Küreselleşme ve beraberinde yaşanan
değişimler işletmeler nezrinde çok farklı değişimlere neden olmaktadır.
Yaşanan değişimlerden en önemlisi müşterinin
krallığını ilan etmesi ile
birlikte ürün veya kar odaklı işletme
modellerinin geçerliliğini
yitirerek müşteri odaklı yapılanmalara
yerini bırakmasıdır. Bu bağlamda,
“müşteri” günümüz işletme modellerinde merkeze yerleştirilmekte ve her türlü kararın hareket
noktası olarak kabul edilmektedir. Algılanan kalite ile beklentiler arasındaki
fark olarak açıklanabilen memnuniyet kavramı özellikle toplam kalite hedefinde
işletmeler açısından büyük önem
arz etmektedir. Müşteri
memnuniyetinin sağlanması, müşteri şikayetlerinin etkin bir biçimde çözümlenmesi ve müşteri sadakatinin bu bağlamda gerçekleştirilmesi ile mümkün olabilmektedir. Müşteri memnuniyetinin sağlanması müşteri sadakatinin oluşumuna
yardımcı olmakta, müşterinin
memnun edilememesi müşterinin
tamamen kaybedilmesine veya müşterinin
şikayet davranışı içerisine girmesine yol açmaktadır. şikayetlerin etkin bir biçimde ele alınması,
müşteri ile ilgilenilmesiyle müşteri sadakatine uzanan geniş bir yol açılmakta, yapılan araştırmalarla da bu sav doğrulanmaktadır. Bu perspektif çerçevesinde işletmelerin belirtilen kavramlara önem
vermesi pazarda tutunabilmeleri ve toplam kalite yönetimi çerçevesinde başarı elde etmeleri açısından stratejik bir
nitelik taşımaktadır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 26, 2005 |
Submission Date | May 1, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 Issue: 1 |