BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretim Elemanlarının Öğretim Amaçlı İnternet Kullanımına Dair Görüşleri

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 2, 42 - 52, 01.08.2013
https://doi.org/10.17943/etku.84214

Öz

In this study, the opinions of academicians employed in Gazi University Gazi Education Faculty during 2010-2011 Education-Education academic year about the İnternet usage for educational purposes are investigated by a survey. 100 academicians have been participated in the study. The survey includes statements regarding the opinions of the academicians regarding the İnternet usage for educational purposes. It is found out that on the average frequency, the academicians select "undecided" alternative for their opinions of İnternet usage for educational purposes. The opinions of the academicians regarding the İnternet usage for education purposes do not change due to gender. In the opinions according to the departments, it has been found out that interdepartmental variations was not meaningful. Besides, the opinions do not vary according to the titles of the academicians.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. (1995). Bilgi teknolojilerinin okullarda kullanımı ve öğretmenlerin rolü. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 105-109.
  • Akkoyunlu, B. (2002b). Öğretmenlerin İnternet kullanımı ve bu konudaki öğretmen görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 1-8.
  • Akkoyunlu, B., Yılmaz, E. (2005). Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlık düzeyleri ile İnternet kullanım sıklıkları ve İnternet kullanım amaçları. Eğitim Araştırmaları, 19, Albayrak, M., Tonguç, G., ve Pağaçlı, D. (2003, 28-30 May). Kamu Kurumlarında Yeni Bir Hizmet İçi Eğitim Modeli: E-Eğitim. Third International Education Technologies Symposium, Turkish Republic of Northern Cyprus, vol: I, (pp. 638).
  • Anderson, K.J. (2001). İnternet use among college students: An exploratory study. Journal of American College Health, 50(1), 21-26
  • Aslan, İ. (2000). İnternet El Kitabı. Ankara: Sistem Yayıncılık.
  • Bayraktar, F., Gün, Z. (2007). Incidence and correlates of İnternet usage among adolescents in North Cyprus. Cyber Psychology &Behavior, 10(2), 191-197
  • Çallı, İ., Torkul, O., Taşbaş, N. (2003). “İnternet Destekli Öğretimde Kullanılmak Üzere Web Erişimli Veri Tabanı Yönetim Sistemleri İle Ölçme ve Değerlendirme Sistemi Tasarımı.” Third International Education Technologies Symposium (28-30 May 2003), Turkish Republic of Northern Cyprus: vol: I, pp. 563-569.
  • Demir, S. (2001). Öğretim Elemanları ve Öğrencilerin İnternet in Öğretim Amaçlı Kullanımına ilişkin Görüş ve Tutumlarının incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Karahan, M., İzci, E. (2001). Üniversite öğrencilerinin İnternet kullanım düzeyleri ve beklentilerinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, Sayı 150. Web: http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/150/karahan_izci.htm adresinden 31 Temmuz 2010 ’ da alınmıştır.
  • Lavanco, G., Catania, V., Milio, A., Romano, F. (2008). Learning and relationships in the cyberspace. Proceedings of World Academy of Science: Engineering & Technology, 28, 473-477
  • Oral, B. (2004). Öğretmen adaylarının İnternet kullanma durumları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 3(10). 01-10. (http://www.e-sosder.com) 11.06.2013 tarihinde alınmıştır. Özden, M. Y., Çağıltay, K., ve Çağıltay, N. E. (1997). Teknoloji ve eğitim: ülke deneyimleri ve Türkiye için dersler. 3. Türkiye'de İnternet Konferansı, Inet-tr 97 Ankara.
  • Paksoy, T., Ürkmez, N.G., Arıcıoğlu, M.A. (2003). E-ticaretin Kobi’ler tarafından algılanışı ve rekabette bir araç olarak kullanımı: Konya Tarım Makineleri Sanayisi’nde bir uygulama. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9, 539-557.
  • Ravitz, J. L. (1999). Conditions that facilitate teacher İnternet use in the schools with high İnternet connectivity: a national survey. Unpublished Doctoral Dissertation, Syracuse University.
  • Scherer, K. (1997). College life on-line: Healthy and unhealthy İnternet use. Journal of College Student Development, 38(6), 655-665.
  • Şahin, C., Korkmaz, Ö. (2011) İnternet bağımlılığı ölçeğinin Türkçeye uyarlanması. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 101-115.
  • Weiser, E.B. (2001). The functions of İnternet use and their social and psychological consequences. Cyber Psychology & Behavior, 4(6), 723-743.
  • Yavuz, U., Karaman, S. (2003, 28-30 May). Ders Web Sayfalarının Oluşturulması ve Yönetimi İçin Bir Yazılım. Third International Education Technologies Symposium, Turkish Republic of Northern Cyprus, vol:I,( pp. 239-246).
  • Yıldırım, S., Bahar, H.H. (2008). Eğitim fakülteleri öğrencileri ile meslek yüksek okulu öğrencilerinin İnternete karşı tutumları (Erzincan Üniversitesi örneği). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20, 653-663.

