Research Article
BibTex RIS Cite

So You Want to be an Applied Ethnomusicologist? Seven Things They Probably Forgot to Teach You at University

Year 2025, Volume: 8 Issue: 1, 11 - 23, 30.07.2025

Abstract

It has been more than 30 years since applied work in ethnomusicology has been recognized and become a substantial part of both theory and practice in ethnomusicology. Therefore, it may be time to consider whether current curricula and training of ethnomusicologists sufficiently prepare students for the skill set needed to be a successful applied ethnomusicologist. There is now a broad awareness that any ethnographic research has ethical and organizational implications for ethnomusicologists. In applied work, these implications multiply: researchers aim at making a difference in the lives of the communities they work with, which can change their circumstances for the better, but also hold the risk of making them worse. This presupposes finely honed ethical awareness, considerable insight and intelligence. But it also requires well-developed practical skills in running projects with people and organizations. In this article, I argue for a dedicated one-semester course for (graduate) students on developing and running projects in communities.
Keywords: applied ethnomusicology, project management, graduate training, transferable skills

ÖZET
Etnomüzikolojide uygulamalı çalışmanın tanınması ve etnomüzikolojide hem teori hem de pratiğin önemli bir parçası haline gelmesinin üzerinden 30 yıldan fazla zaman geçti. Bu nedenle, mevcut müfredatın ve etnomüzikologların eğitiminin öğrencileri başarılı bir uygulamalı etnomüzikolog olmak için gereken beceri setine yeterince hazırlayıp hazırlamadığını düşünmenin zamanı gelmiş olabilir. Artık herhangi bir etnografik araştırmanın etnomüzikologlar için etik ve örgütsel çıkarımları olduğuna dair yaygın bir farkındalık var. Uygulamalı çalışmada, bu çıkarımlar çoğalır: araştırmacılar, birlikte çalıştıkları toplulukların yaşamlarında bir fark yaratmayı hedeflerler, bu da koşullarını daha iyiye doğru değiştirebilir, ancak aynı zamanda onları daha kötü hale getirme riski de taşır. Bu, incelikle bilenmiş etik farkındalık, önemli içgörü ve zekayı varsayar. Ancak aynı zamanda insanlarla ve kuruluşlarla projeler yürütmede iyi gelişmiş pratik beceriler de gerektirir. Bu makalede, (lisansüstü) öğrenciler için topluluklarda projeler geliştirme ve yürütme konusunda özel bir yarıyıllık ders için savunuyorum.
Anahtar kelimeler: uygulamalı etnomüzikoloji, proje yönetimi, lisansüstü eğitim, aktarılabilir beceriler

References

  • Bartleet, B. and Higgins, L. (Eds). (2021). The Oxford Handbook of Community Music. New York: Oxford University Press.
  • Barz, G.F & Cooley, T.J. (2008). Shadows in the Field: New Perspectives for Fieldwork in Ethnomusicology. New York: Oxford University Press.
  • García Corona, L.F. & Wien, K. (Eds). (2021). Voices of the Field: Pathways in Public Ethnomusicology. New York: Oxford University Press.
  • Gunderson, F., Lancefield, R.C., and Woods, B. (Eds). (2019). The Oxford Handbook of Musical Repatriation. New York: Oxford University Press.
  • Harrison, Klisala., Mackinlay, E., & Pettan, S., (Eds). (2010). Historical and Emerging Approaches to Applied Ethnomusicology. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing.

UYGULAMALI BİR ETNOMÜZİKOLOJİ UZMANI OLMAK MI İSTİYORSUNUZ? MUHTEMELEN ÜNİVERSİTENİN SİZE ÖĞRETMEYİ UNUTTUĞU YEDİ ŞEY

Year 2025, Volume: 8 Issue: 1, 11 - 23, 30.07.2025

Abstract

Etnomüzikolojide uygulamalı çalışmanın tanınması ve etnomüzikolojide hem teori hem de pratiğin önemli bir parçası haline gelmesinin üzerinden 30 yıldan fazla zaman geçti. Bu nedenle, mevcut müfredatın ve etnomüzikologların eğitiminin öğrencileri başarılı bir uygulamalı etnomüzikolog olmak için gereken beceri setine yeterince hazırlayıp hazırlamadığını düşünmenin zamanı gelmiş olabilir. Artık herhangi bir etnografik araştırmanın etnomüzikologlar için etik ve örgütsel çıkarımları olduğuna dair yaygın bir farkındalık var. Uygulamalı çalışmada, bu çıkarımlar çoğalır: araştırmacılar, birlikte çalıştıkları toplulukların yaşamlarında bir fark yaratmayı hedeflerler, bu da koşullarını daha iyiye doğru değiştirebilir, ancak aynı zamanda onları daha kötü hale getirme riski de taşır. Bu, incelikle bilenmiş etik farkındalık, önemli içgörü ve zekayı varsayar. Ancak aynı zamanda insanlarla ve kuruluşlarla projeler yürütmede iyi gelişmiş pratik beceriler de gerektirir. Bu makalede, (lisansüstü) öğrenciler için topluluklarda projeler geliştirme ve yürütme konusunda özel bir yarıyıllık ders için savunuyorum.
Anahtar kelimeler: uygulamalı etnomüzikoloji, proje yönetimi, lisansüstü eğitim, aktarılabilir beceriler

References

  • Bartleet, B. and Higgins, L. (Eds). (2021). The Oxford Handbook of Community Music. New York: Oxford University Press.
  • Barz, G.F & Cooley, T.J. (2008). Shadows in the Field: New Perspectives for Fieldwork in Ethnomusicology. New York: Oxford University Press.
  • García Corona, L.F. & Wien, K. (Eds). (2021). Voices of the Field: Pathways in Public Ethnomusicology. New York: Oxford University Press.
  • Gunderson, F., Lancefield, R.C., and Woods, B. (Eds). (2019). The Oxford Handbook of Musical Repatriation. New York: Oxford University Press.
  • Harrison, Klisala., Mackinlay, E., & Pettan, S., (Eds). (2010). Historical and Emerging Approaches to Applied Ethnomusicology. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Musicology and Ethnomusicology, Music (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Huib Schippers 0000-0002-9333-2623

Publication Date July 30, 2025
Submission Date June 22, 2025
Acceptance Date July 25, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Schippers, H. (2025). So You Want to be an Applied Ethnomusicologist? Seven Things They Probably Forgot to Teach You at University. Etnomüzikoloji Dergisi, 8(1), 11-23.