Araştırmanın amacı, Türkiye’de dijital öykülemeye dayalı yapılan araştırmaların eğilimini belirlemektir. Bu araştırma, dijital öykülemeye dayalı araştırmaların eğilimini sistematik olarak ayrıntılı incelenmesini içeren içerik analizi çalışmasıdır. 49 araştırma çalışmaya dahil edilmiştir. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen form aracılığıyla analiz edilmiştir. Bu form yayın türü ve yıllara göre dağılım, araştırma deseni, çalışma grubu seçimi, kademe, uygulama süresi, veri toplama araçları, kullanılan programlar, veri analiz yöntemleri, geçerlik ve güvenirlik çalışmaları, sonuçlar ve öneriler kategorilerinden oluşmaktadır. Araştırma sonucunda dijital öykülemeye dayalı çalışmaların en fazla makale ve yüksek lisans tezi türünde olduğu, farklı desenlerde tasarlandığı belirlenirken bu çalışmalarda farklı kademelerdeki öğrencilerin çalışma grubu olarak seçildiği, hem nitel hem nicel ölçme araçlarının kullanıldığı tespit edilmiştir. Ayrıca dijital öyküleme yönteminin öğrencilerin akademik başarılarına, bilgi, medya, teknoloji, yaratıcı düşünme, problem çözme, eleştirel düşünme, araştırma yapma, dil becerileri, iş birliği, öz düzenleme, karar verme, iletişim, bilimsel süreç, yabancı dil becerilerine ve hayal güçlerinin gelişimine olumlu yönde etki ettiği ortaya konmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 2 |