ÖĞRETİM ELEMANLARININ ÖĞRETİM AMAÇLI İNTERNET KULLANIMINA DAİR GÖRÜŞLERİ

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 2, 42 - 52, 01.08.2013
https://doi.org/10.17943/etku.84214

Öz

Bu çalışmada, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesinde çalışmakta olan öğretim elemanlarının öğretim amaçlı İnternet kullanımına dair görüşleri bir anket yolu ile araştırılmıştır. Çalışmaya 100 öğretim elemanı katılmıştır. Ankette öğretim elemanlarının öğretim amaçlı İnternet kullanımına dair görüşlerine yönelik ifadeler yer almıştır. Öğretim elemanlarının öğretim amaçlı İnternet kullanımına dair görüşlerinde ortalama bir sıklıkta "kararsızım" seçeneğini kullandıkları görülmüştür. Öğretim elemanlarının öğretim amaçlı İnternet kullanımına dair görüşleri cinsiyete göre değişmemektedir. Bölümlere göre bakıldığında ise, bölümler arası farkın anlamlı olmadığı bulunmuştur. Ayrıca görüşler unvanlarına göre de anlamlı bir şekilde değişmemektedir.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. (1995). Bilgi teknolojilerinin okullarda kullanımı ve öğretmenlerin rolü. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 105-109.
  • Akkoyunlu, B. (2002b). Öğretmenlerin İnternet kullanımı ve bu konudaki öğretmen görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 1-8.
  • Akkoyunlu, B., Yılmaz, E. (2005). Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlık düzeyleri ile İnternet kullanım sıklıkları ve İnternet kullanım amaçları. Eğitim Araştırmaları, 19, Albayrak, M., Tonguç, G., ve Pağaçlı, D. (2003, 28-30 May). Kamu Kurumlarında Yeni Bir Hizmet İçi Eğitim Modeli: E-Eğitim. Third International Education Technologies Symposium, Turkish Republic of Northern Cyprus, vol: I, (pp. 638).
  • Anderson, K.J. (2001). İnternet use among college students: An exploratory study. Journal of American College Health, 50(1), 21-26
  • Aslan, İ. (2000). İnternet El Kitabı. Ankara: Sistem Yayıncılık.
  • Bayraktar, F., Gün, Z. (2007). Incidence and correlates of İnternet usage among adolescents in North Cyprus. Cyber Psychology &Behavior, 10(2), 191-197
  • Çallı, İ., Torkul, O., Taşbaş, N. (2003). “İnternet Destekli Öğretimde Kullanılmak Üzere Web Erişimli Veri Tabanı Yönetim Sistemleri İle Ölçme ve Değerlendirme Sistemi Tasarımı.” Third International Education Technologies Symposium (28-30 May 2003), Turkish Republic of Northern Cyprus: vol: I, pp. 563-569.
  • Demir, S. (2001). Öğretim Elemanları ve Öğrencilerin İnternet in Öğretim Amaçlı Kullanımına ilişkin Görüş ve Tutumlarının incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Karahan, M., İzci, E. (2001). Üniversite öğrencilerinin İnternet kullanım düzeyleri ve beklentilerinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, Sayı 150. Web: http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/150/karahan_izci.htm adresinden 31 Temmuz 2010 ’ da alınmıştır.
  • Lavanco, G., Catania, V., Milio, A., Romano, F. (2008). Learning and relationships in the cyberspace. Proceedings of World Academy of Science: Engineering & Technology, 28, 473-477
  • Oral, B. (2004). Öğretmen adaylarının İnternet kullanma durumları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 3(10). 01-10. (http://www.e-sosder.com) 11.06.2013 tarihinde alınmıştır. Özden, M. Y., Çağıltay, K., ve Çağıltay, N. E. (1997). Teknoloji ve eğitim: ülke deneyimleri ve Türkiye için dersler. 3. Türkiye'de İnternet Konferansı, Inet-tr 97 Ankara.
  • Paksoy, T., Ürkmez, N.G., Arıcıoğlu, M.A. (2003). E-ticaretin Kobi’ler tarafından algılanışı ve rekabette bir araç olarak kullanımı: Konya Tarım Makineleri Sanayisi’nde bir uygulama. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9, 539-557.
  • Ravitz, J. L. (1999). Conditions that facilitate teacher İnternet use in the schools with high İnternet connectivity: a national survey. Unpublished Doctoral Dissertation, Syracuse University.
  • Scherer, K. (1997). College life on-line: Healthy and unhealthy İnternet use. Journal of College Student Development, 38(6), 655-665.
  • Şahin, C., Korkmaz, Ö. (2011) İnternet bağımlılığı ölçeğinin Türkçeye uyarlanması. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 101-115.
  • Weiser, E.B. (2001). The functions of İnternet use and their social and psychological consequences. Cyber Psychology & Behavior, 4(6), 723-743.
  • Yavuz, U., Karaman, S. (2003, 28-30 May). Ders Web Sayfalarının Oluşturulması ve Yönetimi İçin Bir Yazılım. Third International Education Technologies Symposium, Turkish Republic of Northern Cyprus, vol:I,( pp. 239-246).
  • Yıldırım, S., Bahar, H.H. (2008). Eğitim fakülteleri öğrencileri ile meslek yüksek okulu öğrencilerinin İnternete karşı tutumları (Erzincan Üniversitesi örneği). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20, 653-663.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mohammed Q. Mustafa Bu kişi benim

Sami Şahin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Mustafa, M. Q., & Şahin, S. (2013). ÖĞRETİM ELEMANLARININ ÖĞRETİM AMAÇLI İNTERNET KULLANIMINA DAİR GÖRÜŞLERİ. Eğitim Teknolojisi Kuram Ve Uygulama, 3(2), 42-52. https://doi.org/10.17943/etku.84214