı meslek
yüksekokulu bilgisayar programcılığı programı 2. sınıf öğrencileri üzerinde
uygulanmıştır. Çalışmaya 195 öğrenci katılmıştır. Araştırma sonunda, cinsiyet,
okul türü, genel akademik not ortalaması ve motivasyonun programlama
başarısının anlamlı yordayıcıları olduğu bulunmuştur. Programlama başarısı
toplam varyansının %23'ü demografik özellikler, problem çözme ve analitik
düşünme becerisi, kişisel öz yeterlilik, motivasyon değişkenleriyle
açıklanabilmektedir.
The
purpose of this study is to investigate the factors that influence the
programming success of vocational college students and to investigate the
effects of the students on programming achievement and demographic information
(gender, type of school they graduated, past experience with programming,
general academic grade point average), problem solving and analytical thinking
skills, motivations of the students. Correlational method was utilized for this
study. The dependent variables of the research is academic success in the
programming course; independent variables are demographic information,
motivation, self-sufficiency. demographic information survey, problem solving inventory
and programming success test were used as data collection tools in the
research. The research was carried out on the 2 nd grade students of 3
different vocational college computer programming programs. 195 students
participated in the study. At the end of the study, there was a significant
relationship between the students' programming achievement and gender, school
type, general academic grade point average, motivation. 23% of total
programming variance can be explained by demographic features, problem solving
and analytical thinking skills, personal self-efficacy, motivation variables.
the student achievement in computer programming two-year vocational college computer programming training
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 9 Issue: 2 |