Other
BibTex RIS Cite
Year 2005, Issue: 1, 185 - 200, 26.09.2005

Abstract

References

  • Crane, E. (2001). Marketing Morality, Routledge, Florance.
  • Dymtryk, E. (“993). Sinemada Kurgu, Çeviri: Zafer Özden, Afa Yayınları, İstanbul.
  • Eliashberg, J. & Shugan, S. M. (1997). “Film Critics: Influencers or Predictors?”, Journal of Marketing, Vol. 61, No: 2.
  • Foerstel, H. (1998). Banned in the Media: A Reference Guide to Censorship in the Press, Motion Pictures, Broadcasting, Greenwood Publishing Group, Westport.
  • Gaut, B. (2001). “Art and Ethics”, Routledge Companion to Aesthetics, Dominic Lopes (ed.), Routledge, Florance.
  • Kerrigan, F. & Özbilgin, M.F. (2002). “Art for the Masses or Art for the Few? Ethical Issues in Film Marketing in the UK”, International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing, Volume: 7, Number:2, Henry Stewart Publications, London.
  • Kolker, R. (2003-2004). “Kültürel Pratik Olarak Sinema”, Sinemasal, Çeviri: Ertan Yılmaz, Sayı: 8-9, Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, İzmir.
  • Oshima, N. (1992). Cinema, Censorship, and the State: The Writings of Nagisa Oshima, Cambridge.
  • Özden, Z. (2004). Film Eleştirisi: Film Eleştirisinde Temel Yaklaşımlar ve Tür Filmi Eleştirisi, 2. Baskı, İmge Yayınları, İstanbul.
  • Stadler, Jane, (2002). “Intersubjective, Embodied, Evaluative Perception: A Phenomenological Approach to the Ethics of the Film”, Quarterly Review of Film and Video, Routlegdge.
  • Treviano, L.K. (2003). Managing Ethics in Organizations: A Social Scientific Perspective on Business Ethics, Stanford University Press, Palo Alto.
  • Yalçın, B.S. (2004). “The Dreamers: Seri Aşıklar”, Sinema Dergisi, Sayı: 3, Mart 2004, Bir Numara Yayıncılık, İstanbul.
  • Cineethic ,http://www.comeniusfoundation.org/NEWS-Cinethics

FİLM ELEŞTİRİSİNDE ETİK SORUNLAR

Year 2005, Issue: 1, 185 - 200, 26.09.2005

Abstract




















Giderek
artan önemine rağmen, film eleştirisi alanında etik sorunlarla ilgili olarak
yeterli düzeyde  tartışma yapılmamıştır. Bununla birlikte, bu durum sinema
filmlerinin etik boyutunun film eleştirisi içinde ele alınmadığı düşüncesine
yol açmamalıdır. Filmlerin konularının sahip olduğu etik boyut, filmlerin etik
bir bağlam içinde tartışılmasına zemin hazırlamakta ve etik açıdan tartışma
yaratan konuların film eleştirisi alanı içinde yer almasına olanak
tanımaktadır. Etik bağlam içinde, cinsellik ve şiddet, sansür,  filmlerin sınıflandırılması, iş etiği,
pazarlama etiği ve yönetmenin dışavurumu gibi konular film eleştirisi alanında
tartışılmaktadır. Bu çalışmada, etik ile ilgili konuların film eleştirisi ile
ilişkilendirilerek teşhis edilmesi, tartışılması ve değerlendirilmesi
amaçlanmaktadır.

References

  • Crane, E. (2001). Marketing Morality, Routledge, Florance.
  • Dymtryk, E. (“993). Sinemada Kurgu, Çeviri: Zafer Özden, Afa Yayınları, İstanbul.
  • Eliashberg, J. & Shugan, S. M. (1997). “Film Critics: Influencers or Predictors?”, Journal of Marketing, Vol. 61, No: 2.
  • Foerstel, H. (1998). Banned in the Media: A Reference Guide to Censorship in the Press, Motion Pictures, Broadcasting, Greenwood Publishing Group, Westport.
  • Gaut, B. (2001). “Art and Ethics”, Routledge Companion to Aesthetics, Dominic Lopes (ed.), Routledge, Florance.
  • Kerrigan, F. & Özbilgin, M.F. (2002). “Art for the Masses or Art for the Few? Ethical Issues in Film Marketing in the UK”, International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing, Volume: 7, Number:2, Henry Stewart Publications, London.
  • Kolker, R. (2003-2004). “Kültürel Pratik Olarak Sinema”, Sinemasal, Çeviri: Ertan Yılmaz, Sayı: 8-9, Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, İzmir.
  • Oshima, N. (1992). Cinema, Censorship, and the State: The Writings of Nagisa Oshima, Cambridge.
  • Özden, Z. (2004). Film Eleştirisi: Film Eleştirisinde Temel Yaklaşımlar ve Tür Filmi Eleştirisi, 2. Baskı, İmge Yayınları, İstanbul.
  • Stadler, Jane, (2002). “Intersubjective, Embodied, Evaluative Perception: A Phenomenological Approach to the Ethics of the Film”, Quarterly Review of Film and Video, Routlegdge.
  • Treviano, L.K. (2003). Managing Ethics in Organizations: A Social Scientific Perspective on Business Ethics, Stanford University Press, Palo Alto.
  • Yalçın, B.S. (2004). “The Dreamers: Seri Aşıklar”, Sinema Dergisi, Sayı: 3, Mart 2004, Bir Numara Yayıncılık, İstanbul.
  • Cineethic ,http://www.comeniusfoundation.org/NEWS-Cinethics
There are 13 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Zafer Özden

Publication Date September 26, 2005
Submission Date May 1, 2005
Published in Issue Year 2005 Issue: 1

Cite

APA Özden, Z. (2005). FİLM ELEŞTİRİSİNDE ETİK SORUNLAR. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi(1), 185-200.
AMA Özden Z. FİLM ELEŞTİRİSİNDE ETİK SORUNLAR. Yeni Düşünceler Dergisi. September 2005;(1):185-200.
Chicago Özden, Zafer. “FİLM ELEŞTİRİSİNDE ETİK SORUNLAR”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, no. 1 (September 2005): 185-200.
EndNote Özden Z (September 1, 2005) FİLM ELEŞTİRİSİNDE ETİK SORUNLAR. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 1 185–200.
IEEE Z. Özden, “FİLM ELEŞTİRİSİNDE ETİK SORUNLAR”, Yeni Düşünceler Dergisi, no. 1, pp. 185–200, September 2005.
ISNAD Özden, Zafer. “FİLM ELEŞTİRİSİNDE ETİK SORUNLAR”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 1 (September 2005), 185-200.
JAMA Özden Z. FİLM ELEŞTİRİSİNDE ETİK SORUNLAR. Yeni Düşünceler Dergisi. 2005;:185–200.
MLA Özden, Zafer. “FİLM ELEŞTİRİSİNDE ETİK SORUNLAR”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, no. 1, 2005, pp. 185-00.
Vancouver Özden Z. FİLM ELEŞTİRİSİNDE ETİK SORUNLAR. Yeni Düşünceler Dergisi. 2005(1):185-200.